Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Hrrastuksenne

Sivun loppuun

efteri [20.04.2004 18:34:59]

#

Mitähän te ohjelmointi putka laiset hrrastatte??

TuGi [20.04.2004 19:59:50]

#

En oikein mitään, paitsi joskus air-softausta.

Tempfile [20.04.2004 20:12:30]

#

Taasko tuukalla lykkäsi lukihäiriötä? No, vastaanpa silti. Yllättäen harrastan ohjelmointia(!), mutta muista harrastuksista voisi mainita vaikka golfin peluun. Pianon soittelunkin voisi myöskin lukea harrastukseksi.

zigilii [20.04.2004 20:17:24]

#

minä en hrrasta mitään ;)
minä ainakin harrastan jalka palloa ja kyllä joskus tulee soitettua kitaraa

edit: opettele yhdys sanat olisiko kivaa jos jokainen sana kirjoitettaisiin erikseen

T.M. [20.04.2004 20:19:49]

#

Minäkään en hrrasta mitään.
Hmm... mietin juuri miten tuukka_91 on pystynyt kirjoittamaan oman nimensä oikein...

kenkku [20.04.2004 20:26:06]

#

TuGi kirjoitti:

En oikein mitään, paitsi joskus air-softausta.

Otakaa opiksi, se on AIRSOFT JUMANKEKKA!!!
Harrastan airsoftia, pesäpalloa, koodausta(:O) ja partiota.
Noihin ei mene niin paljon aikaa kun luulisi, koska pesäpalloa ja airsoftia tulee harrastettua vain kesällä.

Yhdys sanat on äidin kielellisesti tärkeitä.

Blaze [20.04.2004 20:44:19]

#

Kieliopista lienee kettuiltu jo tarpeeksi, joten tyydyn toteamaan, että harrastukset ovat niille, joilla on elämä. Minulla ei ole.

peki [20.04.2004 20:48:19]

#

Harrastan koripalloa(huippulaji), ainoa urheilulaji, jota siedän.
Tietenkin ohjelmointi.
Matematiikan pulmat ovat myös kivoja ratkottavia.

Heikki [20.04.2004 21:05:46]

#

Jääkiekkoa ja jalkapalloa jumbotasolla, jalkapallossa toimin myös tuomarina naperoiden peleissä.

Tuntimääräisesti eniten harrastan tietokoneita ja koodausta :D

Airsoftia tulee silloin tällöin mentyä.

Ps: Olen 99% varma että tästä on puhuttu ennenkin...

Edit: Olihan tästä:
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/1890-mitä-harrastatte

Ja aihetta sivuten:
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/2289-tietokoneet-ja-huono-kunto

remontti-reiska [20.04.2004 21:06:42]

#

Jalkapallon voisi lukea eränlaiseksi harrastukseksi, koska sitä pelaan aina koulussa. Ohjelmointi on se tärkein tietenkin :).

hunajavohveli [20.04.2004 21:20:07]

#

Sovitaanko tästä eteenpäin, että ohjelmointia ei enää tarvitse mainita? Sillä melkein kaikki tämän sivun jäsenet harrastavat sitä, jopa minäkin. Lisäksi soitan pianoa, tällä hetkellä menossa musiikkiopiston perusaste 3/3. Luen myös aika paljon (englannin- tai suomenkielisiä, ei sen väliä) Kirjoittelen myös omia kirjoja. (en ole kyllä julkaissut yhtään, että älkää yrittäkö etsiä (tai siis älkää yrittäkö varoa löytämästä) :-)) Minustakin matemaattiset ongelmat ovat kiehtovia, ja nehän voikin usein hyödyntää ohjelmoinnissa. Mitään urheilua en harrasta, enkä tule harrastamaan.

Turambar [20.04.2004 21:20:15]

#

Ei ole tullut oikeen harrastettua mitään todella piiitkään aikaan. Ellei irkkausta ja matematiikan harrastamista lasketa, useimmat kaverini eivät laske niitä harrastuksiksi.

Ja vielä vaikka tuukan kielioppivirheistä onkin kuittailtu paljon, niin minä itse en käsitä, miksi aika monellakin ihmisellä on vaikeuksia oikeinkirjoituksen kanssa. Onko se niin prkl vaikeeta laittaa iso alkukirjain, piste, pari pilkkua ja yhdyssanat oikein? En itse väitä, että kirjoittaisin absoluuttisesti oikein, mutta pyrin siihen.[/vine]

makeuu [21.04.2004 07:31:25]

#

No kyllähän se suurin osa ajasta menee yleensäkkin tietokoneella olemiseen (kas kummaa) ja ulkona pelaamiseen. Muuten harrastan Metsästystä, Kalastusta ja vaeltamista.. Metsästyskorttikin on jo.

Kyllä se aika meinaa noihin mennä niin ei oikeen töitä (koulu) kerkeä tehdä :)

kaviaari [21.04.2004 08:04:02]

#

No siis kyllähän tähän koodaukseen tuhriintuu aikaa ja loppu mitä jää jäljelle kuluu pääasiassa kemikaalien parissa

setä [21.04.2004 10:12:23]

#

Tälläsin noita harrastuksia profiiliin ihan riittävästi. Meille on annettu vain yksi elämä joten mulla on ainakin himo kokeilla kaikkea mahdollista. Ihan viimeksi hullaannuin tähtiin ja planeettoihin. Tietty kuntoilu ja ohjelmointi käy käsikädessä. Tein juuri VB:llä ohjelman jolla saan näppärästi kuntoindeksin laskettua. (viimeksi 102) Kyllästyin Excelin hitauteen.
edit. Älkää ny aina Tuukkaa soimatko kielioppivirheistä. Hän on itse kertonut kärsiväsä lukihäiriöstä. Minusta on upeaa että kaveri silti rohkenee kirjoitella ja harrastaa ohjelmointia.

Wukkopi [21.04.2004 10:26:36]

#

Minäkin golfaan. (tasoitus 32.4)

Meitsi [21.04.2004 11:18:25]

#

Ohjelmointi, skede

emilia [21.04.2004 13:24:30]

#

Kaikkia mahollista. Musiikkia kuunnellen ja soitellen, lukemista (sarjakuvista romaaneihin), liikuntaa, piirtämistä... Säännöllisen epäsäännöllisesti kalastelen ja kykenen sitomaan perhon ja omaan luvan ampua elukoita. Ja naisihmisenä käsitöitä pitää tietenki harrastaa...tosin se on enemmänki vaan keino saada kivoja pipoja, lapasia, mattoja jne. joita muilla ei ole.

remontti-reiska [21.04.2004 13:32:10]

#

Emilia: Eli et ohjelmoi?

emilia [21.04.2004 13:39:27]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Sovitaanko tästä eteenpäin, että ohjelmointia ei enää tarvitse mainita?

Eli kyllä ohjelmoin.

teemun [21.04.2004 13:44:30]

#

Musan väsäystä koneella, ohjelmointia ja keilailua.

efteri [21.04.2004 13:59:58]

#

Itse harrastan
-Skeitausta

enkä oikeastaan muuta...

Phaoitelen jos haittaa tuo luki häriö mutta en voi sille mitään ja kun saamme netin kotiin niin liitän tekstin aina word:iin ja korjaan virheet :D

hunajavohveli [21.04.2004 15:09:00]

#

Joo no tuli tässä mieleen vielä, että tietokoneelle ohjelmoinnin lisäksi teen 3D-animaatioita ja liitän niitä yhteen mp3:en kanssa "elokuviksi" Windows Movie Makerilla, tosin jokin parempi ohjelma pitäisi kyllä saada. Sitten kun saan digikameran, on tosi hauska, kun saa suoraan liitettyä niitä kameralla kuvattuihin otoksiin. Olen tuottanut pelkästään Star Wars-aiheisia 3D-videoita yli 2 Gigatavun edestä ja tällä hetkellä väännän Lord of the Rings-scenejä.

Latska [21.04.2004 16:26:22]

#

Minä puolestani sähellän tietokoneella kaikkea kivaa kuten esimerkiksi sitä-mitä-ei-tarvitse-mainita ja pikkuanimaatioiden väsäystä. Teen kyllä muutakin kuin olen tietokoneella. Voisin mainita vaikkapa nämä:

-ilmaisen ajatukseni paperilla (=piirrän)
-Luen
-Kirjoitan
-Opiskelen (ihmeellistä eikö totta)
-Kehitän aivojani
-Ja käyn muiden hermoille.

sooda [21.04.2004 18:13:37]

#

JUMANKAKKA mitä lukihäröjä täällä. Mä koodaan ja härvellän jotain ihan pientä elektroniikan kanssa joskus, ja pyöräilen.

msdos464 [21.04.2004 18:30:38]

#

Keuliskelen yms. pyörällä, opettelen uusia ohjelmointikieliä
(kukaan ei ollut kai vielä maininnut tätä :), lisäksi jonkin
verran harrastan matematiikkaa. Käytännössä kuitenkin olen
joko sängyssä, koulussa tai koneella.

E-P [28.04.2004 19:23:30]

#

Partiota sitä tulee harrastettua, Airsoft jäi vähän taka-alalle aseiden ja varusteiden hintojen takia...
Ja tietty sitä koodausta!

Gwaur [28.04.2004 19:29:21]

#

Hrrastan irkkaamista, koodailua ja musiikintekoa

High Templar [28.04.2004 19:54:05]

#

En juurikaan harrasta mitään, mutta kyllä jotain pohjaa yritän tehdä (Itse pelaan sulkapalloa ja sählyä mutta en ole missään "jengissä") Matematikaan pohtimis tehtävät on myöskin mielenkiintoisia.

pukki [29.04.2004 11:11:34]

#

Koodailun lisäksi yleinen tietotekninen vemplailu, kitaran soitto sekä musiikin kuuntelu/säveltäminen/ihmettely (pitää välttää termiä 'tekeminen') ja näin kesäisin tulee potkittua footbagia aika ahkerasti. Ja löhöily on kivaa lauantaina krapulassa kun aurinko paistaa aamupäivällä muutaman tunnin suoraan tuohon olohuoneen sohvalle. Siinä on mukavaa puida edellisen illan tapahtumia ja kerätä voimia uuteen koitokseen.

teemun [29.04.2004 11:52:49]

#

pukki ja gwaur, millaista musiikkia teette ja millä ohjelmilla?

pukki [29.04.2004 13:31:13]

#

Teen vähän kaikenlaista. Instrumentaalimusaa. Aika progea se kai on. Ja sitten jotain jatsimpiakin juttuja on + konemusaa ja joskus vaikka mättömetalliakin. Mikä nyt sattuu sopimaan tarkoitukseen.

Tähän asti olen tehnyt FT2:lla, mutta sen rajat ovat tulleet hieman jo vastaan, joten olen alkanut nyt soittamaan mahdollisimman paljon instrumenteista itse. Pitäisi vaan hommata taas basso jostain tuohon kitaran kaveriksi.
Eli äänitän kitarat ja basson Cool Edit Prolla ja muut systeemit joudun tekemään vielä FT2:lla. Muuten se ei niin häiritsisi, mutta rumpujen eteen saa tehdä joskus töitä, että kuulostaisivat luonnolliselta. No onneksi tuo Cooledit sentään vähän auttaa, pitäisi vaan opetella kunnolla sitä hyödyntämään.

Yllättävän hyvää palautetta olen noista jutuistani saanut, mutta toisaalta saatan viilata jotain pientä yksityiskohtaakin viikon ajan. Ja periaatteena on ollut se, että jos oikeasti ei tarvitse biisiä tehdä, niin sitten ei tehdä. Ja sitten kun tehdään, niin tehdään vasta kun se tulee luonnostaan, ettei tarvitse väkisin sitä vääntää, sillä se kuuluu ikävästi lopputuloksessa.

Oho mikä katkeran taiteiljan vuodatus tuli :D

HeadCheese [29.04.2004 20:43:43]

#

Itse en harrasta virallisesti mitään, kunhan liikun aina tarvittaessa, räplään tietokonetta jne. Ei mitään ihmeellistä.

nomic [30.04.2004 07:49:05]

#

pukki kirjoitti:

Teen vähän kaikenlaista. Instrumentaalimusaa. Aika progea se kai on. Ja sitten jotain jatsimpiakin juttuja on + konemusaa ja joskus vaikka mättömetalliakin. Mikä nyt sattuu sopimaan tarkoitukseen.

Tähän asti olen tehnyt FT2:lla, mutta sen rajat ovat tulleet hieman jo vastaan, joten olen alkanut nyt soittamaan mahdollisimman paljon instrumenteista itse. Pitäisi vaan hommata taas basso jostain tuohon kitaran kaveriksi.
Eli äänitän kitarat ja basson Cool Edit Prolla ja muut systeemit joudun tekemään vielä FT2:lla. Muuten se ei niin häiritsisi, mutta rumpujen eteen saa tehdä joskus töitä, että kuulostaisivat luonnolliselta. No onneksi tuo Cooledit sentään vähän auttaa, pitäisi vaan opetella kunnolla sitä hyödyntämään.

Yllättävän hyvää palautetta olen noista jutuistani saanut, mutta toisaalta saatan viilata jotain pientä yksityiskohtaakin viikon ajan. Ja periaatteena on ollut se, että jos oikeasti ei tarvitse biisiä tehdä, niin sitten ei tehdä. Ja sitten kun tehdään, niin tehdään vasta kun se tulee luonnostaan, ettei tarvitse väkisin sitä vääntää, sillä se kuuluu ikävästi lopputuloksessa.

Oho mikä katkeran taiteiljan vuodatus tuli :D

progea? eli siis progressiivista? siis semmoista että biisin runko alkaa pikkuhiljaa kasautumaan ja lyödään uusia soittimia päälle jne..?
no kuiteskin, jos et pidä trackaamisesta niin heitä ft2 pois, itsekin aloittelin sillä ja trackerit kunniaan! niillä on tehty ja tehdään vieläkin niin hienoja biisejä ettei mitään rajaa, vaikka onkin dos-pohjainen, 32 kanavainen jne... niin on se kuiteskin hyvä ja legenda mutta jos haluaa siirtyä kehittyneeseen trackeriin (windows-ympäristössä toimiva) niin tuo renoise olisi aika mukava, siihen saa vst-plugareita kiinni ja sisältää kaikki perustrackerin parhaat puolet ja omia hyviä puolia on lisää, eli parhaimpia trackereita mitä eteen on tullut mutta jos ei trackeeminen kiinnosta hanki toisentyyppinen musanteko-softa esim: Fruity loops 4 studio tj.. sjo tuntuu liian lelulta ja haluaa oikeasti vakavissaan tekemään musaa koneella niin suosittelen seuraavien ohjelmien hankkimista:
Cubase SX2 <-sequ, eli se missä rakennat ja sävellät sekä efektoit biisit, eli itse "ydin"

T-racks24 <---masterointia varten

Reaktor 4.0 <---saa tehtyä aika hienoja syna-leadeja

(+ erittäin iso läjä plugareita ja vst-syntikoita) <---tarvitaan uusien äänien ja efektien luomiseksi

ja hardwarea, eli esim minimissään joku midikiippari <---jotta voisit konkreettisesti säveltää taikka miksailla/efektoida biisiäsi

nyt meni pahasti offtopikin puoleen mutta siinä pieni avustus ja samalla paljastui mun toinen kuolaamis-harrastus, eli konemusiikin luominen ja samalla paljastui millä laitteilla itse sitä teen vaikkakin käytössä seuraavat softat joihin rakennan itse biisin:
fruity 4
cubase sx2
reason 2.5
eli riippuu hyvin pitkälti biisistä millä alan sitä tekemään... ja omiin liveihin käytän joko ableton live 3.0 tai traktor dj 2.0:aa :)
ja jos vieläpä ehtisin mainostaa tässä itseäni niin näin:
http://www.klubitus.org/tapahtuma.php?id=5092
:)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta