Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Milk shape

efteri [12.08.2005 13:52:19]

#

Hei!

Tässä olen pikkuhiljaa alkanut haroijtelemaan 3d mallinnusta ja valinnut milkshapin jolla sitten alan mallintamaan :)
mutta minulle tuli yksi pieni ongelma:

Kun olen tehnyt jonkin esineen niin miten voin esikatsella sitä ilman tuollaisia valkoisia raitjoa sen päällä, ja koska kuva kertoo enmmän kuin 1000 sanaa niin tässä on screenshotti:

http://koti.mbnet.fi/qwauk/esim.PNG
osaisiko joku siis neuvoa minua hiukan tässä pienessä ongelmassa(vai onko se jopa suuri)?

~qwauk~

Zach [12.08.2005 16:42:10]

#

Ensimmäistä kertaa kokeilin ohjelmaa, ihan kätevältä vaikutti, vaikkei mikään huippusofta olekaan. "Ongelmasi" on suht pieni-avaa mallinnusikkunassa ponnahdusvalikko ja siitä Wireframe overlay pois päältä.

KemXy [12.08.2005 18:11:51]

#

MilkShapen tiedostoformaatit on siitä hyviä (peli)ohjelmoinnin kannalta että niiden lukeminen on suht helppoa.
Itse teen yleensä 3d mallit ensin joko suoraan MilkShapella (silloin kuin se onnistuu. Jos se onnistuu, niin se on myös yleensä nopeaa) tai jollain tehokkaammalla mallinnusohjelmalla, mutta lopuksi MilkShape:lla import -> export jotta saan mallin milksapen formaattiin. Esim. tekstin tekemiseen milkshapella en ole onnistunut.

Toinen huono puoli MilkShapessa on että ilmaiseksi sillä voi puuhailla vain tietyn ajan kunnes on aika rekisteröidä. Toisaalta MilkShapen rekisteröintimaksu on suhteellisen pieni.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta