miten koodaisin ohjelman joka
eli tekisi kuvioita tapaan
####-#-#-#####-#### #-#-####-#-#-#####- ####-####-####-#### #-#-####-#-######## ####-#-#-####-#-#-# #-#-#########-##### ####-#-#-#-####-#-#
eli risuaitojen pitää olla mainitulla tavalla yhdessä ja sitten vähintään neljä risuaikaa vakaan tai pystyyn ja niille olisi hyvä että ideassa saada antaa
maksimipituuskin vaikkapa seitsemän... ja enintään kolme - merkkiä perätysten per pysty ja/tai pysty suunta. ja myös säätö miten paljon saa syntyä noita isoja alueita jossa paljon # merkkejä. noh kuvion teon säännöt samat kuin ristikkolehden kryptojen/sanapalapelien pohjassa joihin tämä oikeastaan liittyy.
ps. ei ole koulun harjoitustyö en edes ole koulussa koskaan ohjelmoinnut tai tottapuhuen no olen kyllä (jopa kahdessa tosin toisessa en näyttäny taitojani) mutta vapaaehtoisesti et esitellen taitojani.:)
myös aktiivisesta koodalusta muutenkin aikaa et en ole koskaan ollut oman algoritmin tekijänä hyvä. tai no pari kivaa kaavaa keksinyt (löysin lapsena kait ympyrän itse sinillä ja cosinilla) mutta sitten kun on kyse ongelmasta jota ratkotaan kaavalla se onkin se jota en osaa.
Mod. lisäsi kooditagit tasalevyiseen tekstiin.
Arvo ensin kullekin riville risuaidan pituus, joka on väliltä 4,...,19. Sitten arvo kunkin rivin aloituskohdan indeksi, joka on väliltä 1,...,20-rivin i risuaidan pituus. Sitten risuaitaa ympärille tulee viivat ja muuten voit arpoa rivin muut merkit. Pystysuorat sarakkeet menee vastaavalla tavalla.
Suur Kiitos ylläpidolle. ja täytyy tuotakin ideaa tutkia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.