Hei!
Olen tekemässä taulun haku ja poisto TexBox vastaavaa makrolla tomivaa toimintoa. hako tulisi samalle tauluSheetille
Miten kannattaisi aloittaa?
Valitettavasti tuon selostuksen perusteella ei oikein pysty arvaamaan mitä tarkalleen ottaen haluaisit tehdä.
Itse usein teen Excelissä makroja niin, että laitan makron nauhoituksen päälle, teen asian mitä haluan makron tekevän ja sitten muokkaan nauhoitettua makroa.
Niin. totta noin vois vaikka alkaa...
mulla on taulu jossa on dataa 2500 riviä, tulisi saada jokin hakutoiminta, combo tai textbox toiminnolla, joka hakee jonkin sarakkeen otsikonmukaisen hakusanan, esin pvm. perusteella, mahd. myös jonkin toisen sarakkeen hakusanan perusteella "väärinsyötetyn" tai muuten poistettavan rivin sekä sen jälkeen sen poiston.
Mulla on koodi , jota työstän:
Sub tapahtumahaku() Dim menotapahtuma As ListObject Dim etsinta_alue As Range Dim solu As Range Dim riviosuma As Variant Dim hakutieto As String ' Asetetaan tietokannaksi/tietoalueeksi Loki-välilehden kavijaloki -taulukko Set menotapahtuma = Sheets("Menotapahtumat").ListObjects("menolista") ' >>> { HUOM! TÄSSÄ KOHDASSA HERJAA JOTAIN. MUTTA MITÄ? ' Asetetaan tietojen hakualueeksi menotapahtuma-taulukon eka sarake eli Päivä -sarake Set etsinta_alue = menotapahtuma.ListColumns(1).Range hakutieto = InputBox("Päivämäärä?", "Hae päivämäärällä") 'Käydään etsintä alueen solut läpi For Each solu In etsinta_alue 'tutkikaan vastaako hakutieto solun sisältöä If hakutieto = solu Then ' Selvitetään löydetyn solun rivinumero kavijaloki-taulukossa valitturivi = solu.Row - 1 ' Valitaaan rivi, josta etsittävä tieto löytyi menotapahtuma.ListRows(valitturivi).Range.Select End If Next solu End Sub
Mod. lisäsi kooditagit!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.