No eli haluaisin tuon PHP:n ja kun kataon ohjelmointi putkan oppaita en saa mitään selkoa niistä koska kun olen mennyt linkitetylle sivulle se on ihan erillainen sivu kuin oppaassa kerrotaan.Eli kuinka voin ladata ja asentaa PHP:n koneelleni jotta voisin syöttää sinne sitä PHP koodia?Pikaisesti apua kiitos!
Tuolta sivultahan sinä voit ladata mieluisesi paketin käyttöjärjestelmäsi mukaan: https://www.php.net/downloads.php
Olen ladannut tuolta jo kaksi juttua ton installerin ja packpagen tai mikä lie olikaan mutta mikä niistä on se oikea?
Tuolla infoa ja linkkejä, joilla pitäisi päästä eteenpäin:
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/9001-kuinka-tulisi-asentaa-php-mysql-serverit-yms
No latasin tuon Xamppin ja olen tutkaillut sitä mutta en tajua mitään.Kaikki oppaat ovat niin sekavia.Eli voisiko joku selittää kaiken siihen astin että pääsen kirjoittamaan sitä koodia ja lähettämään sen palvelimelle?
Oppaat liian sekavia? Kukaan tuskin osaa paremmin niitä selittää..
Koodi kirjoitetaan ihan tekstieditorilla. Mitään PHP-ideä ei ole vielä tullut vastaan, mutta jos sellaisia on, haluaisin mielelläni kokeilla sellaista.
Tarkoitin siis että kun kirjoitan koodin notepadiin miten saan toimivaksi PHP koodiksi sivuille?
Document roottiin (sinne minne se xampp tallentaa) kirjoitat notepadilla vaikka
<?php echo "No terve"; ?>
ja tallennat sen vaikka terve.php
No mihin se Xampp tallentaa kun ei noista tiedostoista saa selkoa.Jos joku nyt vain selittäisi kaiken kerrallaan niin että pääsisin tekemään kotisivut.Lupaisin pitää turpani tukossa tällä keskustelu palstalla ainakin 2 viikkoa eli selittäkää miten saan tehtyä kotisivut PHP:llä jonne voisin lisäillä kaiken laista mukavaa.Haluaisin sivuille myös rekisteröitymis homman.Jos joku voisi vaikka selittää messengerissä.Minun on norppa@sn.fi
Lue Xampp:n ohjetekstejä, niin kyllä pitäisi tulla aika selkeäksi, mihin ne tiedostot pistetään. xampp-kansiossa pitäisi olla kansio htdocs, johon sisältö tulee pistää. Pilkutus ja oikein kirjoitetut yhdyssanat, pyytäessä apua voisi myös auttaa kummasti...
Ne on varmaan englanniksi.En osaa hyvin englantia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.