Oon ollu tässä aika kauan tauolla ohjelmoinnista, ja ajattelin alkaa taas vanhoja juttuja muitelemaan. Elikkä tuli tässä mieleen että miten saisin listattua (esim. jonkin kansion) kaikki .txt muotoiset tiedostot ListBoxiin? Nimestä riippumatta siis. Olen saanut kyllä listattua esim. tidoston oma.txt, mutta miten saisin kaikki .txt tiedostot listattua nimestä riippumatta.
ja vielä selvennyksesksi:
Jos minulla on kansio nimeltä "testi" suoraan C: aseman juuressa, ja siellä on tiedostot: oma.txt, tiedosto.txt, auto.txt ja lista.txt, niin miten saan ne kaikki listattua ListBoxiin? (ja tiedossahan ei siis ole että kuinka monta tiedostoa kyseisessä kansiossa on tai minkä nimisiä ne ovat tai onko kansiossa eri tiedostopäätteisiä tiedostoja kuten esim. .jpg)
Vanha virsi, mutta hakua saa ja pitääkin käyttää, sillä tästä on varmasti useita kymmeniä esimerkkejä jo valmiina. Mutta vanhan kertauksena... Vielä kerran...
Private Sub Command1_Click() Dim polku As String: polku = "C:\testi\*.txt" 'haetaan tekstitiedostot Dim filu As String filu = Dir(polku) Do While filu <> "" List1.AddItem filu filu = Dir Loop End Sub
VB:n funktioita löytyy putkan mainiosta VB oppaasta täältä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.