Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mistä "parhaiten" domaini?

Sivun loppuun

Ämppi [30.08.2005 07:22:20]

#

Kuten otsikosta näkyy, minun tarvitsisi saada tietää, mistä kannattaa hankkia DOMAIN?

Siis, minä tarvitsen pelkän domainin, joko ".com" tai ".net" -päätteisen.
Kyseinen osoite tulisi yrityksen käyttöön, joskin ihan älyhintoja ei silti kannata ruveta makselemaan.

E.K.Virtanen [30.08.2005 08:39:04]

#

Parilla kympillä/vuosi noita varaillaan. Googleen vaan "domain varaus" niin johan alkaa tapahtumaan. ;)

Merri [30.08.2005 09:29:48]

#

Jos hyviä yrityksiä tahtoo tietää, niin:

- Nebula (nopein, kallein, luotettavin)
- Sigmatic (nopea ja luotettava, keskihintainen)
- Rackglobal (hitain [koska palvelimet Yhdysvalloissa], näistä useimmiten palvelu alhaalla, selkeästi edullisin)

Kaikkien näiden asiakaspalvelu pelaa loistavasti. Ja nämähän siis tarjoavat webhotelleja, vaikka voi varmaan pelkän domaininkin ostaa. Itse maksan kahdelle jälkimmäiselle, ensimmäinen taas hostaa ilmaiseksi yhtä sivustoa, jota ylläpidän.

Kannattaa myös huomata että Rackglobal on sekin huomattavasti parempi kuin monet muut palveluntarjoajat, päihittää mm. INT2000:n helposti ainakin asiakaspalvelussa. Ja sitähän ei kannata aliarvioida.

WinC [30.08.2005 15:22:24]

#

http://www.oulanka.com Itselläni ollut domaini tuolta 2 vuotta ja ei mitään valittamista ja asiakaspalvelu on toiminut kuten on luvattu. Plussaa sähköpostilaskutuksesta, en tiedä kuinka monella muulla tämä on mahdollista (tämä siinätapauksessa hyvä, jos ei omista/ei halua käyttää luottokorttia).

Lebe80 [30.08.2005 16:28:15]

#

Mitä tarvitset domainiltasi?

- Tietokannat
- Sähköposti
- PHP (joku muu serverside-tuki)
- Levytila

kun php:n ja mySql:n pudottaa pois tippuu hintakin roimasti, mutta silloin voit tehdä vain kiinteitä html-sivuja (+javaScript).

mauza [30.08.2005 16:29:56]

#

http://joker.com vajaa 10€/vuosi uudelleenohjauksilla yms. Toiminut erittäin luotettavasti.

lainaus:

Plussaa sähköpostilaskutuksesta, en tiedä kuinka monella muulla tämä on mahdollista (tämä siinätapauksessa hyvä, jos ei omista/ei halua käyttää luottokorttia).

Taitaapa melkeimpä kaikki hosting-yritykset sähköpostilaskutusta tarjota.

efteri [30.08.2005 17:31:30]

#

www.puhtek.com

Latska [02.09.2005 15:29:21]

#

Omaa palveluntarjoajaani en oikein voi suositella. Syy:

lainaus:

Meillä on käytössä eri käyttöjärjestelmiä riippuen palvelimesta. Käyttämiämme Lintux -pohjaisia järjestelmiä ja tällä hetkellä yleisimmät ovat Fedora ja CentOS.

No edistystä on sentään tapahtunut. Viimeksi niillä oli fedora ja linux. :)

No joo. Kyseessä on Futuron

Niko [03.09.2005 09:36:41]

#

Domainsite.com - tällä hetkellä kaikki domainnit saatu ilmaseks :D ja hyvin toiminu

makeuu [05.09.2005 18:00:03]

#

WinC kirjoitti:

http://www.oulanka.com Itselläni ollut domaini tuolta 2 vuotta ja ei mitään valittamista ja asiakaspalvelu on toiminut kuten on luvattu. Plussaa sähköpostilaskutuksesta, en tiedä kuinka monella muulla tämä on mahdollista (tämä siinätapauksessa hyvä, jos ei omista/ei halua käyttää luottokorttia).

Sama.. Ollu itelläkin 2 v ja hyvä on

Juice [05.09.2005 20:36:26]

#

Itse käytän Neobittiä. Laadukkaan oloinen ja halpa.

aeolus [05.09.2005 20:37:50]

#

Ämppi kirjoitti:

Kuten otsikosta näkyy, minun tarvitsisi saada tietää, mistä kannattaa hankkia DOMAIN?

Siis, minä tarvitsen pelkän domainin, joko ".com" tai ".net" -päätteisen.
Kyseinen osoite tulisi yrityksen käyttöön, joskin ihan älyhintoja ei silti kannata ruveta makselemaan.

Miks ylipäätänsä pitäis hankkii maksullinen .com tai .net ? mikset hanki vaikka dy.fi?

ajv [05.09.2005 22:27:08]

#

aeolus kirjoitti:

Miks ylipäätänsä pitäis hankkii maksullinen .com tai .net ? mikset hanki vaikka dy.fi?

Vaikka siksi, että on ehkä hieman amatöörimäistä pitää firman sivuja osoitteessa firma.dy.fi ja toiseksi mokoma domain maksaa alta 15 € / vuosi (pl. *.fi ), että onko järkeä käyttää jotain ilmaista :)

Toitsu [06.09.2005 08:29:32]

#

Minun domain webolilta. www.webol.fi. Pääsääntöisesti toimii ok. Asiakaspalvelu on "from down below" ja käyttävät viron sääntöjä suomen laskutukseen, joka ei oikeasti ole laillista suomessa. Hallintaohjelmmisto tekee joskus omiaan, eikä anna aina kirjata MX recordeja oikein. Hinta on 20€ / vuosi johon saa halutessaan webhostingin ilmaiseksi "unoprezzo" palveluna.

Webol niille jotka jaksaa tapella virolaisten kanssa 1 krt/ vuosi... :)

arcatan [08.09.2005 15:41:42]

#

Toitsu kirjoitti:

Minun domain webolilta. www.webol.fi. Pääsääntöisesti toimii ok.

Olen kaksi kertaa yrittänyt noiden kautta rekisteröidä domainin, mutta enpä onnistunut. No, mitäpä pienistä. Yhden fi-domainin olen rekisteröinyt. Tämä tietysti tapahtui Ficoran kautta ja sujui kätevästi. Oulangalta rekisteröin pari viikkoa sitten domainin ja homma hoitui sekin ihan hyvin. Täsä olisi tarkoitus hankkia vielä kolmas domain ja webhotellipaketti sille. Harkitsen tässä tapauksessa Rackglobalia, josta minulla on hyviä kokemuksia. (Heiltä esimerkiksi saa tarvittaessa shell-tunnukset palvelimelle. Itse käytän paljon mieluummin shelliä kuin ftp:tä tiedostojen hallintaan)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta