Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kuinka voin lukea joystick porttia?

timbe [29.06.2005 11:44:14]

#

Minulla on sellainen labjack laite, johon on kytketty 2 kpl PT-100 anturia. Minulla olisi tarkoitus antureilla korvata tietokoneen joystick. Kuinka minä voisin alkaa tätä toteuttamaan? Kaikenlainen palaute huomioidaan. Kiitos etukäteen!! Eli antakaa vinkkiä ja koodia että kuinka voin lähteä toteuttamaan tätä projektia. Minkä portin kautta hiiri-, joystick-portti tai usb-portin kautta? Vai kuinka?

peran [29.06.2005 20:35:34]

#

DOS, Windows, Unix?
Ja millä kielellä?
C:llä ja Object Pascalilla(Delphi) ainakin onnistuu.

Joystick portin arvot muuttuvat, kun vastusarvot muuttuvat, lisäksi on napit. Ohjelmoinnin kokeilemiseen kannattaa käyttää aitoja Joystickkeja.

Harrastelija [29.06.2005 20:59:56]

#

mä tein joykkarini sillai että pistin usb-porttii näppiksen koodarin ja sillain... että joystickin näppäimen paino vastaa jotain kirjainta aina.. ;)

Heikki [29.06.2005 21:47:02]

#

Ainakin USB-portin voit unohtaa ellet käytä Harrastelijan kertomaa tyyliä, sillä USB-väyläisen laitteen tulee hallita melko monimutkainen keskustelu emolevyn USB-ohjaimen kanssa.

Itse hommaisin jonkin yksinkertaisen peliporttini liitettävän padin, josta ottaisin peruskoneiston. Tällainen toimisi aika monella alustalla eikä välttämättä tarvitsisi edes ajuria.

Mutta en tiedä, en ole ikinä yrittänyt :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta