Eli siis mä aloin rakentamaan peliä visual basicilla.
http://img140.imageshack.us/img140/8698/
Mä oon just alkanu harjottelee visual basickii mut sit tuli kova ongelma. En tajuu miten saan alotettuu pelin ku painan tota Aloita peli.
Oon yrittäny kaikkeni mut heittää aina kaikkee errorii.
Yritin esim load Form2
mut ei heti tulee joku errori
Private Sub Command1_Click() MsgBox "Aloitetaan peli urhea soturi, Paina nytten vain ok. " Load Form2 End Sub
Tommosta tuli yritettyy mut sit se sano
run-time error 424 object required
Sinun pitää luoda ensin form2 niminen formi projektiisi. Eli otat Project valikosta add form. Ja sen Load Form2:n jälkeen pitää vielä laittaa Form2.Show jos haluat että se näytetään.
Kokeile ihan vain Form2.Show.
Edit: Ja myöhässä.
Kiitos ohjelmointi kaverit
Nonih sain sen sitten valmiiks ei oo mikään kummonen.
http://www.kaffir.org/upload/uploaded/Kummitus.
Haluisko joku alkaa tekee munkaa jotain projectia?
Oppisin tän kielen kunnol siinä samal =)
"Runtime Error 53: File not found"
Tulee, kun yritän nirhata kummituksen.
Laita toki ne kuvatkin mukaan pakettiin. Eihän niitä muuten voi ladata kesken pelin. ;)
okei, mutta haluisitko alkaa tekee munkaa jotai projectia?
http://www.kaffir.org/upload/uploaded/Kummitus.
Aloin muutes ihmettelee miten noi toiset ikkunat saa pois takaa.
Eli mä painan et alota sit sinne jää se ikkuna misä painoin alota.
Huomaat sitte mitä tarkotin ku oot testannu peliä uudestaa.
aloitteleva kirjoitti:
okei, mutta haluisitko alkaa tekee munkaa jotai projectia?
http://www.kaffir.org/upload/uploaded/Kummitus.rar
En usko, että ihan tämän projektin jälkeen. (ei pahalla, mutta sulla on vielä paljon opittavaa, niinkuin meillä muillakin)
jos pelien tekeminen kiinnostaa todella, niin suosittelisin opettelemaan tiedostonlukua paremmin, grafiikan piirtelyyn aluksi blittasta (bitblt/transparentblt, kummatkin on käteviä) (myöhemmin, jos vielä kiinnostaa niin opengl tai dx)
timerit veke käytöstä, tilalle GetTickCount + looppausta
sitten kannattaa miettiä jatkossa enemmän tota, että jos peliä pelaa muutkin, koita luoda käyttjäystävällisempi menu, idea oli hyvä, mutta toteutus hakusessa.
sitten kun hallitset jonkun osa-alueen todella hyvin/kiitettävästi, veikkaisin että sitten joku haluaa tehdä yhteistyötä, tämmöistähän se on, aluksi opettelet paljon noita erilaisia peliin liittyviä asioita, kunnes pikkupelin tekeminen muuttuu semmoiseksi, että sen osaa tehdä alusta loppuun runnaamatta kertaakaan. (joku matopeli tai joku missä ukko liikkuu aina 32px ja samassa ikkunassa pöyrii mörköjä jne...)
lainaus:
Aloin muutes ihmettelee miten noi toiset ikkunat saa pois takaa.
Eli mä painan et alota sit sinne jää se ikkuna misä painoin alota.
Unload ikkunajokajäätaakse 'kohtaan jossa halutaan, että sitä ei enään käytetä
lainaus:
Huomaat sitte mitä tarkotin ku oot testannu peliä uudestaa.
Itse pelistä kommentia:
+plussaa:
et ole samantien kokeillut tehdä mitään max paynen, gta:n, stalkerin ja doom3:n sekoitusta, vaan ihan omissa rajoissasi olet pysynyt.
sekä erityistmaininta: siellä on pari juttua jotka poikkeaa perinteisistä ratkaisuista, mikä on sinänsä hyvä, toisille huono.
-miinusta:
panosta ulkoasuun, plus ensimmäisiä projekteja ei kannata heti pistää nettiin jakoon, ihan sen vuoksi että myöhemmin sut muistetaan paremmin näistä, kuin jatkossa tulevista, ellet jatkossa tee jotain, jotain semmoista, että ihmiset massoina alkavat pelailemaan. :)
Huomasin semmoisen virheen, että vaikka et kirjoita nimeä, pääset pelailemaan peliä.
Näin aamusta, en osaa kirjoittaa rakentavampaa kommentia, mutta onnea ja älä lopeta vaikka ongelmia tulisikin.
Täältä nyt kummiskin löytyy melkoisen taitavaa porukkaa, auttamaan.
Juu, ei kannata ihan heti ruveta tekemään projektia suuremmalla porukalla. Kieltä oppii kyllä sitä mukaa, kun koodailee.
Et muuten varmaan ollut tarkoittanut sen haamun värien vilahtavan niin nopeasti. Veikkaan, että teit hidastuksen jollain tavalla, joka riippuu koneen nopeudesta. Minulla on sen verran nopea kone, etten kerinnyt nähdä juuri mitään.
hunajavohveli kirjoitti:
Et muuten varmaan ollut tarkoittanut sen haamun värien vilahtavan niin nopeasti. Veikkaan, että teit hidastuksen jollain tavalla, joka riippuu koneen nopeudesta. Minulla on sen verran nopea kone, etten kerinnyt nähdä juuri mitään.
Tämä on yksi syy, miksi suosittelin timerien sijasta käyttämään GetTickCountia, kun se ei todellakaan ole vaikeaa luo erikseen funktio joka toimii 'kellona'.
edit:
Tai ei tässäkään varmasti ole timeria, kunhan otin esimerkiksi.
Tässä oli tarkoitus laittaa ne niin nopeesti että pelaajan täytyisi tehä duunia nähdäkseen ne värit.
Private Sub Picture1_Click() Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\kuva3.bmp") Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\kuva4.bmp") Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\kuva5.bmp") Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\kuva6.bmp") Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\kuva7.bmp") End Sub
Kiitos vinkeistä toi unload oli kyllä hyvä uutinen nyt ei tarvi sulkea miljoonaa ikkunaa =)
Ja minkä laista (peliä/ohjelmaa) voisin alkaa nytten tekemään?
No kun tuossa ei näemmä ole mitään hidastusta, niin ihan koneen nopeudesta riippuu, ehtiikö ne värit nähdä. Vaikkakin huijaamaan tuota pääsee aika helposti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.