Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Miten saan ohjelman ottaa näppäinviestejä vaikka ikkuna ei olisi aktiivinen? C++

Sivun loppuun

Jarkko-C++ [31.08.2005 21:18:56]

#

Eli kysymys on otsikko. Eli vaikka toinen ikkuna olisi aktiivinen ja painan kirjainta "T" niin jotain tapahtuisi ohjelmassa. Miten saisin sen tehtyä?
Siis oikeestaan haluaisin sellasen "hotkey" jutskan...
Joo... taas oon tekemäs taas jotai runeen... täl kertaa robottia et voin teleportata nopeasti wildusta =P.

Metabolix [31.08.2005 21:24:07]

#

Tee ohjelmaan ikuinen silmukka ja katso jatkuvasti GetAsyncKeyState-funktiolla, onko näppäin pohjassa. (Haku kertoo lisää.) Jokin pieni viive voi olla paikallaan (esim. Sleep-funktiolla).

Jarkko-C++ [31.08.2005 21:53:14]

#

Juu tuo varmaan toimisi, mutta tää mun ohjelma antaa vaa koko ajan palutus arvoksi tuosta functiosta 0. Tässä on se mun luuppi:

for(;;)
    {
           Sleep(20);
           int a=GetAsyncKeyState(59);
           if (a!=0)
           MessageBox(0,"saa","assa",0);
           cout<<a;
}

Mikäköhän siinä on pielessä? 59 pitäs olla y.

Edit:Nyt sain sen toimimaa, kiitokset avusta!

panttu [31.08.2005 23:27:06]

#

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/userinput/keyboardinput/keyboardinputreference/keyboardinputfunctions/getasynckeystate.asp
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/WindowsUserInterface/UserInput/VirtualKeyCodes.asp
Tuo 59 näyttäisi olevan hexaarvo, mutta int muuttujaan pitäisi tällöin tunkea arvo 89.

Sen sijaan antamasi arovo 59 on hexanan 3B eli,
- (3A-40) //Undefined

Jtm [01.09.2005 19:50:17]

#

Tuli vain mieleen, että emmekö me riko lakia, kun autamme toista rikkomaan tekijöiden laatimia sääntöjä vastaan? Eikö Suomen tekijänoikeus-laissa mainita, että tekijöiden laatimien säädösten rikkominen on rikollista ja rangaistavaa. Ja tässä tapauksessa Runescapen tekijöiden asettamia säännöksiä. Sallitaanko ohjelmointiputkan foorumilla tekijänoikeus-lain rikkominen?

ville-v [01.09.2005 19:56:53]

#

Sallitaan, kun tehdään ohjelma sitä varten :D

Jtm [02.09.2005 18:21:36]

#

Jahas :P

squid [02.09.2005 19:50:27]

#

Joo, muistaakseni Ohjelmointiputkassa ei tueta mitään laitonta toimintaa, ja tuo on kyllä laitonta.

kooderi [03.09.2005 00:31:14]

#

Nuohan ovat lähinnä käyttäytymissääntöjä, joiden rikkominen ei todellakaan ole laitonta (vrt. tupakointikellon rikkominen). Enemminkin se on typerää ja moraalitonta. Jos joku todellakin haluaa saada bännit pelistä tekemällä ei-sallittuja apusysteemejä, se on oma vikansa.

Metabolix [03.09.2005 16:42:54]

#

Ja voihan tuota vastauksessa esiteltyä tietoa käyttää muuhunkin, eli pelkästään paha asia se ei ole.

hohoo [04.09.2005 20:38:21]

#

Helpompaa on klikata loitsukirjaa ja telenappia itse, kuin kirjoittaa tuntikausia (epävarmasti toimivaa) makroa sitä varten.

Jarkko-C++ [13.09.2005 17:25:58]

#

no joo... enhän mä tota käytä mutta on hauska kokeilla tehä tollassii ohjelmia... niinku enmä sitä mining-bottia kaa käyttänny, mut on niit silti hauska kokeilla tehä.
hohoo, olet kyllä oikeassa...

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta