Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: Kalenteri VB

Tapsa [14.08.2012 03:43:43]

#

Oli tarkoitus kirjoittaa fiksu päivyri.
Koneesta löytyy funktiot Time, Date, Weekday, Month. Sitten ajattelin että olis mukava kun saisi myös viikkonumeron taululle, no ei siinä mitään, kyllähän se keskellä vuotta toimii mutta nää vuodenvaihteet! Löysin kyllä helpistä funktion WEEK_OF_YEAR(Date) mutta se kuulu koneeni kirjastoihin.

Olen saanut toimimaan laskurin joka tietää vuoden päivien järjestyksen ottaa mukaan karkauspäivän.

Mutta tosiaan kuinkahan tuo vuodenvaihteen viikot. Torstai taitaa olla aika tärkeä siinä laskussa.

Tapsa [21.08.2012 01:35:21]

#

Ei taida kiinostaa

Ajattelin, että - olen lukenut joskus Aku Ankan sudenpentujen käsikirjasta että sykli on 28 - luon merkkijonon "010203...2728" ja poimin sieltä tarvittavat tiedot. Olisiko siinä mitään järkeä?

Inhottava ohjelmointityö kun vaatii valtavasti testausta, täytyy olla vanhoja kalentereita mistä tsekata että toimii. Plees ottakaa jotain kantaa, mielummin positiivista.

Metabolix [21.08.2012 01:41:57]

#

En ymmärrä ollenkaan, mikä on ongelmasi. Viikko 1 on ensimmäinen viikko, johon kuuluu vähintään neljä alkavan vuoden päivää. Joskus siis vuoden lopussa olevat päivät kuuluvat seuraavan vuoden viikkoon 1, ja joskus taas vuoden ensimmäiset päivät kuuluvat edellisen vuoden viikkoon 52 tai 53. Mikä tässä on vaikeaa?

jalski [21.08.2012 08:41:33]

#

Valmis laskemalla tehty ja merkkijonopohjainen ratkaisu löytyvät molemmat ainakin tästä hiukan sivupoluille rönsyilleestä vanhasta keskusteluketjusta...

Grez [21.08.2012 09:16:59]

#

VB:stä löytyy myös suoraan ratkaisu. Ei jälleenkään oikein voi käsittää mitä järkeä näitä on purkata itse.

Jos kyseessä on VB.Net niin jalskin mainitsemassa ketjussa löytyy tosiaan tästä viestistä ratkaisu eli CultureInfon Calendar.GetWeekOfYear.

Jos kysessä on VB6 niin: DatePart("ww", Päivä)

Kummallakin saa viikkonumeron joka vastaa koneen lokaalia tai sitten voi itse pakottaa käytännössä minkä vaan säännöstön.

Tapsa [29.08.2012 23:11:45]

#

Grez kirjoitti:

Jos kysessä on VB6 niin: DatePart("ww", Päivä)

VB6 = true. Jos vielä saisi syntaksin ja mitä se palauttaa. Sori, nää kokeilut alkaa käydä vähän tylsäksi. Minulla ei ole HELP-toimintoa!

Olen antanut itselle kertoa että ei ole mitään järkeä yrittää itse kirjoittaa ohjelmia kun netistä saa vaikka mitä. Onko VB6 täysin vanhentunut? Minulla ainakin riittää kokeilunhalua, ja onnistumisen riemua kun ohjelma toimii!

Mod. korjasi lainaukset ja tuplapostauksen!

Grez [30.08.2012 00:49:10]

#

Tapsa kirjoitti:

Sori, nää kokeilut alkaa käydä vähän tylsäksi. Minulla ei ole HELP-toimintoa!

No ei kai help-toiminnon puuttumattomuus estä lukemasta dokumentaatiota?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd430246.aspx

Suora DatePart funktion referenssi:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa262714(v=vs.60)

Tapsa kirjoitti:

Onko VB6 täysin vanhentunut?

Kyllä on. Sitä ei ole kehitetty 14 vuoteen ja valmistajan yleinen tuki sille on päättynyt 7 vuotta ja laajennettukin tuki 4 vuotta sitten.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta