Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Haetaan innokkaita harrastajia pelikehitykseen

PureBear [06.09.2005 08:27:20]

#

Nuori öSense Gamesö (rekisteröimätön) pelitiimi hakee pelialasta kiinnostuneita harrastelijoita tiimiinsä. Haemme 1-2 harrastelijaa ohjelmointi tehtäviin. Tarkoituksena on kasata PC-pelien kehitystiimi kasaan ja tällä hetkellä tiimiin kuuluvat pääsuunnittelija, palkittu animaattori-graafikko, asiantuntija animaattori Frozenbytelta ja erikoistehostemies.

Tarkoituksena on toteuttaa alustavasti seuraavan vuoden ajan 2D-teknologiaa ja teknologiaan perustuvia ns. "small downloadable content" pelejä. Kukin peliprojekti on kestoltaan n. 2-5 kuukautta. Valmistetut pelit myydään Reflexive Arcade Games, Real Arcade, Big Fish Games ja muille saman kaltaisille tuottajille ja portaaleille, ja peleistä saadut voitot jaetaan sovitusti tiimin kesken. Proviisiopalkkion määrää tuottaja. Palkka lähtee juoksemaan kun ensimmäisestä julkaisusta tulee tuottoja ja tiimi rekisteröidään yritykseksi.

Yhdessä tiimin kanssa tulemme pohtimaan teknologian toteutukseen liittyviä ratkaisuja. Tulevaisuudessa tarkoituksenamme on kehittää teknologiaa eteenpäin kohti 3D:tä ja isompia pelejä ja tiimiä kohti yritysmuotoa, joka lopulta perustetaan Helsingin lähistöön. Projektit ovat myös mainioita harjoitustyön/opinnäytetyön aiheita tietotekniikka alan opiskelijoille.

Työt tapahtuvat etänä ja yhteyksiä tiimin jäsenten välillä pidetään IRC:ä ja MSN Messengeriä käyttäen sekä puhelimitse. Työtehtävien ainoina tärkeinä vaatimuksina mainittakoon, että olet olet innokas kehittymään ja oppimaan sekä tulet toimeen tiimityöskentelyssä.

Ensimmäinen askel projektin teossa on suunnitella ja toteuttaa hyvin pieni muotoinen demo-versio tasohyppely-action pelistä, johon toteutamme yhden pienen testi kentän (koko on kaksi ruudun mittaa), jossa on itse pelattava hahmo ja kaksi erilaista vihollista. Demoon ei toteuteta ääniä. Demossa hiomme käyttöliittymä-suunnittelua ja ohjattavuutta. Kun tämä vaihe on suoritettu, voidaan projektia jatkaa.

Työtehtävät ja vaatimustasot:

Koodari:
- Tuntemusta C++ ja Direct X (DX ei välttämätön) –ohjelmoinnista
- Kykyä ymmärtää ja toteuttaa graafisia 2D-sovelluksia
- Osaat opastaa teknologisissa ratkaisuissa

Työtehtävistä kiinnostuneet saavat yhteyttä sähköpostin välityksellä. Voitte kirjoittaa minulle sähköpostilla pienen vapaa-muotoisen hakemuksen, jossa kerrotte itsestänne ja taidoistanne. Laittakaa viestiin mukaan liitteeksi pieni näyte ohjelmointiosaamisestanne.


Ystävällisin terveisin,

Teemu Viemerö
Lead Designer
Sense Games
teemu.viemero(at)sensegames.com
________________________________
www.sensegames.com
www.blog.sensegames.com

CyantLeap [06.09.2005 15:50:16]

#

taas se sama tiimi hakee ohjelmoijaa peliin? epäilen tuota että tuo ei kuulosta oikein hyvälle.. O_o

aWW [07.09.2005 13:23:28]

#

CyantLeap kirjoitti:

epäilen tuota että tuo ei kuulosta oikein hyvälle.. O_o

Kyllä se kuule kuulosta poikeuksellisen kiinnostavalta. Näyttäisi olevan kiva porukka kasassa.

squid [07.09.2005 20:34:48]

#

Tuo kyllä kuulostaa aivan mahtavalta. Harmi, kun ei osaaminen itselläni riitä tuommoiseen :(

PureBear [08.09.2005 15:44:39]

#

squid kirjoitti:

Tuo kyllä kuulostaa aivan mahtavalta. Harmi, kun ei osaaminen itselläni riitä tuommoiseen :(

Mutta jos osaat ohjelmoida ja kiinnostusta riittää,
niin ainahan voi itsenäisesti opiskella peliohjelmointia... ;) Ja tukena meillä on tuttavayritys
Frozenbyte. :D

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta