Taas tarvitsen teidän gurujen apuja.
Eli haluaisin lähetää tietoja sähköpostiin. Löysin tälläisen pätkän koodia googlettamalla....
Dim mail As New MailMessage() mail.To = "jonkun@osote.com" 'minne mail.From = "mun@gmail.com" 'mistä mail.Subject = "Testi." ' aihe mail.Body = "Testiviesti" ' viesti SmtpMail.SmtpServer = "smtp.gmail.com" ' palvelin SmtpMail.Send(mail)
Jonkun aikaa yrittää lähettää ja sitten tulee ilmoitus: Siirtoyhteyden muodostaminen palvelimelle ei onnistunut.
Löysin myös koodin pätkän joka lähettää tiedot onnistuneesti sähköpostiin tässä siitä pätkä:
Dim mymailmessage As New MailMessage Try mymailmessage.From = New MailAddress(mun@gmail.com) 'mistä' mymailmessage.To.Add(EmailTextBox.Text) 'osote' mymailmessage.Subject = ("Testi") mymailmessage.Body = "viesti" Dim SMTP As New SmtpClient("smtp.gmail.com") SMTP.Port = 25 SMTP.EnableSsl = True SMTP.Credentials = New System.Net.NetworkCredential(mun@gmail.com, salasana) SMTP.Send(mymailmessage)
tämä toimii hienosti, mutta en tahtoisi upottaa koodin sekaan sähköpostin salasanaa....
t: mikko
Mod. lisäsi kooditagit
Käytä smtp.gmail.com:n sijaan internet-operaattorisi smtp-palvelinta, niin kirjautumista ei yleensä tarvita.
Moikka mmikko!
hoida jutska esim. tyyliin...
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load TextBox1.PasswordChar = "*" End Sub Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, _ ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click If TextBox1.Text = String.Empty Then TextBox1.Focus: Exit Sub Else SendMail(TextBox1.Text) ' esim. * TextBox1.Text = String.Empty End If End Sub Sub SendMail(ByVal salasana As String) ' * '... '... SMTP.Credentials = _ New System.Net.NetworkCredential(mun@gmail.com, salasana) salasana = Nothing End Sub
JTJ kirjoitti:
Käytä smtp.gmail.com:n sijaan internet-operaattorisi smtp-palvelinta, niin kirjautumista ei yleensä tarvita.
Kiitos JTJ!
vaihdoin sen ja toimii hienosti...mutta en vaan ymmärrä miksi se toimii oman internet-operaattorin smtp-palvelimella ilman tunnnuksia ja sit esim. gmailin ei...??!!
ja kiitos nea sain tuonkin toimimaan :)
t:mmikko
mmikko kirjoitti:
Kiitos JTJ!
vaihdoin sen ja toimii hienosti...mutta en vaan ymmärrä miksi se toimii oman internet-operaattorin smtp-palvelimella ilman tunnnuksia ja sit esim. gmailin ei...??!!
Tuo on ihan vaan sen takia, ettei roskapostin lähettäminen olisi kovin helppoa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.