Voisiko joku kertoa että mistä saisin Visual Basic:in tai Qbasic:in?
Olen itse aloitteleva "ohjelmoija", ja olen nyt tehnyt ohjelmia Borland Delphi 6 ohjelmalla. Mutta sillä ei oikein voi pelejä tehdä.
Visual Basicin saat luultavasti kaupasta, QBasicista löydät juttua haku-toiminnolla :)
lainaus:
...ohjelmia Borland Delphi 6 ohjelmalla. Mutta sillä ei oikein voi pelejä tehdä.
Onkohan näin??? Paremmin sillä pystyy parempia pelejä tekeen kuin QB:llä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ehkä ongelmasi on ettet osaa tehdä pelejä Borland Delphi 6.
Ahaa.......
No jotain neuvoi sit et miten sillä muka tehään pelei?
Kyllähän Delphillä pelien teko onnistuu siinä missä vaikkapa VC++:llakin, OpenGL:t ja DirectX:t ovat käytössä, nimittäin.
QB: https://www.ohjelmointiputka.net/tiedostot.php
Delphin ja VB:n välillä ei taida käytännössä olla kovin suurta eroa - valinta riippuu sitten siitä, kumpi kieli vaikuttaa mukavammalta. väärässä). VB pohjautuu Basiciin ja se on MS:n tuote, jossa on tietenkin etuna se, että samalta tekijältä on Windows ja DirectX, eli yhteensopivuuden pitäisi olla täydellinen. Delphi pohjautuu Pascaliin ja se ei ole MS:n tuote, mistä lienee siitäkin omat etunsa (tosin Delphi vaatii Windowsin).
lainaus:
(tosin Delphi vaatii Windowsin).
Niinpä, mutta Kylix on keksitty: http://www.borland.com/kylix/
:)
Hmm... Ei Delphi mikään paras kuitenkaan oo pelien tekemiseen. Mutta parempi ku Qbasic kylläkin.
Kyllä sillä Delphillä pelejä voi ihan hyvin tehdä. Tuskin pelien tekemiseen mitään parasta työkalua voi nimetä, se riippuu vähän tapauksesta. Mutta pakkoko sinun on tahallasi herätellä näitä vanhoja aiheita kun ei sinulla kuitenkaan mitään asiaa näytä olevan?
Olen huomannut, että täällä Ohjelmointiputkassa on nyt viime aikoina herätelty yli kuukauden vanhoja aiheita ihan turhan takia. Ainakin pari tällaista kirjoittajaa tiedän. Eli lukekaa ne keskustelualueen ohjeet:
Mä tunnustan, olen tehnyt tällaista. Ei tullu huomatuks tota, sori kauheesti :)
lainaus:
Mä tunnustan, olen tehnyt tällaista. Ei tullu huomatuks tota, sori kauheesti :)
En sitä nyt ihan noin henkilökohtaisesti tarkoittanut :) Kunhan tuli mieleen vain tuossa kohtaa. Ne ohjeet kyllä voisi olla jotenkin paremmin esillä täällä keskustelualueella - tuota linkkiä ei kovin äkkiä huomaa.
Kun tämä aihe kerran on nostettu eesiin, vastaan topickiin:
Valitse VB. Sitä ei ainakaan "syrjitä" niin paljon kuin QB:tä, voit tehdä windows-pelejä/ohjelmia ja siihen löytyy hyviä tutoriaaleja esim täältä. Ja kyllähän silläkin voi D3D:tä tehdä (eikö voikkin?).
lainaus:
Ja kyllähän silläkin voi D3D:tä tehdä (eikö voikkin?).
Juu, eikä pelkästään D3D:tä, vaan koko DirectX on käytettävissä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.