Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Websivututkija

Sivun loppuun

kayttaja-2791 [16.09.2005 15:37:31]

#

Moi,

olen tehnyt tässä pientä projektia jo jonkin aikaa joka tutkii sille annetusta urlista erinäisiä seikkoja. Julkaisin jo yhden koodivinkin aiheesta (Linkkien tarkastaja/tulostaja), mutta nyt suurempi kokonaisuus alkaa olla valmis. Tällä hetkellä se hakee sivun koodista kuvat ja linkit, sekä halutessa kuvien ja linkkien HTTP Headerit sekä kuvien koot. Lisäksi se tekee otsikkorakenteesta yksinkertaisen sisällysluettelon (mikäli otsikoita käytetään, se on kyllä W3C:n suositus ja hyvä tapa jo hakukoneoptimointimielessä). Eli tuon nykyinen versio löytyy täältä:
(rikkinäinen linkki poistettu)

Tällä erää ei tule mieleen mitä tuohon vielä pitäisi tehdä. Parannusehdotukset, bugit ja kommentit otetaan vastaan.

ajv [16.09.2005 16:02:25]

#

Heh, sattuipa sopivasti. Täytyypä tutustua tarkemmin. Päivittelethän koodivinkkiäsi (vai päivititkö jo?). Tästä saatta löytyä mielenkiintoisia juttuja hakukone-projektiini.

kayttaja-2791 [16.09.2005 16:17:02]

#

Justiinsa katselin tuota hakukoneprojektiasi ja mietin että tässä olisi kyllä ihan suoraan sulle käyviä komponentteja. Tosin funktioissa on vielä pari tunnettua bugia ja rutosti tuntemattomia :) Milläs lisenssillä itse meinasit tuota hakukonettasi ruveta tekemään? Todennäköisesti laitan tämän koodivinkiksi OP:hen, kunhan saan valmiiksi ;) Voin pistää sulle tulemaan tuon koodin olettaen että käytät sitä tällä lisenssillä:
http://www.hiit.fi/de/creativecommons/deeds/attribution_nocom.html

Sose [16.09.2005 16:19:12]

#

Ihan hienolta näyttää, mutta toimiiko esim. tämä oikein?

Löytyi painamalla linkkiä antamassasi osoitteessa. Minulle se tulostaa vain Otsikot (8) ja sitten 3 otsikkoa, joista viimeinen on aika erikoinen.

kayttaja-2791 [16.09.2005 16:24:00]

#

Sose kirjoitti:

Ihan hienolta näyttää, mutta toimiiko esim. tämä oikein?

Löytyi painamalla linkkiä antamassasi osoitteessa. Minulle se tulostaa vain Otsikot (8) ja sitten 3 otsikkoa, joista viimeinen on aika erikoinen.

Se ei toimi oikein. Kiitos huomiosta. Syynä on taas Javascript, vanhin viholliseni. Pitäisi vissiin heivata kaikki javascript-tagien sisällä oleva mäkeen ennen lähdekoodin analysointia. Pitääpä tehdä jotain vastaavaa seuraavaan versioon. Lisäksi tieten virhetilanteista selviämistä pitäisi parantaa ettei yksi huono koodinpätkä sotki koko järjestelmää.

Edit:
(Hätä)korjattu

ajv [16.09.2005 16:47:47]

#

JTS kirjoitti:

Voin pistää sulle tulemaan tuon koodin olettaen että käytät sitä tällä lisenssillä:
http://www.hiit.fi/de/creativecommons/deeds/attribution_nocom.html

Minä nyt niin hirveästi noista lisensseistä tiedä, mutta tuo sopii hyvin periaatteisiini :) Vapaan lähdekoodin kannalla olen kuitenkin 100-prosenttisesti.

Eli koodi on tervetullutta, vaikkakin tuo oma projektini on vielä lähtökuopissaan.

kayttaja-2791 [16.09.2005 17:16:36]

#

Laitoin koodin postissa tulemaan profiilissasi näkyvään osoitteeseen.

Suominen90 [16.09.2005 17:41:04]

#

Voitkos antaa mulle ton koodin, joka laskee kuinka nopeasti on siirretty.

kayttaja-2791 [16.09.2005 17:51:01]

#

<?php
function microtime_float()
{
   list($usec, $sec) = explode(" ", microtime());
   return ((float)$usec + (float)$sec);
}
$alkuaika = microtime_float();
$lähde = @file_get_contents("https://www.ohjelmointiputka.net");
$loppuaika = microtime_float();

$hakuaika = $loppuaika - $alkuaika;
$koko = round(strlen($lähde)/1024, 1);

echo "Siirtonopeus: ",round($koko/$hakuaika, 1),"Kt/s\n";

Pistetäänpä samantien tuo julkiseksi, mitäpä sitä panttaamaan. Laittaa vaan lisenssiehdot siihen.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta