Otan syötteet näin:
void Nappain(void){ SDL_PollEvent(&event) ; Uint8* nappi; nappi = SDL_GetKeyState(NULL); if(nappi[SDLK_LEFT]) ; if(nappi[SDLK_RIGHT]) ; }
Mutta sitten kun tossa ei erotella näppäin painalluksia toisistaan. Voisko ton nopeesti helposti paljoa muuttamatta korjata sellaiseksi että se ei ottaisi uutta LEFTIi tai RIGHTtii ennen kun näppäin on nostettu ylös?
Mod. lisäsi kooditagit
Käytä kooditageja. Lue ohjeet.
Ja olisit lukenut myös putkan oppaan:
SDL tuntee tapahtumat "SDL_KEYDOWN" ja "SDL_KEYUP".
Ote oppaasta:
SDL_Event tapahtuma; // tapahtumat .... SDL_PollEvent(&tapahtuma); if ( tapahtuma.type == SDL_KEYDOWN ) { if ( tapahtuma.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE ) { pois = true; } // näinkin voi lukea näppäimiä }
Ja nopealla googletuksella: http://gpwiki.org/index.php/C:
joo luin oppaan mutta en oikeen saanu kiinni tuosta keysym.sym jutusta kiitos selvennyksestä
nyt onnistu
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.