Elikkäs, itselläni on suunnitteilla yksi erittäin nopeatempoinen peli jonka on loppusuoralla. Mitään suurempia ongelmia ei enää ole muuta kuin se, että pelin tahdin luoma väärien näppäimien paino usein heittää pelaajan windowsiin. Usein pelaaja vahingossa painaa "windows" nappia tai muuta vastaavaa.
Eli pystyykö ohjelmaa kieltämään tottelemasta joitain näppäimiä, tai olisiko mitään muuta keinoa ratkaisuun?
mä voisin koittaa etsiä ratkasun.. ei sen ainakaan mahdottomuus pitäis olla! xD oliko kyseessä QB vai VB?
QuickBasichän se on
VB:lle mä kyllä tietäisin miten sen saa estettyä, mut en sit tiiä QB:stä..
QB:llä tehdyissä exeissä pystyy muokkaamaan exen ominaisuuksista windowsin pikanappien toimintaa. Tämä "windows"-nappi tosin ei taida olla siellä listassa.
Revi windows-napit irti. Iteki tein nii =)
http://www.icywind.com/nappaimisto.PNG
EDIT: onpa yököttävän näkönen näppäimistö :*
Kunnollisissa näppiksissähän tuollaisia ei ole ollut alunperinkään :)
http://blaze.dyndns.ws:180/~blaze/naeppis.jpg
Ja likanen se on tämäkin. On onneks niin huonolaatunen kuva, ettei näy ^^;;
Mh... No harmi.
Veljeni kyllä omistaa Microsoft Visual Basic.NET:in joten pitääpä se sillä sitten tehdä.
Voisitkos Tumppu laittaa ohjeet että mitenkäs tämä käy, jos joskus käännän tuon pelin VB:lle?
Yksinkertasesti poistat oliko se nyt joku ascii.sys tiedoston niin wintoosa ei tunnista näppistä muista tehdä myös varmuuskopio siitä :D
Itse en ole melkein koskaan painanut Windows näppäintä vahingossa.
Sellaista sattuu noin kerran kuussa.
jooh.. mä vielä vähän parantelen sitä koodia.. viikonloppuna ehkä ehin lähettää sen.
miten tuon voisi tehdä vb:llä?
Joo mullakin olisi kyllä tosi paljon käyttöä sillä VB versiolla tästä aiheesta. Että olisin erittäin kiitollinen jos sellaisen saisin. Olen yrittänyt vaikka mitä mutta eipä ole kovin helpon tuntuista =/.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.