Löytyisiköhän täältä innokasta porukkaa testailemaan tota meidän tekemää nettiräiskintää. Se on vähän niinku Tapan Kaikki mutta netissä, suurempia mappeja, paljon aseita jne. Linux-versiokin pelistä on saatavilla.
Tohon tarvittas niinki paljon ku 30 testaajaa.
Tuolta löytyy screenshotteja, aikataulua, video yms. yms.
IRC-kanava on #killingengine ja löytyy IRCnetistä.
MSN: mtcfear@hotmail.com
Sähköposti: juha_keranen@suomi24.fi
Tänneki voi vastailla ja kysellä ja pikaviestiä voi toki laittaa.
Nettisivuilta saatavalla paketilla ei pelaamaan pääse muuta kuin viralliselle serverille ja oikeina testiajankohtina. Siksi olisikin hyvä että otatte yhteyttä tai kaikkein mieluiten tulette tuonne IRC-kanavalle.
Screenshot vielä:
http://www.killingengine.com/images/screenshots/
Video viimeisimmästä betatestistä:
Suunnitelmat taisivat vähän pienentyä vuoden 2005 versiosta? Mutta hienoa, että edes jotain tuli ulos.
Linux-versiosta haluaisin huomauttaa, että suurella osalla Linuxeista se ei varmastikaan toimi, koska kirjastojen nimet ja erityisesti versionumerointi vaihtelevat distribuutiosta toiseen. Itselläni ei esimerkiksi ole tarvittavaa tiedostoa libopenal.so.0, on kylläkin kolme muuta libopenal.so-alkuista. Lisäksi paketit on tapana tehdä niin, että paketista purkka.tar.gz aukeaa yksi hakemisto nimeltä purkka, joka sitten sisältää ne varsinaiset tiedostot. Muuten on vaara, että paketin tiedostot sattuvat menemään käyttäjän omien, samannimisten tiedostojen päälle, kun sen varomattomasti purkaa esimerkiksi kotihakemistoon.
Eip. Tuo peli on vielä tekemättä. :)
Tämä on aloitettu vasta 2006.
Uusimpaan päivitykseen on nyt myös korjailtu bugeja. Osalla peli kaatui piakkoin tiiminvalinnan jälkeen. Kysymyksessä oli ajuribugi, joka korjaantui muuttamalla seinän piirto käyttämään verteksipuskuria.
Muutamalla muulla peli ei lähtenyt edes käyntiin. Olisi kiva saada nämä henkilöt takaisin paikalle, että saataisiin peli toimimaan mahdollisimman monella kokoonpanolla.
Muistakaas tänään toi betatesti klo 20:00.
Parannuksia:
- Chatissa toimii nyt ääkkö-öökköset sun muut erikoismerkit.
- Tiimin vaihdosta on korjailtu bugeja.
- Pelillä uusi ikoni.
- Kaatuilubugeja korjattu. Varsinkin muutamalla peli kaatui heti tiiminvalintaan, mikä on nyt kunnossa.
Sunnuntaina 9.8. olisi sitten testit klo 21:00, joten kaikki halukkaat mukaan.
Peliin on tehty nyt sulavammat maatilet, korjattu bugi, joka tekee pelaajaspriten ympärille mustan laatikon ja lisäilty vähän aseita.
Kanavahan oli sitten #killingengine @ IRCnet ja nettisivu http://killingengine.com mistä voi pelipaketin ladata hiukan (about 10 min) ennen testejä, jos ei huvita tulla irkkiin pyörimään.
Yritän ehtiä mukaan huomenn.
Löytyisiköhän täältä joku innokas avustaja tekemään nettisivuille layoutin? Iteltä löytyis aika tarkat määritelmät, että mitä elementtejä siellä pitäs olla, mutta ei vaan oo tollasta graafista suunnittelutaitoo, että sais jotain oikeesti kivan näköstä aikaseksi. Jonkinlaiset sivut toki, mutta jos joku ammattitaitoisempi olisi hommaan, niin aina parempi. Rahaahan siitä ei tarjota, että sinällänsä varmaan enemmän homma jollekki, joka on aiheesta kiinnostunut. :)
Mitään HTML/CSS/PHP-sotkuja ei tarvi tehä, kunhan on toimivan olonen layout. Sivuille oma koodaaja kyllä on omasta takaa.
Noh, sainkin tehtyä itse ihan mukiinmenevän leiskan. Nevermind. :D
Hieno screenshot totta vie :)
Kiitos kiitos. :)
Nyt on mennyt aika pitkään että saadaan seuraava betaversio ulos, mutta ehkäpä viikonloppuna. Muutenkin tässä ollut kaikkea muuttohommaa yms.
Sunnuntaina 30.8. on testit klo 21:00, joten kaikki halukkaat... jälleen messiin.
Peliin on optimoitu grafiikoita ja säädetty aseiden käyttäytymistä.
Testit peruuntuivatkin äkisti. Pahoittelut.
Uudet nettisivut avattu!
Saapi tulla käymään. Sivuille on lisätty foorumi, jotta pelistä, mappauksesta, testeistä yms. voisi jutella siellä hieman sulavammin muidenkin aiheesta kiinnostuneiden kanssa.
Rekisteröityessä kannattaa muistaa, että samat tunnukset toimivat sitten myös itse peliin logatessa, joten tunnus ja salasana muistiin. :)
Mitä nyt noita videoita tuli tuola katsottua, niin voisin niiden perusteelta sanoa, että hienoa työtä. :)
Danke schön! :)
Hosting mahdollisuus pitäisi olla betassa päällä, niin betatestausta voisi tehdä muulloinkin kuin betatestauspäivinä.
Suosittelen, että poristais noista ehdotuksista yms. tuolla pelin omalla foorumilla, niin siellä kaikki testaajat yms. voivat asiasta lukea ja siihen kommentoida. Hyvin pieni osa tähänastisista testaajista on kuitenki ollu putkasta.
Tänä iltana sitten testaillaan viimein tuota betaa 0.88. Viimeiset viikot on menny tässä kun eräskin tiimin jäsen on vaihtanut asuntoa (sitä se syksy teettää), mutta tälle päivälle nyt viimein saatiin järkättyä noi testit klo 20.00.
Tämän version päivityksistä voi lukea tarkemmin Killing Enginen foorumilta:
http://www.killingengine.com/forum/
Sinne postaillaan vastaisuudessakin myös testien aikataulut.
Killing Engine julkinen beta versio 0.9 on nyt julkaistu.
Tässä versiossa pelaajat voivat vihdoin hostailla omia pelejään ja muut pystyvät luonnollisesti sitten joinimaan niihin. Yömoodi otettiin sitten pois, kun se ei vielä kunnolla toimi kaikilla valotuksilla ja muut pelimoodit Team Deathmatchia lukuunottamatta jätettiin vielä tuonnemmas. Kyseessä on muuten kuitenkin jo ihan toimiva kokonaisuus.
Optionsista voi ottaa valotuksen pois päältä, mikäli peli tuntuu nykivän liikaa. Valot vaativat koneelta aika paljon enemmän tehoja vielä tässä vaiheessa, joten vanhemmilla koneilla ne varmaan kannattaa oikeasti jättää pois. Pyrimme optimoimaan piirtoa niin että tulevissa versioissa valot eivät hidastaisi peliä enää yhtä paljon.
Peliin tosiaan tarvitsee tässä vaiheessa jo tunnuksen, joka on siis sama kuin Killing Enginen nettisivuilla. Pelissä nimimerkkisi on sama kuin käyttäjätunnuksesi, joten kiinnitä siihen huomiota. Kirjautuminen on jo tässä vaiheessa mukana, koska peliin pyritään lisäämään myös pelitilastot, joita voi sitten tarkkailla nettisivuilta.
Pyrimme pitämään tuon Official serverin päällä, joten jos ei muuta paikkaa ole pelata, niin siellä ainakin voi peliä kokeilla. Sielläkään ei tietenkään välttämättä ole aina pelaajia ja siksi kannattaakin pistää ihan kaveriporukka pystöön, jossa peliä pelailee.
Bugit kannattaa raportoida pelin nettisivujen foorumilla, jotta ne pystytään korjaamaan tulevista versioista pois. Suosittelen myös lukemaan raportoinnin ohjeet (ei ole pitkät) ennen postaamista.
Itse ainakin aion pelata tuota kovastikin lähipäivinä, kun kyseessä on kuitenkin sen verran hauska tekele (vaikka itse sanonkin). :D
Muillekin myös hauskoja pelikokemuksia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.