Oon tekemässä MSVC++:n kanssa dialogeja. Oon onnistunut perusjutuissa (tekemään edit bokseja, lukemaan niistä yms).
Käytän siis MSVC++:n omaa dialogi editoria. Ongelmia tuli vastaan, kun koitin tehdä combo boksia.
Kun käännän ohjelman ja koitan dialogia, combo boxissa ei näy itemeitä, joita siihen laitoin. Nämä tosin näky, jos testaan dialogia MSVC++:n Dialogi testaajalla, mutta sillonkin listasta näkyy vaan yksi itemi. Vieressä on scroll bar, jolla voi liikkua, mutta se on vähän turhan vaivalloista.
Editorissa oli myös yksi leijuva paneeli, josta pystyi napsimaan kaikkia boxeja ja tavallisia tekstejä, mutta en saa sitä enää takaisin painettuani X:ää.
Minusta windows ohjelmointi on sen verran hankalaa, etten aio käyttää pelkkää tekstipohjaista resource editoria, vaikka en pääsisikään tästä eteenpäin...
Kaipaamaansa paneelia voi etsiä vaikkapa valikosta View->Toolbars. Combo-boxista en tiedä sen kummempaa.
Jos C++ ja Windows-ohjelmointi eivät luonnistu, kokeile vaikkapa #Developia ja C++.NET- tai C#-kieltä. .NET-frameworkilla saa Windowsin komponentteja paljon helpommin.
Tuota View->Toolbaria ei mun versiossa näkynyt.
Voisi tuo C++.NET kiinnostaa. Tukeeko se sitä MSVC dialog editoria?
Siinä on ihan oma systeeminsä ikkunoiden luomiseen ja se käyttää aivan omia rajapintojaan (.NET Framework). Lataa #Develop ja katso (en muista, saako sillä C++.NETiin luotua formeja, mutta muihin .NET-kieliin kylläkin).
Dialogeja ei ole edes tuollaiseen käyttöön tarkoitettu. Ne ovat juuri nimensä mukaisesti dialogeja.
Siis mikä to #Develop on? .NET Framework 1.1 on instaloituna. Tuleeko noi kirjastot #developin mukana?
Touho kirjoitti:
Siis mikä to #Develop on?
IDE .NET-kielille.
Touho kirjoitti:
Tuleeko noi kirjastot #developin mukana?
Ei, se on pelkkä IDE, ei kääntäjää, ei kirjastoja. Kääntäjät sun muut saa Microsoftilta .NET Framework SDK -paketissa.
Korjaan: Kääntäjät saa ihan sen tavallisenkin Frameworkin mukana (C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\(versio)\) ja Framework on nimenomaan se kirjastokokoelma. SDK on lähinnä dokumentaatiota ja esimerkkejä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.