Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Ideoijia tarvitaan koodaajien sijasta _o/

Sivun loppuun

Puhveli [18.08.2005 19:47:25]

#

Joo elikkäs teen qb:llä hassua tasohyppelyä tekstilassa 80 x 50 resolla (eli 16 värillä). Osaan kyllä koodata sen, mutta en jaksa vaivata itseäni ykstyiskohtien juonimisella. Koska täällä tuntuu peli-ideoijia piisaavaan, kysyisin josko tännekin liikenisi pari freshiä ideaa? :)

1. Pitääkö pelaajan kerätä sieniä kasvaakseen / saadakseen lisäenergioita, ja mitä muita poweruppeja peliin ahdataan?
2. Pitääkö pelaajan tappaa hirviöitä / kerätä kolikoita / pomppia päästäkseen maaliin?
3. Mikä on pelin ylevä tavoite (pelasta prinsessa jne.)?
4. Minkälaisia tasoja pelissä on? Tarvitaanko useita tilesettejä (metsä / luola / kunmituslinna jne.)?

Näiden lisäksi saa kyllä kertoa jos mielessä on muutakin, voi saada nimensä Lopbu Tecksteihin.

Pelistä on tarkoitus tulla melko pienimuotoinen, mutta tasoja voi tehdä loputtomasti. Vedessäuintimahdollisuus löytyy myös. Yksi suuntaa antava kuva on vb:llä tehdystä kenttäeditorista.

Latska [18.08.2005 20:25:58]

#

1. Joku muutaman sekunnin voittamattomuus/supernopeus olis jännä.
2. -
3. Pelastaa maailma ennenkuin muut ehtii ensin. :P
4. -

Metabolix [18.08.2005 20:36:03]

#

Lainaus PC-Masterin kirjoituksista projektini kommentteihin:

PC-Master kirjoitti:

Minä voin kirjoittaa tarinan!!!

Se oli synkkä ja myrskyinen yö... toiminnan mies nimeltä Matti Mehukatti oli keräilemässä sieniä. Matti oli juuri löytänyt hyvän tanttarelli-sienipaikan, kun yhtäkkiä kuului rasahdus! Matti vilkaisi oikealle puolelleen, ja siinä oli hänen arkki-vihollisensa Veka Viski! Tämä nauroi mielipuolisesti, otti laserpyssyn povitaskustaan, ja ampui sillä sieniä! Sienet hävisivät kuin Star Trek-jaksossa! Sitten Veka ampui itseään, mutta hän ei hävinnytkään! Hän sopersi viimeisillä voimillaan "ON...ON...ER...ERRO...R...ON...ERROR...GO...TO­"! Matti ehdotti jatkoa lauseelle: "Ohjelmointiputka?" Sitten Veka pamahti taivaan tuuliin! Matti ei kuitenkaan halunnut luopua sienistään, vaan ne hän kyllä hankkisi takaisin...vaikka hänellä olisi vastassa kaikki Veka Viskin apulaiset...

:D

Puhveli [18.08.2005 20:37:51]

#

Haa, tuossahan sitä on jo ainesta! Eli Matin tehtävänä on poimia sieniä ja löytää tiensä putkaan pelastamaan se ennen muita? Jatkakaa vaan. :)

aloitteleva [19.08.2005 15:29:52]

#

Tulee mielee super marjo sieni mies vetelee sienii pitää pelastaa prinsessa kerätään kolikoita kummitus linna.
Tee vaik nörtti joka ettii linsseihin palasii ja sitte viimeseks pitää löytää toinen kokonainen linssi ja rillit on rikkonu joku vihollinen. Ja sitte syötäväks leipiä ja makkaroita et tulee super voimii.

Latska [19.08.2005 15:47:35]

#

PC-Master kirjoitti:

Minä voin kirjoittaa tarinan!!!

Se oli synkkä ja myrskyinen yö... toiminnan mies nimeltä Matti Mehukatti oli keräilemässä sieniä. Matti oli juuri löytänyt hyvän tanttarelli-sienipaikan, kun yhtäkkiä kuului rasahdus! Matti vilkaisi oikealle puolelleen, ja siinä oli hänen arkki-vihollisensa Veka Viski! Tämä nauroi mielipuolisesti, otti laserpyssyn povitaskustaan, ja ampui sillä sieniä! Sienet hävisivät kuin Star Trek-jaksossa! Sitten Veka ampui itseään, mutta hän ei hävinnytkään! Hän sopersi viimeisillä voimillaan "ON...ON...ER...ERRO...R...ON...ERROR...GO...TO­"! Matti ehdotti jatkoa lauseelle: "Ohjelmointiputka?" Sitten Veka pamahti taivaan tuuliin! Matti ei kuitenkaan halunnut luopua sienistään, vaan ne hän kyllä hankkisi takaisin...vaikka hänellä olisi vastassa kaikki Veka Viskin apulaiset...

:D

Oma jatkoni:

lainaus:

Koska tilanne Ohjelmointiputkan tilanteesta levisi irkissä ja eri keskustelufoorumeilla, kaikki vähänkään nörtit tahtoivat pelastaa jalon sivuston. Matin on siis riennettävä paikalle ennen muita nörttejä, että hän saa nimensä historiankirjoihin.

nipasenmaki [19.08.2005 21:27:42]

#

Koljonen joka hyppii turun hiljaisessa yössä, katolta katolle. Tehtävänä on tuhota roistot ja muut gangsterit. Pelin pääsee läpi, kun on suorittanut "nacci" merkin kokonaan. Joka kentästä löytyy palanen "nacciin" ja niitä pitää kerätä roistojen tuhoamisen ohella.

Mission: Impossible

Tarina:
Kerran muuan, Sakari Vinssi, löysi maasta kartan. Sakari ihmetteli karttaa hetken ja tajusi sen olevan kartta heroiini-kätkölle. Sakari päätti piilottaa kartan, ettei se joutuisi vääriin käsiin. Aika kului, kului, kulumistaan. Sakari synnytti pojan (?), jolle antoi kartan, kun poika täytti 9 vuotta. Poika "Kuosma" pääätti kavereineen lähteä etsimään heroiini lastia, pallinvahan ympäristöstä (oikeasti olemassa paikka). Pallivahassa, kuten nimestä voi päätellä, oli paljon epäillyttäviä paikkoja. Ensimmäiseksi Kuosma kavereineen suuntasi tunnetun amfetamiini-myyjän luokse. Kiristivät miestä, kunnes KOLJONEN, suuri mahtava koljonen tuli väliin. Koljonen murhasi kaikki piilotti ruumiit verhon taakse, haki heron ja imppasi sitä. Koljonen ei päässyt huumeista irti ja kuoli ja kuopattiin. Sitten se tapahtui! Ihme, koljosen aivot levisivät haudassa ja hero tulvi ulos. Paineen vuoksi arkku räjähti auki ja hän pääsi pois. Siitä lähtien Koljonen on taistellut pahaa vastaan, like a powerpuffgirls!

Made by: Ville Ehrlund 19.8.2005 21:41

Darwen [19.08.2005 22:02:52]

#

1. Ultravision joka näyttää salakäytävän, sillan vaikean
vesialueen yli, hissin tai tallennus-aikan
2. Tappaa hirviöitä, kerää Nagodeja (rahaa joka on maailman
rahayksikkö ), jos osaat tehdä niin tee siihen juoksun kiihdytys. Jos vauhti on vähintään 70% niin hypystä tulee
erikoispitkä voltilla maustettuna. Kaupasta voi sitten ostaa turbo-bootsit jotka lisäävät pituutta. Pituutta voidaan säädellä näppäintä painamalla ja päästämällä irti, mutta vauhti laskee silti.TARINAA. Wolsard, koulussa kiusattu haluaa tuhota koko maailman kun se otti kaiken tärkeän...perheen, ystävät...KAIKEN. Kun Quilar, Wolsardin
veli yrittää selittää Wolsardille olemassaolonsa Wolsard vangitsee ihmisiä ja myös kiduttaa heitä.
Tilejä (Vesikenttään,Future,Tulivuori jossa laavan läpi pääsee suoja-kentällö yms. Kerrothan kun peli on valmis niin yksi lataaja lisää.

Ps. Jos vakituista suunnittelijaa niin lähetä mailii

Made: DonKEY (kotipesa@jippii.fi)

InvalidCo [20.08.2005 11:40:51]

#

Joo, no voishan sitä kirjoittaa jokaiselle kentälle oman alkutarinan, ja piirtää vaikka sarjakuvan siitä...

1. Kenttä: Historiankirjoittajista historiaa
Se oli synkkä ja myrskyinen yö... toiminnan mies nimeltä Matti Mehukatti oli keräilemässä sieniä. Matti oli juuri löytänyt hyvän tanttarelli-sienipaikan, kun yhtäkkiä kuului rasahdus! Matti vilkaisi oikealle puolelleen, ja siinä oli hänen arkki-vihollisensa Veka Viski! Tämä nauroi mielipuolisesti, otti laserpyssyn povitaskustaan, ja ampui sillä sieniä! Sienet hävisivät kuin Star Trek-jaksossa! Sitten Veka ampui itseään, mutta hän ei hävinnytkään! Hän sopersi viimeisillä voimillaan "ON...ON...ER...ERRO...R...ON...ERROR...GO...TO­"! Matti ehdotti jatkoa lauseelle: "Ohjelmointiputka?" Sitten Veka pamahti taivaan tuuliin! Matti ei kuitenkaan halunnut luopua sienistään, vaan ne hän kyllä hankkisi takaisin...vaikka hänellä olisi vastassa kaikki Veka Viskin apulaiset... Koska tilanne Ohjelmointiputkan tilanteesta levisi irkissä ja eri keskustelufoorumeilla, kaikki vähänkään nörtit tahtoivat pelastaa jalon sivuston. Matin on siis riennettävä paikalle ennen muita nörttejä, että hän saa nimensä historiankirjoihin. Historiankirjoittajat ovat kuitenkin aika juonikkaita, joten Matti päätteli siitä että tieto sienien olinpaikasta löytyy varmaan kirjapainosta.

2. Kenttä: Nimeni on Matti. Nukku - Matti.

Raivoisa kamppailu kirjapainon johtajan (Jonka nimi oli Watti) kanssa päättyi kylmästi kirjapainon johtajan lykätessä Matin kesken kamppailun jääkaappiin. Jääkaapissa oli kanttarelleja pari purkkia, ja Matti ajatteli "Haa! Johtolanka!". Ikävä kyllä Matti ei koskenut kyseiseen johtavaan lankaan, sillä sehän olisi voinut johtaa sähköä - ja näin Matista olisi tullut (200:n) Watin hehkulamppu! Samassa kuitenkin unikaasua alkoi virtaamaan jääkaappiin. Matti yritti murtaa ovea, mutta se oli näköjään lukittu. Matti ahtautui syvemmälle ja syvemmälle jääkaappiin, mutta hänen ollessaan juusto-kabanossien kohdalla häntä alkoi jo nukuttaa......... (Tasossa pitäisi hypellä jäisessä unimaailmassa)

3. Kenttä: etc.

Matti heräsi unestaan. Unikaasu oli jo haihtunut, ja jääkaapin hieno äänentunnistin-sähkölukko oli mennyt rikki Matin kuorsauksesta. Ulospääsy oli siis tOdella helppoa. Matti huomasi jääkaapin vierestä kulkevan kaljavanan ja päätti seurata sitä, ryyppien maahan tipahdellutta kaljaa. Yhtäkkiä Matti näki ryhmän Veka Viskin apulaisia, jotka naureskelivat ja joivat kaljaa. Heistä yhden kaljapullo vuosi kuin salainen palvelu. Nyt Matin pitäisi pysyä heidän kannoillaan, mutta jostain syystä käytävän toisesta päästä lensi keilapalloja, jotka menivät Veka Viskin apulaisista läpi kuin ei mitään, mutta jotka silti osuivat Mattiin! O_o

Darwen [20.08.2005 19:09:31]

#

Mä haluaisin tehdä kenttiä

Puhveli [22.08.2005 19:02:51]

#

Huh! Uskomatonta että ihmiset on näin mukana. Kiitos :)

...... kirjoitti:

Mä haluaisin tehdä kenttiä

Kunhan saan kaikki tilet piirrettyä, upin kenttäeditorin nettiin (viilaan sitä hiukan ennen kuin kehtaan julkaista).

aloitteleva kirjoitti:

Tee vaik nörtti joka ettii linsseihin palasii ... sitte syötäväks leipiä ja makkaroita et tulee super voimii.

Yks parhaita tasopompun ideoita :D

Latska [22.08.2005 19:06:04]

#

Ja jos pelissä on aikaraja niin tee vaikka puolentoista litran kolapullo, mikä riittää kentän ajaksi. :)

Sweiz [22.08.2005 19:37:41]

#

Joo, ja laita kentille lisäpulloja, joista se saa aina uuden pullon, vanhan rinnalle.

Puhveli [22.08.2005 23:38:13]

#

Joo, elikkäs täällä on nyt sitten kenttä- ja tile-editoripaketti (lähinnä backuppi). Heitän tuonne valmiin pelinkin joskus jos jaksan.

aWW [24.08.2005 13:40:20]

#

Puhveli kirjoitti:

Joo elikkäs teen qb:llä hassua tasohyppelyä tekstilassa 80 x 50 resolla (eli 16 värillä). Osaan kyllä koodata sen, mutta en jaksa vaivata itseäni ykstyiskohtien juonimisella. Koska täällä tuntuu peli-ideoijia piisaavaan, kysyisin josko tännekin liikenisi pari freshiä ideaa? :)

1. Pitääkö pelaajan kerätä sieniä kasvaakseen / saadakseen lisäenergioita, ja mitä muita poweruppeja peliin ahdataan?
2. Pitääkö pelaajan tappaa hirviöitä / kerätä kolikoita / pomppia päästäkseen maaliin?
3. Mikä on pelin ylevä tavoite (pelasta prinsessa jne.)?
4. Minkälaisia tasoja pelissä on? Tarvitaanko useita tilesettejä (metsä / luola / kunmituslinna jne.)?

Näiden lisäksi saa kyllä kertoa jos mielessä on muutakin, voi saada nimensä Lopbu Tecksteihin.

Pelistä on tarkoitus tulla melko pienimuotoinen, mutta tasoja voi tehdä loputtomasti. Vedessäuintimahdollisuus löytyy myös. Yksi suuntaa antava kuva on vb:llä tehdystä kenttäeditorista.

Rrrakastan pelien suunnittelun, mutta sinun pelisi kuulostaa tyypilliseltä mario-kloonilta =(. Voinhan kuitenkin antaa jotain ideoita.

1. Vastaus on yksimielinen kyllä. Mikä on mario-klooni ilman kerättäviä esineitä?

2. Miksei kaikkia kolmea?

3. Mielestäni tällainen peli ei tarvi mitään tarinaa. Miksi ihmeessä kaikissa peleissä pitäisi olla tarina?

4. Miten kehtaat kysyä tuollaista? Tietenkin pitää olla. Kenttien välillä pitäisi olla selvä ero, muuten kyllästyy koko paskaan.

Puhveli [24.08.2005 16:38:21]

#

aWW kirjoitti:

Rrrakastan pelien suunnittelun, mutta sinun pelisi kuulostaa tyypilliseltä mario-kloonilta =(.

Kyseessä ei vaihteeksi olekaan Mario-klooni, vaan ajattelin esikuvaksi enemmän Megamanin tyylisiä pelejä. :)

aWW kirjoitti:

Mielestäni tällainen peli ei tarvi mitään tarinaa. Miksi ihmeessä kaikissa peleissä pitäisi olla tarina?

En muista pyytäneeni erikoisemmin mitään tarinaa, mutta koska putkalaisilla suunnittelijoilla niitä tuntuu löytyvän, niin saahan minulle kertoa.

Noh, teen ilmeisesti pelin 71370-nimisestä androidista joka on pudonnut tähtilaivaston hinaaja Tarmolta tuntemattomalle planeetalle. Tämä siksi, että jokaisen 'maailman' jälkeen voin heittää variaation legendaarisesta mariolauseesta 'Thank you Mario, but our princess is in another castle'. Näin peliä voi jatkaa niin pitkälle kuin intoa riittää, eli jopa kolmen tason eksistoituminen saattaa olla mahdollista (tämä lause sisältää hurrrjaa ironiaa).

miiro [25.08.2005 16:12:28]

#

PC-Master kirjoitti:

2. Kenttä: Nimeni on Matti. Nukku - Matti.

Raivoisa kamppailu kirjapainon johtajan (Jonka nimi oli Watti) kanssa päättyi kylmästi kirjapainon johtajan lykätessä Matin kesken kamppailun jääkaappiin. Jääkaapissa oli kanttarelleja pari purkkia, ja Matti ajatteli "Haa! Johtolanka!". Ikävä kyllä Matti ei koskenut kyseiseen johtavaan lankaan, sillä sehän olisi voinut johtaa sähköä - ja näin Matista olisi tullut (200:n) Watin hehkulamppu! Samassa kuitenkin unikaasua alkoi virtaamaan jääkaappiin. Matti yritti murtaa ovea, mutta se oli näköjään lukittu. Matti ahtautui syvemmälle ja syvemmälle jääkaappiin, mutta hänen ollessaan juusto-kabanossien kohdalla häntä alkoi jo nukuttaa......... (Tasossa pitäisi hypellä jäisessä unimaailmassa)
O_o

(Tämä voisi olla enemminkin bonus maa ja) Matin vauhti voisi hiljentyä koko ajan unikaasun takia.

Darwen [30.08.2005 19:42:13]

#

Mistä ton kenttä/tile-editorin saa kun linkkin takana on
vaan tekstiä ( "Tomaatti" )

Latska [30.08.2005 20:33:06]

#

Ilmeisesti Puhveli on poistanut/siirtänyt sen jonnekkin. Odota kiltisti. Jos hän huomaa viestisi, saamme varmaan lisätietoja.

Darwen [30.08.2005 20:52:12]

#

oke

Puhveli [04.09.2005 14:01:40]

#

...... kirjoitti:

Mistä ton kenttä/tile-editorin saa kun linkkin takana on vaan tekstiä ( "Tomaatti" )

Joo, editorit ovat vielä vähän vaiheessa. Avaan linkin taas muutaman päivän sisällä, kun olen saanut vihulaiset toimimaan. Olin vasta viikon ulkomailla, joten muutamaan päivään en ole mitään päässyt koodailemaan.

Yksi ongelma tuli vastaan: millainen on tavallinen tason loppu? Rayman käveli huutomerkkikyltin eteen, Mario juoksi mökkiin. Linnatasojen ajattelin päättyvän vain ihan huipulle juoksemiseen, mutta pitääkö normaalisti kerätä joku ihku jalokivi tms? Päävihulaista ei jokaiseen tasoon viitsi änkeä.

Latska [05.09.2005 13:39:21]

#

Yhdistä siihen ovelasti donkey kong countrya mukaan. Kentän lopetukseen vois liittyä vaikka jotkut kirjain/numeropalikat.

Darwen [15.09.2005 22:20:41]

#

Kiitos kenttä editorista mutta tuo objekti puoli ei toimi.
" Run-time error `54`: File not found "

Ja ton backroundin näyttäjän tossa tile editorissa niin kyllä kelpaa.

Puhveli [02.10.2005 12:51:59]

#

hupsis, tuli mokattua niihen pakettien kanssa. nyt pitäisi se puoli olla kunnossa. ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta