Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Internet viisautta

Sivun loppuun

JoinTuanJanohon [17.08.2008 21:03:09]

#

* Haluatko varmasti käyttää suojattua yhteyttä asioidessasi nettipankissa?

- En todellakaan halua, laita vain päälle suojaamaton yhteys, että mahdollisimman moni troijalainen pystyisi tiedot jäljittämään.

* Haluatko varmasti käyttää suojaamatonta yhteyttä? Voit valita suojatun yhteyden painamalla peruuta.

- Ok, peruutetaan ja valitaan yhteys uudestaan.

* Haluatko varmasti käyttää suojattua yhteyttä asioidessasi nettipankissa?

- En todellakaan halua, laita vain päälle suojaamaton yhteys, että mahdollisimman moni troijalainen pystyisi tiedot jäljittämään.

* Haluatko varmasti käyttää suojaamatonta yhteyttä? Voit valita suojatun yhteyden painamalla peruuta.

- Ok, peruutetaan ja valitaan yhteys uudestaan.

* Haluatko varmasti käyttää suojattua yhteyttä asioidessasi nettipankissa?

- En todellakaan halua, laita vain päälle suojaamaton yhteys, että mahdollisimman moni troijalainen pystyisi tiedot jäljittämään.

* Haluatko varmasti käyttää suojaamatonta yhteyttä? Voit valita suojatun yhteyden painamalla peruuta.

- Ok, peruutetaan ja valitaan yhteys uudestaan.

etc...

Kuka tai mikä ammattikunta on maailman tyhmin? Vastaus: ohjelmoijat.

Vuosikymmen tai kaksi, ja alan arvostus on tasan nolla. Kannattaa vaihtaa alaa, tai ainakin osata tehdä jotain muutakin - varmuuden vuoksi.

crafn [17.08.2008 21:07:24]

#

Meni vähän ohi koko homma :o Olis kiva kuulla jotain perusteluja noille väitteille (itse en ainakaan ajattele noin) :P

Grez [17.08.2008 21:08:39]

#

Ei kannata yleistää kaikkia ohjelmoijia tyhmiksi vain sen takia, että tuossa esimerkissäsi ohjelman käyttäjä (eli ilmeisesti ohjelmoija?) olikin poikkeuksellisen tyhmä. Hän ei nähtävästi vielä 3. kerrallakaan osannut päättää, halusiko käyttää suojattua vai suojaamatonta yhteyttä.

vehkis91 [17.08.2008 21:09:30]

#

Grez kirjoitti:

Ei kannata yleistää kaikkia ohjelmoijia tyhmiksi vain sen takia, että tuossa esimerkissäsi ohjelmaa käytti maailman tyhmin ohjelmoija. 3. kerralla ei vielä osannut päättää, halusiko käyttää suojattua vai suojaamatonta yhteyttä.

Niinpä!

JoinTuanJanohon [17.08.2008 21:12:11]

#

Tyhmään kysymykseen voi antaa yhtä tyhmän vastauksen. Miksi ohjelmoija on ylipäätään päätynyt kysymyksen asettamiseen: Haluatko varmasti käyttää suojattua yhteyttä?

Totta helvetissä haluan, jos kerran sellainen mahdollisuus on nettipankkiin oletuksena laitettu. ???...

ajv [17.08.2008 21:12:18]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Vuosikymmen tai kaksi, ja alan arvostus on tasan nolla.

En kyseenalaista. Esimerkkinä kun sähkö yleistyi, sähkömiehet olivat jumalia - eivät ole enää.

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa alaa, tai ainakin osata tehdä jotain muutakin - varmuuden vuoksi.

Siksi osaankin koodauksen lisäksi viljellä myös maata.

Lumpio- [17.08.2008 21:14:23]

#

Aika evo oot kun onnistut jättämään ittes ikuiseen luuppiin noin.

Toivottavasti koodis ei oo yhtä laadukasta

Blaze [17.08.2008 21:19:59]

#

Mikään ei oo niin viisas ku insinööri.

Grez [17.08.2008 21:22:07]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Tyhmään kysymykseen voi antaa yhtä tyhmän vastauksen.

Pidäpä tuo mielessä jos joku tulee pyssyn kanssa esittämään sinulle kysymyksen "haluatko antaa lompakon vai kuulan kalloosi". Kysymyshän on tyhmä koska et varmaankaan halua kuulaa kalloosi. Olet siis sitä mieltä, että siihen on hyvä idea vastata tyhmästi, esimerkiksi: "totta kai haluan kuulan kallooni", koska kysymys oli tyhmä.

JoinTuanHanohon kirjoitti:

Miksi ohjelmoija on ylipäätään päätynyt kysymyksen asettamiseen: Haluatko varmasti käyttää suojattua yhteyttä?

Mistä tiedät, että sen kysymyksen laittaminen on ollut ohjelmoijan päätös?

Olisi muuten ihan kiva tietää mistä selaimesta on kyse? Internet Explorerissa ja Firefoxissa ainakin tuo on ilmoitus (vaikka onkin otsikoitu "suojausvaroitus") ja siihen voi vastata vain OK (koska se on toteamus eikä kysymys). Eli ei voi vastata "En halua". Se on sitten käyttäjän valittavissa haluaako hän ilmoituksen turvallisuustilan muutoksesta vai ei.

Aika monet ohjelmien tyhmistä ominaisuuksista on vieläpä jonkun muun kuin ohjelmoijan alulle panemia. Typeriä ideoita pystyvät laatimaan ja vaatimaan niin markkinointi kuin lainsäätäjätkin.

JoinTuanJanohon [17.08.2008 21:31:06]

#

No olen itsekin ohjelmoinut joskus erilaisia kysymyksiä muun muassa johonkin metrojärjestelmään. Arkijärki on lopulta voittanut. Ensin olen ohjelmoinut idiootit kysymykset, mutta samalla tehnyt takaportin, joka muutaman päivän perästä päivityksestä hyppää siihen käyttäjän kannalta järkevään funktioon. Voisihan sitä heittää oman järkensä männikköön, ja koodata säntillisesti tasan sitä, mitä jotkin logiikan vähyydestä nauttivat haluavat.

E: jos joku pyytää lompakkoa ja vaihtoehtona tarjoaa kuulaa kalloon, saa olla melko hyvä reaktio liipaisinsormessa. Mahdollisuuksia jättäisin tasan yhden. (Ei kuulu asiaan, joten turha vedättää poispäin asian ytimestä.)

Grez [17.08.2008 21:38:10]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Ensin olen ohjelmoinut idiootit kysymykset, mutta samalla tehnyt takaportin, joka muutaman päivän perästä päivityksestä hyppää siihen käyttäjän kannalta järkevään funktioon.

Tällaisen selityksen jälkeen alan vähitellen uskoa tuohon alkuperäiseen väitteeseesi, että ohjelmoijat on maailman tyhmin ammattikunta.

JoinTuanJanohon [17.08.2008 21:54:56]

#

Älä yhdistä samaan virkkeeseen monikkoa ja yksikköä, pois lukien poikkeustapaukset. Siis:

Tällaisen selityksen jälkeen alan vähitellen uskomaan tuohon alkuperäiseen väitteeseesi, että ohjelmoijat ovat maailman tyhmin ammattikunta.

Ota opiksesi.

hunajavohveli [17.08.2008 22:24:54]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Älä yhdistä samaan virkkeeseen monikkoa ja yksikköä, pois lukien poikkeustapaukset.

Tarkoitat varmaan virkkeellä lausetta, elleivät useamman lauseen virkkeet sitten ole poikkeustapaus.

JoinTuanJanohon kirjoitti:

alan vähitellen uskomaan

"Alan uskoa" on aivan oikein. Myös "uskomaan" lienee nykyään hyväksyttävä.

JoinTuanJanohon [17.08.2008 22:50:22]

#

Taidat olla viisaamman puoleinen lukiolainen, joka osaa äidinkielen. Itse opin sen lukemalla ja korvakuulolla, kuin myös matematiikan, ohjelmoinnin, musiikin, tähtitieteen, biologian, hyönteiset, kasvit, ihmisen/selkärankaisten anatomian, lääketieteen, ortopedian, ocv.

Olet ilmeisesti myös joku moderaattori. Ihan vihjeenä, että olet säälittävä tapaus. Luojan kiitos, etten ole senttiäkään samaa, mitä sinä. Jos sinulla on kymmenen euron kolikkoa, ja ladot ne pöytään samalla laskien, mikä kieli käyttää eniten alavatsan ja pallean lihaksia? Oletan, ettet tiedä, mutta lukiolaisellahan pitäisi tunnetusti olla nippelitieto hallussa?

Esitä kysymys sitten äidinkielen- ja kielten opettajillesi. (Tokkopa hekään kuitenkaan ovat koko repertuaaria kahlanneet, mene ja tiedä. Piru tietää, muttei kerro.)

Aruviel [17.08.2008 23:29:23]

#

No voi jumalauta.

Etkö sä uhannut siirtyä muille foorumeille troolaamaan viimeisen tappelun jälkeen.

Meinaan, mulla ei ollut yhtään ikävä sua. Mene pois.

Grez [17.08.2008 23:30:12]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Ihan vihjeenä, että olet säälittävä tapaus. Luojan kiitos, etten ole senttiäkään samaa, mitä sinä.

Sanoo kirjoittaja, jonka viestien ainoa sisältö on kehua itseään ja haukkua muita :D

Luulenpa että hunajavohveli kiittelee luojaa ihan samasta syystä.

JoinTuanJanohon [17.08.2008 23:35:54]

#

Viestisi on pelottava. entä jos kaarran seuraavaan tapahtumaan pyörälläni, ja etsin sinut joukosta käsiini. Testaisin vähän sinua syvemmältä, olisitko yhä silloin noin kova tyyppi, mitä nyt esität.

Maailma on hyvin pieni. Ehdon tahdoin ei kannata kerjätä verta nenästä, koska minulta ihan oikeasti saa sitä, mitä tilaa. Vedä vielä yksi anonyymi vittuilu tähän perään, niin varmistat tilauksesi, idiootti. (Olit sitten keskenkasvuinen teini tai et.)

Grez [17.08.2008 23:49:11]

#

Vaikea nyt sanoa oletko trolli vai oikeasti vaan ns. "pihalla".

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Maailma on hyvin pieni. Ehdon tahdoin ei kannata kerjätä verta nenästä, koska minulta ihan oikeasti saa sitä, mitä tilaa.

Ehkä kannattaisi lukea objektiivisesti vaikka tämä viestiketju läpi ja pohtia, kuka täällä eniten uhoaa ja kaivaa verta nenästään. Tosin ehkä olet näitä ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella asiaa muiden näkökannalta ja siksi kuvittelevat olevansa aina oikeassa, silloinkin kun ovat väärässä.

Omat kommenttini ovat olleet kuitenkin varsin kilttejä ja täysin perusteltuja.

Mitä sinuun tulee, niin en tiedä mitä termiä itse käyttäisit tyypistä, joka koko ajan uhoaa muille ja alkaa uhkailla väkivallalla, jos joku sanoo poikkipuolisen sanan. Minulle tulee mieleen eräskin käyttämäsi nimitys.

Lebe80 [17.08.2008 23:59:57]

#

Best thread.... ever...

KeKimmo [18.08.2008 00:04:00]

#

Lebe80 kirjoitti:

Best thread.... ever...

On täällä parempiakin nähty, mutta kyllä tämä arkistoinnin arvoinen on.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 00:08:35]

#

Lue itse ketju ajatuksella idiootti. Poikkipuolisia sanoja alkoi lentelemään täältä päin, itse vain alunperin otin kantaa siihen, että ohjelmoijat eivät ole ruudinkeksijöitä.

Kaikkein eniten minua ottaa pannuun puskasta huutelu, puskasta vittuilu. Jos minulla on tarvetta mennä henkilökohtaiselle tasolle, sanon sen reilusti päin näköä saman pöydän ääressä. Monellekaan ei ole tarvinnut asiaa teroittaa, mutta anonyymi päänaukoja ja puskasta huutelija on kaikkein ärsyttävin näitten ohjelmointinörttitietoviisaiden lieveilmiö.

Paskahousuja te kaikki olette. Toistatte kuin papukaijat oppimaanne. Mutta vasta soveltaminen antaa opille jotain sisältöä. Tällä hetkellä tämän putkan taso on ainakin minulle pyöreä nolla. Tänne kirjoittaa enää vahingossa, ja asenne on kaikkea muuta, kuin anonyymiä päänaukomista suosiva.

Kolikolla on kaksi puolta. Jos kolikossa lulee olevan vain yksi puoli, kolikko kannattaa kääntää, ja katsoa, mitä sen takapuolella on. (Suunnilleen samanlaiset präntit, kovemmat tai pehmeämmät riippuen tapauksesta ja elämänkaaresta. Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka suussa ja kaikkia ei sillä syötetty ole.)

KeKimmo [18.08.2008 00:17:19]

#

Näkyy riittävän ainakin uhoa ja "tuu tänne sanoon, vedän sua turpaan" -meininkiä. Tuo väite aseistetun ryöstäjän taltuttamisesta paljain käsin oli myös aika vaikuttava.

Mahtaa ahdistaa, kun näin netissä ei pysty vaientamaan epämieluisia mielipiteitä nyrkillä niin kuin ilmeisesti muualla tapanasi on.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 00:22:52]

#

Voi perkeleen älykääpiö. Oli sitten vielä pakko heittää ainakin se yksi anonyymi päänaukominen...

Grez [18.08.2008 00:22:58]

#

(Edit: Tässä on näköjään tullut jo pari viestiä väliin. Tämä kommentti on siis tarkoitettu vastaukseksi tuohon 00:08:35 kirjoitettuun viestiin.)

Mikäs sitten itse olet, jos et anonyymi puskasta huutelija ja pään aukoja? Oliko tuo kirjoitusvirheistä (joista toinen ei edes ollut virhe) kommentointi mitään muuta kuin pään aukomista? Mieluummin olisin lukenut vaikka vastauksen siihen kysymykseen, että mistä ohjelmasta tuo alkuperäinen "tyhmä kysymys" oli, vai oliko se vain mielikuvituksen tuotetta.

Olinko sanonut jotain poikkipuolista sinusta? Ensimmäinen kohta missä kommentoin mitään sellaista negatiivista, jonka voisi luulla kohdistuvan sinuun oli tuon metrosoftan kommentointi. Sekin kyllä koski sitä kuvaamasi viritystä eikä niinkään sinua henkilönä. Ja kyllä minusta edelleen vaikuttaa idioottimaiselta toteuttaa softa idioottimaisesti ja sitten tehdä jokin takaportti joka muutta sitä vaivihkaa jälkikäteen? Tuplatyö ja pelkurimainen temppu kun ei uskalla sanoa suoraan että "tää määrittely on perseestä" ja ehdottaa että sitä muutetaan.

Ei millään pahalla, mutta tänne kirjoittamasi tekstit ei vastaa yhtään sitä mitä itse peräänkuulutat (muilta). Kannattaa myös huomata, että täällä, kuten muillakaan keskustelufoorumeilla ei tiedetä sinusta muuta kuin mitä kirjoittamassasi tekstissä tuot esille. Jos teksti antaa aihetta kritiikkiin, niin sitten annan sitä (ja varmasti muutkin). Jos luulet että kirjoituksiin vastaaminen on henkilöön menemistä, niin kannattaa varmaan tosiaan pysyä poissa keskustelupalstoilta. Minusta olisi aika nuijaa lukea keskustelufoorumia jossa kaikki vaan nyökyttelisivät ja kehuskelisivat viestien nerokkuutta, oli ne miten typeriä tahansa. Mikäänhän ei estä sinua perustamasta keskustelupalstaa joka keskittyy sinun palvomiseesi, jos sellaista haluat.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 00:25:13]

#

Sait vuoronumeron kaksi.

E: _jone_, 0400804243, ei tarvitse olla anonyymi.

Grez [18.08.2008 00:27:12]

#

Voisit palata keskusteluun asiasta tuon anonyymin uhoamisen sijaan.

KeKimmo [18.08.2008 01:08:54]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Voi perkeleen älykääpiö. Oli sitten vielä pakko heittää ainakin se yksi anonyymi päänaukominen...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Anonyymi

Lue nyt tuolta, mitä se hieno sivistyssanasi tarkoittaa.

Grez [18.08.2008 01:32:02]

#

Niin, no ehkä JoinTuanJanohon viittaa minuun tuolla anonyymiydellä. Olen kyllä anonyymi, mutta sen takia että voin keskustella asioista avoimesti, en sen takia että voisin aukoa päätä.

JoinTuanJanohonille: Edelleenkään en löytänyt omista kommenteista mitään perusteetonta pään aukomista. Jos oikeasti olet sitä mieltä, että jokin täällä kirjoittamani viesti on ollut asiaton, niin mainitse vaan että mikä viesti ja miksi se oli asiaton, niin kerron mielelläni miksi sen kirjoitin.

Tällä hetkellä minusta tuntuu että et edes halua keskustella vaan mielestäsi väkivalta korvaa tarpeen perustella näkemyksiään. En todellakaan epäile ettetkö voisi olla minua vahvempi. En vaan ihan ymmärrä lähtökohtaa että jos joku sanoo poikkipuolisen sanan niin se hakataan. Itse harrastan keskustelua ihan livenä usein myös itseäni heikompien kanssa eikä minulle tulisi mieleenkään alkaa pieksemään heitä vaikka ovatkin usein eri mieltä kanssani.

Jos jossain vaiheessa rauhoitut ja haluat keskustella asioista niin palaan niihin mielelläni, mutta jos vain haluat näyttää kuka on kovin jätkä niin siihen minulla ei ole kiinnostusta. Saat minun puolestani ihan vapaasti kovimman jätkän tittelin itsellesi.

K_L [18.08.2008 07:54:04]

#

Iso paha intternetti mörkö ROAAAR!

Taas tulee suunnittelijan virheet koodarin syyksi.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 09:19:57]

#

Turpaan ketään en voi naruneliön ulkopuolella vetää, mutta mojova läimäys avokämmenellä saa paatuneimmankin teinin hiukan ajattelemaan, mitä näppäimistöltään suoltaa. En näe kurinpalautuksessa (kun se tehdään mahdollisimman lievin keinoin) mitään pahaa.

Kun elämänkokemus karttuu, yksi oppi on ylitse muiden: sitä saa, mitä tilaa. Hymiö siellä, hymiö täällä ei mitenkään muuta painetun sanan tarkoitusta. Eikä tämä teidän ongelmanne todellakaan kiinnosta tämän enempää.

Omasta nuoruudestani muuten muistan, että auottiin teineinä päätämme puskasta eräälle maajussille. Hän hyökkäsi puskaan, kuin ampiainen, otti kumpaakin jalasta kiinni, kiikutti jokirantaan, ja uitti kummankin kunnolla. Sen jälkeen emme enää uskaltaneet tälle viljelijälle puskasta urputtaa, vaikka hän käyttikin mahdollisimman lievää kurinpitotoimenpidemetodia.

K_L [18.08.2008 09:34:41]

#

Saunan takana on vielä tilaa.

mikeful [18.08.2008 10:09:15]

#

Lopetetaan offtopic, jookos?

Täältä löytyy hupaisaa tavaraa liittyen ohjelmistosuunnittelun kummallisuuksiin. http://thedailywtf.com/

hunajavohveli [18.08.2008 12:23:54]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Taidat olla viisaamman puoleinen lukiolainen, joka osaa äidinkielen. Itse opin sen lukemalla ja korvakuulolla, kuin myös matematiikan, ohjelmoinnin, musiikin, tähtitieteen, biologian, hyönteiset, kasvit, ihmisen/selkärankaisten anatomian, lääketieteen, ortopedian, ocv.

Olet ilmeisesti myös joku moderaattori. Ihan vihjeenä, että olet säälittävä tapaus. Luojan kiitos, etten ole senttiäkään samaa, mitä sinä. Jos sinulla on kymmenen euron kolikkoa, ja ladot ne pöytään samalla laskien, mikä kieli käyttää eniten alavatsan ja pallean lihaksia? Oletan, ettet tiedä, mutta lukiolaisellahan pitäisi tunnetusti olla nippelitieto hallussa?

Esitä kysymys sitten äidinkielen- ja kielten opettajillesi. (Tokkopa hekään kuitenkaan ovat koko repertuaaria kahlanneet, mene ja tiedä. Piru tietää, muttei kerro.)

Anteeksi.

tsuriga [18.08.2008 13:04:25]

#

Har har har ja banhammer pl0x, eihän tässä mitään keskustelun aihetta tai ainakaan kunnollista avausta ole vielä nähtykään.

Grey [18.08.2008 14:26:26]

#

Voisin sanoa trolli, mutta en sano. Sen sijaan haukun JoinTuanJanohonia perkeleen talitintti newsilaiseksi, joka ei tiedä yhtään mitään mistään. Kunhan pullistelee, kunnes poksahtaa osuessaan johonkin terävään. Oletko ihan muuten ensimmäistä kertaa saanut tietää että ihmiset, jotka tunnetaan koodareina tekevät niitä ohjelmia ja muita? On se toki hyvä että olet päässyt siitä uskosta että ohjelmat syntyisivät kosmisen säteilyn eri aallonpituuksien kombinaateista jaettuna toisen potenssin kolmannella yhtälöllä viiteen suhteutettuna.

Vaan silti koeta nyt hyvä toveri käsittää että koodareita on haukuttu iät ja ajat, etkä sinä ole todellakaan "eka!" siinä hommassa. Windowsia on haukuttu, pelejä on haukuttu, Linuxia, Firefoxia, Gimpia ja monia muita. Et tule löytämään yhtään ohjelmaa mistä joku ei olisi antanut haukkuja. Et edes yhtä "Hello Worldia".

Turhaa päänaukomista tulla jotain wanhaa tänne huutamaan. Hanki mieluummin vaikka nyrkkeilysäkki ja hakkaa sitä jos on paineita siitä kun poliisit ovat lempigrouppisi menneet sensuroimaan. Ei tarvitse negaatioita tänne levittää. Tietysti asia on hieman eri jos joku Helvetin alakerrassa maksaa sellaisesta sinulle, jollainka haetaan pappi ja manataan Saatana sinusta pois..

-Grey-

Mod. huom. JTJ != JoinTuanJanohon

Tumpelo [18.08.2008 14:37:56]

#

Mä oon pitkään sen kummemmin keskusteluihin osallistumatta ihmetellyt että mikä ylimielinen pösilö tuo JTJ on olevinaan. Mutta ihan turha meidän on yrittää sitä päihittää, tuollainen ylimielisyys ja typeryys ei lähde ihmisestä pois, on tullut nähtyä. Antaa sen nyt mellastaa ja luulla mitä haluaa, me voimme olla tyytyväisiä siihen että osaamme ajatella kuin ihmiset.

Teuro [18.08.2008 15:03:48]

#

Itsehän (JoinTuanJanohon) aikoinaan halusit keskusteluun parannusta ketjussa https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/17112-foorumin-taso-laskenut, mutta itket kun ihmiset argumentoivat sinun väitteitäsi vastaan. Olisiko aika katsoa peiliin ja kysyä kenessä on vikaa?

Minusta täällä esitetyt väittämät eivät ole kohdistettu sinuun ihmisenä, vaan esittämiäsi väitteitä vastaan. Saat aivan vapaasti olla eri mieltä kanssani, mutta toivon käyttämäsi linjan olevan samaa tyyliä kanssani.

tkarkkainen [18.08.2008 16:40:41]

#

JoinTuanin ketjujen tason derivaatta on tosiaan perinteisesti ollut vahvasti negatiivinen jo alusta saakka. Keskustelusta ei tule mitään, jos edes yksi sen osapuolista näkee omasta mielipiteestä eriävät näkemykset henkilökohtaisina hyökkäyksinä.

lainaus:

Tällä hetkellä tämän putkan taso on ainakin minulle pyöreä nolla. Tänne kirjoittaa enää vahingossa

Siinä tapauksessa voisit tehdä palveluksen itsellesi ja meille muille, ja pitää huolta, ettei moisia vahinkoja enää satu. Kiitos.

Gwaur [18.08.2008 18:49:35]

#

Ensimmäisen viestin esimerkkinettiselaaja se tyhmä on. Ensin hän päättää, ettei halua käyttää suojattua yhteyttä, mutta sitten muuttaa mieltään ja päättää uudelleen, ettei halua käyttää suojattua yhteyttä. Sitten hän jälleen kerran muuttaa mieltään ja päättää uudelleen, ettei halua käyttää suojattua yhteyttä.

Esimerkkihenkilö itse ajaa itsensä toistuvaan tilanteeseen käyttääkseen tilannetta perusteluna toisen ihmisen haukkumiselle.

hunajavohveli kirjoitti:

"Alan uskoa" on aivan oikein. Myös "uskomaan" lienee nykyään hyväksyttävä.

Minun tietääkseni jälkimmäistä ei hyväksytä ainakaan vielä. Kuulemma keskustelua käydään.

JoinTuanJanohon kirjoitti:

että ohjelmoijat ovat maailman tyhmin ammattikunta.

Vaikka sana "ohjelmoijat" tässä tapauksessa vaikuttaakin monikkoiselta, se on yksikkö, koska kyseessä on yksi ammattikunta. Sama pätee esimerkiksi Yhdysvaltoihin ("Yhdysvallat voitti x kultaa.") ja Yhdistyneisiin kansakuntiin ("Yhdistyneet kansakunnat vaatii sodan lopettamista.").

JoinTuanJanohon [18.08.2008 22:38:59]

#

Gwaur on nukkunut äidinkielen tunneilla. Myös ÖTK-tunneilla olet ilmeisesti lepäillyt, kun et oikein ole ajan hermoilla.

Jos selain antaa suojatun yhteyden jälkeen tyhmän kysymyksen, ja ehdottaa peruuttamista, ja suojaamattoman yhteyden valitsemista, jonka jälkeen taas ehdottaa oletuksena suojattua yhteyttä, etc., niin vika on koodaajan korvien välissä, ei selaimessa.

Tietenkin asia pitäisi toimia niin, että tyhmät kysymykset kuitataan nopeasti eetterillä (enter-näppäimellä), eikä niin, että kysymys itsessään jää ikuiseen luuppiin.

Ja muuten tuossa lauseen kontekstissa "uskomaan" istuu paremmin kuin "alan uskoa". Joskin makuasioista ei voi kiistellä, sanoi mäyräkoira, kun muniansa nuoli.

Edelleen "ohjelmoijat" ovat (E: oho, tietenkin: "ohjelmoijat" on monikkomuodossa) monikkomuodossa, vaikka hyppisit seinille ja repisit pelihoususi. Olisi pitänyt käyttää ex. "ohjelmointiammattikunta", tms., jolloin yksikkö olisi pitkin hampain ollut hyväksyttävissä.

Lebe80 [18.08.2008 22:55:03]

#

Mitä vitun väliä täl koko vitun aiheella taas on?

Tässä aiheessa ei ole mitään väliä, oletko nukkunu äikän tunnilla vai mitä vittua oletkaan tehnyt. Koko tän aiheen ensimmäinen viesti on jo itsessään vitun typerä, ei kukaan ihminen jaksa noin montaa kertaa painella edes takaisin typerää kyselyä. Tää vaan lähteny jostain JoinTuanJanohonin vitun typerästä ideasta, jota kukaan ei tajunnu, eikä tule tajuamaan eikä ketään oikeasti edes kiinnosta tajuta.

Omasta mielestä varoitukset ja huomautukset on aina hyviä. Nykyään tosin niitä on jo jonkin verran, jonka takia tärkeitä varoituksia/huomautuksia ei välttämättä kaikki edes lue, varsinkaan jos ovat vähääkään vähemmän käyttäneet konetta. Varsinkin nämä noviisikäyttäjät eivät välttämättä huomioi ensimmäisiä varoituksia, jonka jälkeen ei tietenkään ohjelmoijat vaan käyttöliittymäsuunnittelijat ovat todenneet 20v kokemuksella, ettei jotain tärkeää voi vain jättää virhepainalluksien takia huomioimatta vain yhdellä huomautuksella. Tämän jälkeen on vielä mahdollista päästä lukemaan ensimmäinen huomio uudelleen, että mitä siinä edes luki peruuttamalla (tai mitä vittua siinä kohdassa edes pitikään painaa) huomio.


Painukaa vittuun

JoinTuanJanohon [18.08.2008 22:59:45]

#

Tokkopa olet koko laitokseen vielä päässyt tutustumaan tuolla mentaliteetilla. Neitsyt taidat olla, sillä muutoin et tussusta typerässä argumentissasi puhuisi, koska miehillä kaikki tiet ja ajatukset johtavat lopulta haarojenväliin.

Lebe80 [18.08.2008 23:03:04]

#

pysyt hyvin aiheessasi. taidat tietää meistä kaiken.

voin ehkä olla neitsyt, mutta en sentään jää tunniksi painelemaan peruuta -nappia.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:06:16]

#

No tiedän tuollaiset tavalliset asiat ihan persetuntumalla. Minulla nyt vain sattuu olemaan sellainen perse.

Lebe80 [18.08.2008 23:10:17]

#

miten vitus tääkään nyt taas liittyy mitenkään tähän aiheeseen? sä vaan huvikseen riehut täällä?

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:16:16]

#

Tai sitten toisena vaihtoehtona on sellainen elämän tuoma kokemus: Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Toisena olen oppinut, että: Sitä saa, mitä tilaa.

En tiedä. Joidenkin kavereiden mielestä olen ärsyttävyyden mestari, mutta sen oheen olen tunkenut niin mustaa huumoria, ettei se heti mene jakeluun. Mene ja tiedä.

Loppujen lopuksi useimiten naureskelen partoihini, kun kaverit hyppivät tasajalkaa ja repivät pelihousujaan. Yleensä silloin nostan toista puolta ahteria tuolilta ja pieren. Pierut symboloivat niitä syvimpiä ajatuksiani, mitä asiasta oikeasti ajattelen.

kayttaja-2499 [18.08.2008 23:20:33]

#

TV:stä en saippuaa seuraa, mutta tähän jäin koukkuun.

Lebe80 [18.08.2008 23:24:24]

#

Jotenkin tuntuu että nyt vaan kaikki muut naureskelee partoihinsa kun JoinTuanJanohon hyppii, riehuu ja repii pelihousujaan. Pieru siellä päässä taitaakin vain pyöriä. Öitä

tgunner [18.08.2008 23:26:53]

#

Okei, Jouni Aro, Tumppi 6 B 46, 33720 Tampere. Haluan kysyä, onko reivaaminen siellä kehässä tyhmentänyt ja muusannut aivosi niin, että yksinkertaisetkin asiat raivostuttavat sinua ja niistä on pakko alkaa kiukutella internetin keskustelupalstoilla? Jos kamppailutekniikkasi on sama kuin väittelytekniikkasi, eli "en välitä siitä, mitä muut sanovat. Olen oikeassa" -> "en suojaa, lyököön vaan. Yritän itse vain osua", olet saanut varmasti mojovia tällejä päähän.

Vai onko kenties uhoosi syynä steroidien annosteleminen turhan runsaalla kädellä? Yritätkö piilotella pientä, aineiden pilaamaa penistäsi ja heikkoa miehuuttasi kovistelemalla internetissä? Kuvittele: internet.

Jokaisessa viestissäsi puhut siitä, miten hienon kasvatuksen sait lapseja ja miten kaikki opittiin kantapään kautta. Myös mainitset, että sellainen tekisi hyvää meille netissä päteville pilkunnussijateineille. Miksi helvetissä kukaan haluaisi kasvattaa lapsia sillä tavalla, joka tuottaa samanlaisia paskiaisia kuin sinä? Tuollainen kasvatuksen haara pitäisi saada kitkettyä pois, sillä ei kukaan kehitystä puoltava halua sinunlaisiasi tänne yhtään enempää.

Modet voisivat tehdä tällaiselle paskanjauhamiselle jotain. Wink wink

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:27:43]

#

No öitä vaan. Akka saapuu pian iltavuorosta, jolloin on hoidettava velvollisuudet haarojenvälissä. (Joskin tuoreempi liha on jo aatoksissa.)

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:32:56]

#

Modet varmaan poistavat ensitöikseen tgunner -viestin, jossa astut nettiketin yli aika roimasti kaivamalla esiin jostain henkilötietoni, ja sitten julkisesti herjaamalla tällä foorumilla. Katsotaan, miten moderaattorit hanskaavat tämän tilanteen. Pahimmassa tapauksessa hyvää ei liene seuraavan.

Lebe80 [18.08.2008 23:36:40]

#

yhy yhy. hoiteles nyt se eukkos vai joko hoitelit?

Lumpio- [18.08.2008 23:40:40]

#

JoinTuanJanohon rauhottuu nyt jo. Mee vaikka pelaan pesäpalloa ja päästämään höyryjä.

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:46:58]

#

Piiri pieni siellä pyörii, enimmäkseen kiikun kaakun teini-iän ylittäneitä. Siinä iässä sitä uhoa riittää, mutta tgunner:in kaivan käsiini vaikka kiven alta. Astuit sen rajan yli, jossa suhteellisuudentajusi heitti kunnolla häränpersettä. Lebe80 hymy tulee myös hyytymään. Lopulta Antti Laaksonen on suoraan vastuullinen katraastaan. Miettikää vähän, toiseenkin kertaan, missä menee hyvän ja huonon maun rajat.

Lebe80 [18.08.2008 23:47:42]

#

oliko toi uhkaus?
mieti siis itse

JoinTuanJanohon [18.08.2008 23:49:21]

#

Ei ollut uhkaus, vaan konkreettinen seuraus herjan vedättämisestä henkilötasolle.

jcd3nton [18.08.2008 23:53:33]

#

JoinTuanJanohon kirjoitti:

Piiri pieni siellä pyörii, enimmäkseen kiikun kaakun teini-iän ylittäneitä. Siinä iässä sitä uhoa riittää, mutta tgunner:in kaivan käsiini vaikka kiven alta. Astuit sen rajan yli, jossa suhteellisuudentajusi heitti kunnolla häränpersettä. Lebe80 hymy tulee myös hyytymään. Lopulta Antti Laaksonen on suoraan vastuullinen katraastaan. Miettikää vähän, toiseenkin kertaan, missä menee hyvän ja huonon maun rajat.

Jos halutaan remuta foorumeilla anonyyminä niin sillon jätetään oma nimi kirjoittamatta profiiliin. Ja puhelinnumeroakaan ei ole mikään pakko levitellä ketjussa.

Blaze [18.08.2008 23:56:12]

#

Joo, eiköhän tämä ole tässä. *plonk*


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on lukittu, joten siihen ei voi vastata.

Tietoa sivustosta