haluaisin tehdä ralli pelin mutta miten saan muut vastustajat liikumaan
esim: ajamaan ympyrää
Annat niille ohjeita miten liikkua - yksinkertaista? :P
Tuskin kukaan jaksaa vääntää valmista peliä hyöstettynä tekoälyllä, vai mites on...?
Edit: aloittelija kun olet, niin aloita jostain pienemmästä, esim matopelin tekemisestä
ok
Mää kyllä rupesin heti neljäntenä päivänä kyhään roolipeliä! :) Tosin olin kyllä tehny pelejä the games factor pelinteko-ohjelmalla kolmisen vuotta... tosin en kyllä ymmärrä miksen tajunnu aikasemmi vaihtaa oikeaan koodiin.
Idea on siis siinä, että ei oo ollu mitään ihmeellisiä ongelmia paitsi nyt jotain komentojen opettelua.
lainaus:
Tosin olin kyllä tehny pelejä the games factor pelinteko-ohjelmalla kolmisen vuotta
Et voi sanoa, että teit itse niitä games factoryllä.
tuukka 91: Voithan alkaa tekemään ikuisuus projektia eli rallipeliä. Teet alun/rungon nyt ja taitojen kartuessa alat tekemään muuta koodia peliin. Ja muuta jyväskylä Jyväskylä muotoon.
Saat jonkin esineet liikkumaa left ja top komenoilla
esine.left = esine.left + 100
Tuolla koodilla saat liikkumaan esineitä. Koodin voit pistää vaikka timeriin taikka form_loadiin. Esim. timereillä voit kikkailla se liikkumaan ympyrää.
Left:
+ = oikealle
- = vasemalle
Top:
+ = ylös (taikka alas)
- = alas (taikka ylös)
lainaus:
Tosin olin kyllä tehny pelejä the games factor pelinteko-ohjelmalla kolmisen vuotta
Typo! Toi on factory. Kato, mun pikkubroidi tekee tolla nykyään! Ja multimedia fusionilla kans.
lainaus:
Typo! Toi on factory. Kato, mun pikkubroidi tekee tolla nykyään! Ja multimedia fusionilla kans.
Sano sille sinun broidilles, että alkaa vääntää kunnon kielillä.
ei se osaa vääntää. qb:tä yritin joskus sille selittää ja luovutin ku se ei oppinut ees inputtia ja printtiä... :P
No voi hyvänen aika... sanotaan sitten, että suunnittelin pelin, "kerroin" sen ohjelmalle ja ohjelma koodasi sen puolistani! Onko mielesi nyt hyvä? :)
v*ttu! lopettakaa se epäolennaisista asioista valittaminen.
-> "hei sult puuttu piste lauseesta, lälläslää"
lainaus:
https://www.ohjelmointiputka.net/ohje.php?tunnus=kohjeet
->
...älä huomauttele jatkuvasti muiden tekemistä virheistä. Usein virheestä huomautus ja siitä mahdollisesti syntyvä jatkokeskustelu haittaavat paljon enemmän kuin alkuperäinen viesti...
Games Factory on niin pask...
assemblyllä suoraan... niin oppii samalla mite masiina toimii
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.