Projektini etenee... Miten kirjoitetaan db_login.php:hen DATABASE_HOST ja DATABASE_NAME niin, että ne kelpaavat?
define("DATABASE_HOST","DATABASE_HOST");
define("DATABASE_NAME","DATABASE_NAME");
Tietokanta on weppipalvelimella esim. hakemistossa phpBB3 ja nimeltään tietoa_qdb.
Googletin jo, mutta en löytänut virhettäni...
Hmm? Jotain tälläistäkö siis hait?
define("DATABASE_NAME", "kirjat"); mysql_query("SELECT * FROM " . DATABASE_NAME . " WHERE x = y");
En ihan ymmärtänyt viestiäsi. Jollei ole sitä mitä hait, niin selitäs lisää.
Edit. Muutin koodia Metabolixin viestin mukaan.
Minulla on webbipalvelimella tietokanta. Nyt pitäisi tuohon yllä olevaan koodiin kirjoittaa oikeat DATABASE_HOST ja DATABASE_NAME noiden "oletusten" tilalle. Vainko pelkkä nimi vai hakemistorakennetta mukaan? Tai voi toki vika olla minulla jossakin muuallakin. Ilmeisesti kysymys jää ymmärtämättä kun kyse on niin simppelistä asiasta, mutta kun olen aloittelija...
EDIT: Selkis! Kiitos ajatusten ohjailusta!
Host on verkko-osote, mitä tietokantapalvelimes kuuntelee, usein localhost.
Name on kannan nimi, sun tapauksessas ilmeisesti tuo tietoa_qdb.
Ihmettelin ilmausta "Tietokanta on weppipalvelimella esim. hakemistossa phpBB3", mutta taidatkin käyttää jotain erillaista tietokantaa, kuten Accessia tai SQLiteä?
Jos kysyjä käyttäisi jotain eksoottisempaa tietokantaa, hän varmaan tietäisi asiasta. Tyypillinen MySQL- tai PostgreSQL-tietokantahan ei siis sijaitse millään tavalla hakemistossa phpBB3. Tietokanta on tietokantapalvelimen omissa hakemistoissa, eikä sen sijainnilla ole tässä mitään väliä. Tuossa phpBB3-hakemistossa on ilmeisesti PHP-systeemi, jota yrität saada toimimaan.
Tietysti on myös se mahdollisuus, ettei kysyjä ole vielä osannut ollenkaan hankkia palvelintilaa tai asentaa kotikoneelleen palvelinohjelmistoja. Silloin kannattaa tietenkin suunnata lukemaan, mistä nettiohjelmoinnissa on kyse.
Macron koodi ei tee mitään järkevää. (Edit: Macro muuttikin koodiaan.) PHP:n define toimii näin:
define("JUTTU", 123); $x = JUTTU; // $x = 123, näinhän se vakio yllä asetettiin. $x = "JUTTU"; // $x = "JUTTU", tekstin sisältö ei muutu miksikään.
Kuten edellä jo totesin, selkis ja PHP-systeemihän se... On se hyvä, kun apu on viereisellä koneella!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.