Suunnitteilla on toteuttaa sellainen nettipelimoottori harjoitus, joka on pääosin serveripohjainen. Kuitenkin, jos kaksi tai useampi pelaaja on lähellä toisiaan(pelissä) niin nämä muodostaisivat yhteyden toisiinsa ja täten voisivat kommunikoida keskenään nopeasti.
Ongelmaksi on syntynyt sellaiset pelaajat jotka ovat verkossa, jossa jokaisella on oma ip sisäverkossa, mutta kaikilla sama maailmanlaajuiseen verkkoon näkyvä ip. Kuinka tälläisten kanssa pitäisi menetellä? Ongelmahan on siis vain, jos kummallakin pelaajalla on tälläinen tilanne(kutsutaanko sitä nyt NAT:ksi?). Toimivathan monet tiedostojenjakelu ohjelmat tällaisissakin tapauksissa(?).
Tietääkseni sinun ei tarvi huolehtia NATin hanskaamisesta, mutta pelaajalla pitää yhteyden muodostusta varten olla palomuurissaan reikä ulkoapäin tulevalle liikenteelle (se toinen pelaaja) ja port-forwarding säädettynä oikein, että yhteys menee oikealle koneelle sisäverkossa.
Okei, asia on selvä kuin paperin kääntöpuoli.
Kiitokset!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.