Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mistä aloittaa ohjelmointi?

Sivun loppuun

SuomiPoika [24.02.2008 18:40:40]

#

Noniin olen siis aloittelija ohjelmoinnissa ja tahtoisin tietää mistä kannattaa aloittaa. Olen kokeillut vähän Basicia mutta se tuntui väärältä minulle joten jatkanko Basicin kanssa vai onko neuvoja mitä kannattaisi aloittelijan opetella nyt alkuun???

Newb [24.02.2008 18:49:48]

#

https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=npao

Metabolix [24.02.2008 18:55:04]

#

Ohjelmointikielet
Ohjelmoinnin aloitus
Ohjelmointikieliä...
Täten kiellän uuden kielisodan aloittamisen, ellei ilmesty aivan erityisiä radikaaleja ehdotuksia. :) Vanhoja linkkejä sen sijaan voi kaivaa vielä lisääkin, jos jaksaa. Haku auttaa kyllä.

Valitse jokin kieli ja opettele. Aluksi ei välttämättä tunnu helpolta. Harvemmin helppous on aivan hirveästi kielestä kiinni, mutta lukaise kuitenkin vaikka kaikista Putkan kielioppaista ensimmäiset osat ja mieti sitten, mikä näyttää ymmärrettävältä. Ohjelmoinnissa on hyvin paljon kyse vain yleisten toimintaperiaatteiden ymmärtämisestä, kieli sinänsä on pienemmässä osassa.

Sinänsä varmoja valintoja ovat ne kielet, joista eniten löytyy tietoa ja joihin on saatavilla erilaisia apukirjastoja. Kannattaa myös miettiä, millaisia asioita haluaa tehdä. Esimerkiksi Haskell ei välttämättä ole peliohjelmointiin kovin hyvä valinta, mutta algoritmeissa silläkin on paikkansa, kun taas mikrokontrollerien kanssa joutuu väkisin tekemisiin Assemblyn ja C:n kanssa eivätkä useimmat muut kielet tule kysymykseenkään. Internet-ohjelmoinnissa sen sijaan PHP:llä, Perlillä ja Javalla on melko vakiintunut asema, ja aiemmin mainitut taas eivät kuulu tälle alalle käytännössä lainkaan.

Triton [24.02.2008 18:56:27]

#

lainaus:

Olen kokeillut vähän Basicia mutta se tuntui väärältä minulle