#include <iostream> int main() { int input; int cout; cout << "Anna numero 0-10000 väliltä: "; cin input; cout << "Anna numero 0-10000 väliltä: "; cin input; cout << "\nKerrotaan lukuja"; cout << "\ninput: << input * lol =="; return 0; }
siinä on muutama virhe joita en millään tajua.
C:\Dev-Cpp\main.cpp In function `int main()':
9 C:\Dev-Cpp\main.cpp invalid operands of types `int' and `const char[30]' to binary `operator<<'
10 C:\Dev-Cpp\main.cpp `cin' undeclared (first use this function)
(Each undeclared identifier is reported only once for each function it appears in.)
10 C:\Dev-Cpp\main.cpp expected `;' before "input"
11 C:\Dev-Cpp\main.cpp invalid operands of types `int' and `const char[30]' to binary `operator<<'
12 C:\Dev-Cpp\main.cpp expected `;' before "input"
14 C:\Dev-Cpp\main.cpp invalid operands of types `int' and `const char[18]' to binary `operator<<'
15 C:\Dev-Cpp\main.cpp invalid operands of types `int' and `const char[26]' to binary `operator<<'
C:\Dev-Cpp\Makefile.win [Build Error] [main.o] Error 1
Joten pyydän apua olen harjoitellut c++ vain 2 päivää joten älkää haukkuko minulla on kirja nimeltä c++ trainer noin 400
sivua ja olen vasta sivulla 71.
Kiitos etukäteen auttajille.
Yritin muutes itse korjata tota cout virhettä sen takia int cout.
rivi 9: olet määritelly cout muuttujan int tyyppiseksi eli kokonaisluvuksi, vaikka todennäköisesti haluat käyttää sitä tulostusvirtana. <<-operaattori on kokonaislukujen kanssa määritelty bittisiirrtymäksi eikä virranohjaukseksi. Virhe käytännössä sanoo, että yrität käyttää bittisiirto-operaattoria integrin ja merkkijonon välillä, mitä ei ole määritelty. Älä määrittele cout:ia integeriksi vaan käytä sitä ilman määrittelyjä (se on jo valmiiksi määritelty iostreamissa) tyyliin std::cout tai lisää alkuun 'using namespace std;'
rivi 10: cin ei ole määritelty. Todennäköisesti haluat käyttää std::cin virtaa. Eli lisäät ohjelman alkuun 'using namespace std;' tai käytät sitä tyyliin 'std::cin'.
rivi 10: cin:n jälkeen taidetaan tarvita '>>' ohjaus.
rivi 11: sama kuin 9.
rivi 12: sama kuin toinen 10.
rivi 14: sama kuin 9.
rivi 15: sama kuin 9.
Taitaa tuossa olla jotain muutakin pientä vikaa ainakin jos meinaat laskea noi luvut yhteen. Toinen kysytyistä luvuista menee hukkaan, jos tallennat ne samaan muuttujaan :)
#include <iostream> using namespace std; int main() { int input; int kakka; cout << "Anna numero 0-10000 valilta: "; cin >> input; cout << "Anna numero 0-10000 valilta: "; cin >> kakka; cout << "\nKerrotaan lukuja"; cout << "\ninput: << input * kakka =="; return 0; int hauska1(int orginal) return orginal * porginal; int hauska(int porginal) if (porginal <=10000) return porginal * orginal; }
Noni nyt ton virheet itse en oikee tajua joten tarviin apua.
C:\Dev-Cpp\joku.cpp In function `int main()':
15 C:\Dev-Cpp\joku.cpp a function-definition is not allowed here before "return"
15 C:\Dev-Cpp\joku.cpp expected `,' or `;' before "return"
17 C:\Dev-Cpp\joku.cpp expected init-declarator before "if"
17 C:\Dev-Cpp\joku.cpp expected `,' or `;' before "if"
Yritin noin tehä uuden inputin tapasen jutun :o)
Mod. Huom: Käytä kooditageja!
Ensinnäkin yrität määritellä funktioita toisen funktion sisällä, mikä ei ole sallittua. Toiseksi näistä funktioista puuttuvat aloittavat ja lopettavat sulkeet.
Eikös se vois toimia näin?:
#include <iostream.h> using namespace std; int main() { int input; int kakka; cout << "Anna numero 0-10000 valilta: "; cin >> input; cout << "Anna numero 0-10000 valilta: "; cin >> kakka; cout << "\nKerrotaan lukuja"; cout << "\nVastaus: " << input * kakka ; system("PAUSE>NUL"); return 0; }
:D
Kiitos
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.