Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: 3D-ohjelmointi

Sivun loppuun

terex [06.11.2002 13:12:29]

#

Mikä on paras tapa ohjelmoida 3D-grafiikkaa C++:lla.

TeeVee [06.11.2002 14:07:00]

#

openGL on monimutkainen mutta paras. Parhaat tutoriaalit löytyvät http://nehe.gamedev.net

thefox [06.11.2002 15:47:29]

#

Ööh.. monimutkainen mutta paras? IMHO OpenGL on selvästi simppelimpi käyttää kuin esim. Direct3D. Mutta kaipa minäkin sinulle OpenGL:ää suosittelisin, oppaita ainakin löytyy yli tarpeiden.

TeeVee [06.11.2002 19:21:34]

#

Joo, mutta openGL voi tuottaa vaikeuksia

miksuman [06.11.2002 19:56:44]

#

Mistäs muuten saa OpenGl:llin, siis ohjelmointi työkalut.

shadez [07.11.2002 19:44:44]

#

Suosittelen Allegroa, tosi kooderin ainut vaihtoehto!

Vilikki [07.11.2002 21:24:11]

#

Paitsi ettei Allegrolla käsittääkseni saa 3d-grafiikkaa...

thefox [08.11.2002 11:48:44]

#

AllegroGL on olemassa, ja jo Allegro itsessään sisältää monenmoisia 3D-funktioita.. eli kyllä saa.

HtH [09.11.2002 11:17:20]

#

OpenGL on tosiaan helpoin vaihtoehto, jos 3D:tä aikoo koodata.

Hipo [09.11.2002 12:59:46]

#

Itse suosisin SDL + OpenGL yhdistelmää. Allegrosta en tykkää, tosin en edes tiedä sen nykytilannetta, asenne tainnut tulla vain siitä, että jotain neljä vuotta sitten kaikki tosigurut halveksivat Allegroa ja väänsivät ihan kaiken itse. :)

shadez [09.11.2002 13:32:05]

#

Allegro oli vitsi. Harmi että ketään ei naurattanut.

thefox [09.11.2002 13:38:25]

#

Tarkoitat varmaan että tuo viestisi oli vitsi (tajusin sen vitsin muuten, jostain syystä ei vain naurattanut pahemmin ;). Allegro ei ole vitsi :)

uttumuttu [30.11.2002 14:42:59]

#

Paras tapa oppimisen kannalta on tietysti ohjelmoida oma 3d-engine. Luonnollisesti tähän menee aikaa, mutta on hyödyllistä ja innostavaa ymmärtää perinteistä 3d-grafiikkaa koskevaa algoritmiikkaa ja matematiikkaa. Tämän jälkeen voi huoletta siirtyä D3D:n tai OpenGL:n käyttöön. Itse suosittelen jälkimmäistä sen matalan aloituskynnyksen vuoksi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta