Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Pelimoottori(QB)

baabloo [07.07.2005 10:01:30]

#

Olen vähän miettinyt mitä peliin tarvitsisi ja tähän tulokseen olen tullut ja nyt haluaisin kuulla teidän ehdotuksia.
-hahmonluonti(örkki, velho, ihminen, kääpiö, hobitti, warlock ja ihmissusi)
-tavarat erilliseen tiedostoon
-örkit erilliseen tiedostoon
-kartat erilliseen tiedostoon
-tavaroita voi ottaa pois ja ottaa käyttöön ja tiputtaa
-varastoon mahtuu enintään 20esinettä
-tallennus ja lataus mahdollisuus
-kuvien lataaminen .\kuvat tiedostosta
-hahmo valinta esim jos valitsee örkin niin hahmon ulkomuoto muuttuu
-jos esineitä on kauheasti niin se vaikuttaa liikkumiseen taisteluissa
-tavaroilla on ominaisuudet(paino, vahinko, kestävyys, erikoisominaisuudet esim. jos esinettä tarvitsee jonkin oven avaamiseen...)
-ukko oppii erikoistaitoja ja mitä erikoistaitoja ukko saa siihen saa itse vaikuttaa.
-erikoistaitoja: teleporttaus(max 5 ruutua), suojakilpi(kestää 20 damagee), summonit (riippuu hahmosta mitä summoneita saa esim. örkki saa susia), aseen heittäminen(max 2ruutua), sitten niitä voi kehittää esim. kun saa levelin niin saa aina tietyn määrän erikoistaitoihin käytettäviä pisteitä esim. kehitys teleporttaus(max 5ruutua) -> kehittyneempi teleporttaus(max 7ruutua)
-erikoistaitoja voi myös käydä kehittämässä velhoilla, mutta sellaisia velhoja, jotka osaavat kehittää erikoistaitoja löytyy harvasta ja niillä voi käydä vain kerran.

Edit: pelissä liikuttaisiin tile tileltä

hunajavohveli [07.07.2005 10:07:06]

#

Niin mikäs tässä oli se kysymys? Olet etsimässä valmista moottoria, jossa olisi nuo ominaisuudet vai?

baabloo [07.07.2005 10:09:51]

#

Jep ja ajattelin vain mitä kaikkea peliin tarvitsee.

nomic [07.07.2005 14:29:48]

#

baabloo kirjoitti:

Jep ja ajattelin vain mitä kaikkea peliin tarvitsee.

Riippuu tietysti siitäkin, että millaista peliä olet luomassa, tää nyt näyttää siltä että on tulossa (taas) uusi rpg/seikkailu -projekti, ei siinä mitään, hyvä että porukka on innostunut, kannattaa tehdä kunnon suunnitelma ja miettiä miten peli eroaa muista.
Tuli mieleen tossa tavaroista että tee inventori, jossa ei katota montako esinettä sulla on, jokainen esine painaa tietyn verran, ja sen mukaan inventoriin mahtuu tavaraa. Esimerkki: Kolme kirvestä tai 50 omenaa. jne...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta