Moro!
Miten tiedostoo voi kirjoittaa vaikka text 1hen sisällön binääreil?
Open "C:\filu.flu" for binary as #1
tää ei kuitenkaa toiminu.
Kieli on Visual Basic 6.0
'Kirjoitus: Open "C:\filu.flu" for binary as #1 Put #1, ,text1.text Close #1 'Luku Open "C:\filu.flu" for binary as #1 Get #1, ,text1.text Close #1
Anteeks vaa mut ei tossa oo mitään Binääriä. Se tulostaa tiedostoon Text1...
Myöskään lataus ei toimi, ilmotaa textistä jotain errooria
CyantLeap kirjoitti:
Anteeks vaa mut ei tossa oo mitään Binääriä.
Ei binary-muodossa voi tallentaa muuta kuin binäärinä. Tosin jos tekstiä tallennat, ja avaat vaikka muistolla niin ihan samalta se näyttää kuin ascii-muodossa tallennettu teksti. Ero Asciin ja Binäärin välillä näkyy vain numeerisissa muuttujissa, ei merkkijonoissa. Virhe johtuu taas siitä, että Getillä voi lukea vain muuttujaan tai taulukkoon, ei kontrollin ominaisuuteen.
Katsopa tämä: https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
CyantLeap kirjoitti:
Anteeks vaa mut ei tossa oo mitään Binääriä.
Pelkäsinkin vähän, että vastaat noin. Jos haluat salata tekstisi/tietosi, sinun täytyy tehdä itse salausfunktiosi tai käyttää jotain valmista. Binääri muoto sisältää kaikki 256 arvoa per tavu. Tekstimuodosta(ascii) puuttuu käsittääkseni osa näistä arvoista(ainakin nolla-tavu) ja siksi en sitä enää kytäkään. Ainakin minulla on ollut sen kanssa ongelmia joidenkin arvojen kanssa.
Oon vähä tumpelo ton vb:n kans, oiskos kellää valmista salausfunktioo? tai siis niiku joltain sivulta??
olis kiva niin ei tarvis ite rähmiä pilalle koko ohjelmaa
CyantLeap kirjoitti:
Oon vähä tumpelo ton vb:n kans, oiskos kellää valmista salausfunktioo? tai siis niiku joltain sivulta??
Onhan noita — vaikka heti putkan koodivinkeissä. Tässä vähän oikopolkua.
Kiitos Gaxx, ja noihan onkin käteviä nuo hunajavohvelin vinkit ;) kiitos hunajavohvelille :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.