Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA & Access

Konna [27.06.2005 10:03:14]

#

Hei,

Minulla on käytössäni teollisuuden käytössä oleva ohjelma jolla tehdään erilaisille koneille ja linjastoille visuaalinen käyttöliittymä / valvomo.

Tässä ohjelmassa on objekti ja scriptinäkymät kuten VB6. Tämä VBA on kuitenkin samantapainen kun esim. Excelissä. Properties valikostakin puuttuu esimerkiksi datafield yms.

Objekti puolelle pystyn lisäämään ADO ikkunan mutta miten saisin haettua tietokannasta tietueitten tietoja kun en pysty määrittämään datafieldiä tekstikentälle. Eli yhteys tekstikentän ja tietokannan halutun solun yhteys pitäisi koodata. Kuinkahan tämä onnistuu.

Tarkoitus on siis tehdä alasvetovalikko mistä nimen valittua sivun tekstikentät päivittyvät tietueen mukaan.

Pitäisi olla yksinkertaista, mutta kun ei taidot riitä niin pistäkääs jotain vinkkejä.

-Kiitos

ajv [27.06.2005 10:38:57]

#

En tuosta VB:stä hirveästi ymmärrä, mutta itse olen toteuttanut vastaavan systeemin käyttäen Exceliä SQL-tietokantana. Itse lähtisin accesin kanssa samoilta linjoilta. Täältä pääset varmastikin alkuun. Tuota kautta jos teet tarvitset hieman SQL-kielen perusteita.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta