Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: MySQL Control Center

Tinna [03.08.2005 10:13:41]

#

Tykkäisin käyttää ko. ohjelmaa, mutta miten ihmeessä foreign keyt saa asetettua?

kasetti [03.08.2005 10:36:43]

#

kun otat "edit tablen" jostakin taulusta, avautuu taulun rakenne ja alas neljä välilehteä: field properties, indexes, table properties ja alter table options.

Klikkaa kohtaa indexes ja siirrä "available fields" kohdasta "fields used" kohtaan kenttä josta avain tehdään. oikelta tiputusvalikosta valitaan avaimen tyyppi.

edit: Itse tykkään MyDB studiosta http://www.mydb-studio.com/ joka myöskin on ilmainen. Sillä voi generoida jopa valmista PHP-koodia tietokantaa vasten.

Tinna [03.08.2005 11:07:33]

#

Kiitos kasetti, mutta kun mulla ei ole siellä listassa kuin Primary key. Voihan niitä tyyppejä tehdä lisää mutta minkä mä valkkaa sitten index typeksi? Mikään noista ei ole hyvä.. :/

kasetti [03.08.2005 11:20:29]

#

unohdin mainita että siellä listan alla on tosiaan plus ja miinus joista lisätään indeksi... eli plussaa ensin ja sitten joku nimi indeksille, jonka jälkeen voi valita sen tyypin alla olevista vaihtoehdoista (index, unique, fulltext). Lisäyksen jälkeen ilmestyy luotu indeksi siihen tiputusvalikkoon.

Minkälaisen indeksin sitten haluat luoda?

edit: aiemmin kirjoitin siis väärin "oikelta tiputusvalikosta valitaan avaimen tyyppi". Tiputusvalikosta selataan olemassaolevia indeksejä...

Tinna [03.08.2005 12:09:23]

#

Siis foreign keyt haluaisin.. se lienee vähän eri asia kuin indexit?

kasetti [03.08.2005 12:41:25]

#

Tinna kirjoitti:

Siis foreign keyt haluaisin.. se lienee vähän eri asia kuin indexit?

Ajatuskatkoja... eli CONSTRAINT lause pitäisi saada suoritettua jotta viite-eheyssäännöt (cascade jne..) saisit määriteltyä?

Empä kyllä muista onko tuossa control centerissä sitä mahdollisuutta. Taitaa olla enemmänkin tehty tuo työkalu MyISAM-enginelle. Control centerin kehitys lopetettiin muistaakseni aikoja sitten...

Suosittelen että testaat tuota MyDB studiota ja lisäksi MySQL Query Browseria niin niissä kyllä tuo FK määritelmä on helppo tehdä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta