Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: Managerointi-pelin aloitus....

Sivun loppuun

Darwen [15.07.2005 22:50:05]

#

Millä ohjelmointikielellä managerointi-pelin tekee helpoiten. Ajattelin QBasicia tai Vb:tä. Mahdollisen realista ja toimivaa.

Antti Laaksonen [15.07.2005 23:10:29]

#

Tekstipohjainen peli onnistuu hyvin QBasicilla, ja jos pelissä on paljon grafiikkaa, sen pystyy tekemään helpoiten VB:llä. Pelin laatu ei riipu niinkään käytetystä ohjelmointikielestä vaan siitä, miten paljon sisältöä peliin jaksaa tehdä. Vaikeinta on varmaankin päättää, miten kaikki eri asiat liittyvät toisiinsa ja mihin mikäkin tekeminen vaikuttaa.

panttu [17.07.2005 13:45:38]

#

Nopeiten ohjelmaa saa tehtyä windowsille komponentti pohjaisena. Eli VB.NET on käyttöliittymien luomisessa hyvä. Loppu koodikin on luultavasti olioihin perustuen selkeämpi.

Darwen [17.07.2005 19:50:06]

#

iha vaan kiinnostuksesta: Onko mitään tutoja tai ohjelmia tuon tekoon

Heikki [17.07.2005 22:30:36]

#

Jos käytät VB 6:tta tai QB:tä, putkan opasalueelta löytyy oppaat joiden (etenkin VB-sarjan) tiedoilla manageripelin tekemisen pitäisi jo onnistua.

Metabolix [17.07.2005 22:45:22]

#

Ja kun tätä ei voi koskaan sanoa liikaa, niin sanon taas kerran: Jos homma ei alkuunkaan suju ja tuntuu, ettet itsenäisellä ajattelulla saa ongelmiin ratkaisuja, ota suosiolla jotakin vähän helpompaa ensin. Varsinkin nuo sanat "mahdollisen realista" ovat valitettavan kohtalokkaat. Kannattaa ensin tyytyä vähän vähemmän realistiseen ja vasta sitten tunkea kaikki ylimääräiset realismit mukaan. Suuret yritykset epäonnistuvat helpommin kuin pienet yritykset, mutta muutaman pienen ohjelman jälkeen alkavat isommatkin projektit näyttää pienemmiltä :)

panttu [18.07.2005 19:13:16]

#

Managerointi pelistä ainakin säännöt kannattaa tehdä kunnolla paperille ja voihan sen jollain noppa pelinä testa onko niistä säännöistä mihinkään. Toki raskaat laskenta toimet sitten on mukava automatisoida, mutta siinäkin auttaa esim. openofficen taulukkolaskenta. Toinen tapa jolla itse kehittelen alulle oman pelin sääntöjä tein sen php:llä, joka scripti kielenä tekee sääntöjen tekemisestä kevyempää. Toki se kaatukin sitten lopulta, kun ei niistä säännöistä ollut mihinkään. Yllättävän vaikeaa..., mutta vielä minä sen teen. :)

Harrastelija [19.07.2005 08:55:46]

#

Tein pelin vbllä. Se sai alkunsa Chase Age (:D) pelistä. ensimmäisenä tyydyin paintilla tehtyyn grafiikkaan eli ei mitää varjostuksia tai mitään. Piirsin rajat paintilla, ja kun sain valmiiksi peliä, muutin grafiikkaa valokuvatuksi. Otin maisemakuvan mereltä ja liitin alle asfalttia. nyt oli tausta, ja sitten vain "maastoväritin" helikopterin sun muut liittämällä kuvan metsän päälle. Täytyy sanoa että kyllä ehkä valokuvattu grafiikka on paras.. :)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta