olen aloitteleva koodaaja ja ammattiapu tulee joskus tarpeeseen(muukin kuin psykiatri)
osaisiko joku sanoa mikä tässä on vikana kun ei ota toimiakseen...
#include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main() { { int i=0 string teksti; cout << endl << "syota tekstirivi: " << endl; cin>> teksti; getline(cin, teksti); for( i < teksti.length() ; i++) } if( teksti[i]== "A") { cout << endl << "tekstissa oli A Kirjain" +<< endl; } else { cout<< "tekstissä ei ollut A kirjainta"<<endl; } return EXIT_SUCCESS; }
Vois auttaa, jos kertosit, millä tavalla se ei toimi. Kooditagit on yleensä myös hyvä idea.
pyydän anteeksi etten vielä kerinnyt lukemaan ohjeita, mutta suoritan tuon operaation välittömästi.
valittaa tällaisia juttuja..
toi ensimmäinen on sellanen et en tiedä mistä se jhtuu.
toimiiko.cc: In function `int main()':
toimiiko.cc:14: warning: comparison between signed and unsigned integer expressions
toimiiko.cc:14: error: expected `;' before ')' token
Anna kun kerron: Et osaa käyttää for-silmukkaa. Katso siis C-opassarjan 3. osan kohtaa for-silmukka.
int i = 0
Perästä puuttuu ;
Minun kääntäjäni ei myöskään tunnistanut tuota stringiä yhtään miksikään. Ellen aivan väärässä ole niin string.h olisi syytä sisällyttää mukaan. Tuo for-silmukan syntaksi on tosiaan ihan pielessä. Kannattaa tarkistaa oppasta. Ja monet ovat myös sitä mieltä, että pitäisi opetella C ennen C++:aa, eli ei ehkä kannata ottaa mukaan coutia, ciniä tai muita olioita.
hunajavohveli kirjoitti:
Minun kääntäjäni ei myöskään tunnistanut tuota stringiä yhtään miksikään. Ellen aivan väärässä ole niin string.h olisi syytä sisällyttää mukaan.
Ei, vaan olis syytä sisällyttää <string>.
lainaus:
Ja monet ovat myös sitä mieltä, että pitäisi opetella C ennen C++:aa, eli ei ehkä kannata ottaa mukaan coutia, ciniä tai muita olioita.
Monet ovat myös täysin päinvastaista mieltä:
http://www.hut.fi/~jautero/faq/saoa-faq.html/ch2.html#s2.2
Miks ton main osion alussa on 2 { merkkiä?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.