Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: SDL_UDP_Socket

Gaxx [25.06.2005 11:49:31]

#

Oon tapellu tiäs kuinka kauan UDP sockettien kanssa enkä ole saanut minkään näköistä keskustelua toimimaan.

Käytän SDLNetin UDP_socketti funktioita.

Vaikka tuo englanniin kielen taito ei ole mikään mahtava, olen tähän asti ymmärtänyt ohjelmointiaiheisten sivustojen sisällön suuremmitta ongelmitta, mutta nyt sitten kai töppää.

Juuri tällä hetkellä kaipaisin yksinkertaista selostusta miten toteutan serverin ja clientin. Toisin sanoen, että joku selostaisi, mitä minun pitää tehdä missäkin vaiheessa.

Seuraa esimerkki selostuksen tyylistä:

Client:
-Luo UDP_socketti
-Bindaa serveri siihen
-...

Ja sama sitten serverille. En ole ottanut selvää, että missä tilanteissa tarvitsee bindata ja missä ei ja tartteeko aina tai ei ollenkaan... Rupee jo pikkuhiljaa meneen toivo.

TCP/IP sujuu kyllä leikiten, mutta se on niin hidas tämän hetkiseen projectiin, että se ei tule kuuloonkaan.

PS. Mitä perusteellisemmin joku jaksaa selostaa, sitä parempi :)

Gaxx [25.06.2005 16:32:13]

#

No selvisihän se lopulta. Ja tässä vastaus niille jotka ehkä tulevat painimaan samaisen ongelman kanssa myöhemminkin:

Server:
-Luo UDP_Socket
-Ota dataa vastaan(kuuntele)

Client:
-Luo UDP_Socket
-Bindaa serveri sockettiin
-Lähetä dataa serverille

Eli yhteenvetona:
Socketin luonnin jälkeen se voi ottaa vastaan dataa, eli vain lähettämiseen tarvitaan (luonnollisesti!) bindaus. Eli se minne lähetetään pitää bindata sockettiin.

Olin ymmärtänyt alun perin aivan oikein, mutta vika oli muualla koodissa(ristiriitaiset portit... pitäs kai käyttää niitä vakioita ahkerammin) :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta