Tietääkö joku miten saa tehtyä piipperimusiikkia c/c++:lla?
enkä sitten tarkoita mitään printf(" /a "); hommelia vaan
ihan oikeeta musaa.
Voidaanko piipperimusiikkia kutsu oikeaksi musiikiksi? Joka tapauksessa PCGPE sisältää ihan hyvän dokumentin tuostakin aiheesta.. suora linkki siihen tekstiin:
http://www.gamers.org/dEngine/rsc/pcgpe-1.0/speaker.txt
Sinulla ei pitäisi olla suurempia ongelmia sen Pascal-sorsien konvertoimisessa C:lle.
Tuomoisessa kirjassa, kuin C-käsikirja on ainakin jonkinmoiset ohjeet piipperiääniin.
Joo-o, pcgpe:Ssä on hyvät ohjeet, ja jonkinlainen assembler koodipätkä koodivinkeissäkin on, sovellettavissa jotenkuten C++:ssaan.
Ja ainakin MFC AppWizard-pohaisessa sovelluksessa toimii piipperin soittaminen eri taajuuksilta. Esimerkiksi:
#include "stdafx.h" void main() { int i=0; for (i; i<3000;i = i + 100) { ::Beep(i, 100); } }
Eli Beep funktion käyttö:
::Beep(taajuus, kesto);
Ja MFC-AppWizard on vain ja ainoastaan Visual C++:an omaisuutta..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.