Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: c++ ja vc++

Sivun loppuun

ReEvolution [20.07.2005 09:57:09]

#

Eli mitä eroa noilla kahdella on (C++ ja VC++)? VC++ tarkottaa VisualC++, muuta mä en niiden eroista sitte tiedäkää.

tejeez [20.07.2005 10:00:58]

#

C++ on se kieli, visual c++ taitaa olla joku C++-IDE (vai onko?) eli joku ohjelma jolla sitä c++:aa voi tehdä kätevästi.

rndprogy [20.07.2005 10:32:00]

#

joo VC++ eli VisualC++ on Microsoftin tekemä IDE.

Zach [20.07.2005 11:47:26]

#

Pilkunviilausta: VC++ on IDE:n lisäksi ennenkaikkea c++ -kääntäjä.

Metabolix [20.07.2005 11:51:10]

#

Lisää pilkunviilausta: Eikös se IDE ole poikkeuksetta Visual Studio, eli VC++ on vain kääntäjä (ja ehkä myös MS:n lisäkirjastokokoelma).

Blaze [20.07.2005 12:34:29]

#

Minä erottaisin nämä kahteen kastiin: .NET ja ei-.NET -tuotteisiin.

Ennen .NET-aikaa Visual C++ oli oma IDEnsä ja Visual Studio yhteisnimitys kaikille Visual -sarjan tuotteille (C++, Basic, J++, FoxPro...). Kääntäjä tuossa on täysin VC++-IDEstä erillinen (cl.exe), nimeltään muistaakseni "Microsoft Optimizing C/C++ compiler".

.NET:ssä esiteltiin uusi IDE, joka on kaikille kielille sama, jolloin minusta voi puhua Visual Studiosta IDEnä, vaikka tuon virallinen nimi taitaakin olla "Microsoft Development Environment". Näin .NET-aikana "Visual C++" onkin minusta lähinnä Visual Studion osa, kääntäjä tuossa paketissa on joka tapauksessa edelleen tuo Microsoft Optimizing C/C++ compiler", versiota vain on nostettu ylöspäin.

rutkis [20.07.2005 13:39:24]

#

Samoilla linjoilla Blazen kanssa, että se Studio on se IDE joka sitten käyttää eri kääntäjiä.

Visual C++ on hankala erottaa standardi c++:sta koodissa. (Studio.Net-versiolla osaa standardi c++ huomattavasti paremmin kuin Studio 6.0.)

Itse sanoisin Visual C++:ksi näitä microsoft extensioneita joilla on laajenettu C++:aa MS:n toimesta. Ensimmäiseksi tulee mieleen active template library ja try-catch poikkeuskäsittelyn MS versio joka sisältää __finally:t yms.

MSDN:ää kun lukee niin siellä mainitaan selvästi, että mikä on microsoft spesific (VC++) ja mikä C++ standardia.

WinC [21.07.2005 15:51:36]

#

Yksinkertaisesti sanottuna Visual C++ on microsoftin laajennettu versio c++:sta (eli ihan täysiverinen ohjelmointikieli), jolla on mahdollisuus kehittää graafisia käyttöliittymiä (standardissa c++:ssa tätä mahdollisuutta ei ole).

Rutkis mainitsi myös standardista poikkeavat funktiot, johon voisin tarkentaa, että ne tunnistaa alaviivoista funktionimien edessä (kertoo että funktio ei kuulu standardiin).

kooderi [22.07.2005 14:05:17]

#

Paitsi että mikkisofta on tehnyt muutoksia tuohon c++ -standardiin liittyen. Esim. for-loopissa esitelty muuttuja on vielä 'hengissä' loopin päätyttyäkin. Varsin rasittava feature jos käytössä on useampi kääntäjä ja uudelleenkäytettäviä classeja. Meni melkein aina muuttujaesittelyt uusiksi kun teki classin ensin toisella kääntäjällä ja otti sen myöhemmin käyttöön mikkisoftaprojektissa.

Minä [04.08.2005 17:26:39]

#

Eli suomentakaas nyt joku. Jos kyhään ihan standardien mukasta cpp koodia, niin kääntyykö se VC++:lla? Entäs toisinpäin jos käytän VC:tä apuvälineenä niin sietääkö muut kääntäjät sitä koodia?

Blaze [04.08.2005 19:54:36]

#

Minä kirjoitti:

Jos kyhään ihan standardien mukasta cpp koodia, niin kääntyykö se VC++:lla?

Joo.

Minä kirjoitti:

Entäs toisinpäin jos käytän VC:tä apuvälineenä niin sietääkö muut kääntäjät sitä koodia?

Ei välttämättä.

Minä [04.08.2005 22:41:00]

#

Ei välttämättä? Pystyykö tuon jotenkin välttämään? Käyttääkö VCpp jotain omia kirjastojaan tms?

Kiitos Blaze.

Zach [05.08.2005 10:19:39]

#

Kyllä kai WC++:kin pystyy sentään kääntämään ihan standardia koodia, jota muutkin kääntäjät sietää.

FooBat [05.08.2005 19:29:31]

#

Latasin tuossa MS Visual C++ Toolkitin ja tutkin hiukan cl.exen parametreja. Sanoisinkin, että jos haluat tehdä tuolla standardin mukaista koodia kannattaa käännökseen lisätä parametrit

/Za /Zc:forScope

joista ensinmäinen poistaa MS:n omat lisäykset ja toinen pakottaa muuttujien näkyvyyden C++ for-silmukoissa standardin mukaiseksi. Tällöin koodi todennäköisesti kääntyy jollain muullakin kääntäjällä ilman muutoksia.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta