Eipäs käänny mingw:llä sorsa, vaikka kiltisti kirjotin tuon #include <SDL\SDL.h>:n alkuun. Winukan commandissa vipusin sen gcc sdltest.c -o sdltest.exe -lSDLmain -lSDL -lmingw32, mutta gcc herjaa vähän käännettyään että /mingw/bin/../lib/gcc/mingw32/3.4.2/../../../
Näkyy olleen muillakin samankaltaisia ongelmia, mutta en löytänyt vanhoista aiheista mulla toimivaa ratkasua. Surullista vaan jos C:n opiskelu tyssää tähän :(
Vääh! Tarkottaako tämä nyt sitä ettei SDL toimi mun koneessa?
Kai oot kopsinu sen sdl.dll filun samaan hakemistoon ohjelmas kanssa? Ja eikös ton kuulus olla <SDL/SDL.h>? Vai reistaaks mun muisti vaan :P
Onko sinulla ohjelmassasi WinMain()-funktio? Jos on, kokeileppa käyttää sen tilalla main()-funktiota.
Heikki: En ole käyttänyt WinMainia, en oikeastaan muuta kuin initialisoinut SDL:n.
tuomas: Riippuu käyttöjärjestelmästä, Windowsissa noin päin.
No, sain ratkaistua ongelman laittamalla vivut toiseen järjestykseen. Jos jollakulla on sama ongelma jatkossa, kokeilkaa kääntää näin:
gcc sorsa.c -o sorsa -lmingw32 -lSDLmain -lSDL -mwindows
niin onnistuu. Aika hassua, mutta elämässä pitää olla ihmettelemistä. Kiitos vain avusta kaikille :)
Tuollahan se olisi FAQ:ssakin lukenut.
Ja suosittelen että käytät includeissa etukenoviivaa, sillä se toimii myös Windowsissa, mutta takakenoviiva ei (tietääkseni) toimi muissa käyttiksissä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.