Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: QB: QuickBasicin sekavuutta (auttakaa pian, paha ongelma)

Sivun loppuun

Gwaur [10.11.2002 22:42:20]

#

Minulla on QB -kääntäjänäni QuickBasic Extended 7.1. Muuten se on ihan hyvä, paitsi että siinä sekoilee asetukset aivan liian usein. Esim:

- Joskus se ei löydä helppiä mistään vaikka olen monta monta kertaa asettanut helppien sijainniksi C:\bc7\help\ ja tuo on prikulleen oikea helppien polku.

- Tabstoppi-asetus ei oikein pysy paikallaan. Joskus automaattisesti se ponnahtaa takaisin alkuperäiseen (8). HUOM: Olen 100% varma että ole painanut OK-nappia.

Sitten alkaa varsinaiset ongelmat:

Kääntäessäni ohjelmaa .exe:ksi, se ei mistään löydä:

- bc.exe -nimistä ohjelmaa. Se töytyy joka kerta kirjoittaa uudestaan ja uudestaan. Se ei koskaan muista itse sitä polkua, vaikka kirjoitan sen prikulleen oikein.

- link.exe -nimistä ohjelmaa. Sama juttu: Pitää kirjoittaa kokoajan uudestaan eikä anna armoa.

- BCL71ENR.LIB -nimistä tiedostoa. Tässäkin pitää joka kerta kirjoittaa uudestaan ja uudestaan.

- qbx.exe -ohjelmaa. Se on juuri se ohjelma mitä käytän koodaamiseen. Sama vanha rutiini: Pitää kirjoittaa uudelleen ja uudelleen.

Ennen se meni sujauksessa eikä mitään polkuja tarvinut kirjoittaa missään vaiheessa. Noin vuoden päästä se päätyi tähän tilanteeseen.

Nyt itse kysymys: Miten saan kääntäjän muistamaan kaikki asetukset ja polut, ettei mitään tarvitsisi kirjoittaa uudelleen?

Apua vastaanotetaan (yllätys, yllätys) mielellään ja mahdollisimman nopeasti myös.

Gwaur [10.11.2002 23:01:57]

#

niin siis, mullahan tosiaan on noi kaikkitiedostot, mitäse ei kääntessä löydä

Gwaur [10.11.2002 23:11:00]

#

unohdin mainita, että se kääntäminen toimii noita ongelmia lukuunottamatta ihan hyvin. Mä vaan oon kyllästyny kirjoittelemaan noita polkuja.

trinit [11.11.2002 09:41:42]

#

Näyttäisi siltä, että QB 7.1 hakee tiedostojaan väärästä hakemistosta. Kokeilepa lisätä autoexec.bat tiedoston PATH-riville hakemistot c:\bc7 ja c:\bc7\help.

Mikäli siellä ei ole PATH-ympäristömuuttujaa asetettuna kirjoita sinne silloin rivi:

SET PATH=C:\BC7;C:\BC7\HELP

Kokeile jos tuo vaikka auttaisi. Käynnistä kone uudestaan kun olet muokannut autoexec.bat:tia

Gwaur [11.11.2002 16:38:28]

#

yhteen SET PATH -riviin voi kai laittaa useampia kuin yhten polun?

trinit [11.11.2002 16:53:34]

#

lainaus:

yhteen SET PATH -riviin voi kai laittaa useampia kuin yhten polun?

Kuten jo kerroin aikaisemmin, niin kyllä voi. Eli lisäät vain ne kaksi hakemistoa sille SET PATH riville ; -merkillä (puolipiste) erotettuina toisistaan.

Oma PATH:ni näyttäisi olevan tämän näköinen:

SET PATH=C:\PROGRA~1\PANDAS~1\PANDAA~1;C:\WINME;C:\WINME\COMMAND;C:\WINME\COMMAND\EBD;C:\BAT

Eli jokainen hakemisto eroteltu ; -merkillä toisistaan, mutta viimeisen hakemistonimen perään EI tule ; -merkkiä. En kylläkään tiedä auttaako tuo ongelmaasi, mutta kokeile (muista käynnistää kone uudestaan!).

thefox [11.11.2002 17:02:13]

#

Ei se ;-merkki siellä perässä mitään kyllä haittaakaan :p

progo [11.11.2002 18:28:43]

#

(Ilman konetta oltu kohta yli 1.5 viikkoa :( )

Tuossa voi olla ongelmana se, etta tiedostoilla on read-only-attribuutti voimassa.. jos asetustiedostoa ei voi tallentaa, samat asetukset pysyvat voimassa..

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta