Otsikossa onkin jo koko asia.
Eli minulla on sivut, jossa on erivärisiä ulkoasuja. Sivuni toimivat iframe-systeemillä, eli kun avaat uuden sivun, vain pieni upotettu taulukko muuttuu. Mutta ongelma on se, että kun vaihdan väriä esimerkiksi harmaasta siniseen, iframen tausta pysyy edelleen harmaana.
Eli minun pitäisi saada muutettua iframen taustaväriä linkin kautta tai tehdä tauska näkumättömäksi.
Eikäs tuo onnistu javascriptillä käyttäen fynctioita
kahva = getElementByName("varjattavaIFrame") //jolla saat tuon iFrame ikkunan kahvan.
ja sen jälkeen sanot, että kahva.Background = #DDFFCC; //tai jotain.
Juu en oikein muista tai tiedä miten nuo pitää sijoittaa, mutta jotenkin tuohon tapaan se ehkä onnistuu.
Siis, mihin toi pitää sijottaa? Nyt mä oon ihan pihalla!
Jos sulla on mahd. käyttää php:tä, niin käytä sitä js:n sijasta. Silloin tuo toimii myös niillä, jotka eivät pidät js:ää päällä. Ja btw, sivut iframessa EI ole hyvä ratkaisu.
<html> <head> <style type="text/css"> .taustavari { background : #<?php echo htmlspecialchars($_GET['vari']); ?>; } </style> </head> <body> <!-- olikoha se näin.. vai kuuluko sitä iframea sulkea edes :P --> <iframe class="taustavari"></iframe> </body> </html>
Esim. tuommosella systeemillä, eli väriävaihtavaan linkkiin sit vaan <a href="www.osoite.com/sivu.php?vari=FFFF00"
Tuo kyllä värjää iframen, mutta kun siihen lataa sivun, niin sivun omat värit tunkevat tielle (ainakin, jos ne on määritelty). Voihan tietysti kokeilla CSS:llä laittaa kaikille iframe-sivuille background: transparent;
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.