Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Puzzlepeli(QB)

baabloo [07.07.2005 13:08:23]

#

CLS
lvl = 1
y = 2
x = 2
lvl1:
lvlbonus = 100
PRINT "########"
PRINT "#     $#"
PRINT "########"
 GOTO ukko:
lvl2:
CLS
y = 2
x = 2
lvlbonus = 150
PRINT "########"
PRINT "#      #"
PRINT "###### #"
PRINT "#$     #"
PRINT "########"
 GOTO ukko:



ukko:
DO
 COLOR 15
 LOCATE 21, 1: PRINT "Level"; lvl; "Pisteet"; pisteet
 LOCATE y, x: COLOR 15: PRINT CHR$(1)
 x$ = INPUT$(1)
 LOCATE y, x: COLOR 0: PRINT CHR$(1)
 checky = y: checkx = x
 IF LCASE$(x$) = "w" AND y - 1 > 0 THEN checky = y - 1
 IF LCASE$(x$) = "a" AND x - 1 > 0 THEN checkx = x - 1
 IF LCASE$(x$) = "s" THEN checky = y + 1
 IF LCASE$(x$) = "d" THEN checkx = x + 1
 IF SCREEN(checky, checkx) <> 35 THEN
  y = checky
  x = checkx
 END IF
 IF SCREEN(y, x) = 36 AND lvl = 1 THEN GOTO pisteet:
 LOCATE y, x: COLOR 15: PRINT CHR$(1)
LOOP UNTIL LCASE$(x$) = "q"

pisteet:
lvl = lvl + 1
pisteet = pisteet + lvlbonus
IF lvl = 2 GOTO lvl2:

Miksei tuo toinen kenttä näy kunnolla?
No sain tuon toimiin, mutta kuinka voi tehdä yksin kertaisen ampumis subin ja panoksilla vois tuhota tiettyjä seiniä esim " muttei #

hunajavohveli [07.07.2005 14:30:52]

#

Toinen kenttä ei näy, koska piirrät sen mustalla värillä. Väriä ei muuten kannata kumituksessa vaihtaa. Riittää, kun vain piirrät tilalle välilyönnin.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta