Eli olisko jotain helpohkoa tapaa piirtää osittain läpinäkyviä kuvia dx7:lla? Putkan sprite-oppaasta selvisi kyllä idea, mutta miten homma hoituisi direct X:llä?
En tiedä, oletko huomannut, mutta jos sillä versionumerolla ei niin kovin ole väliä niin putkassa on DirectX8 opas ja siinä on esitelty muunmuassa tuo spritejen piirtäminen sillä.
Kyllä sillä versionumerolla hiukka väliä on. En nyt tässä vaiheessa viittis koko projektiä vääntää kasiin, vaikkei siinä välttämättä isoa hommaa olisikaan. Tosin, olisi kai mahdollista käyttää kasia piirtämiseen, muun hoitais sitten seiskalla, niin ei tarvitsisi uusia koodia niin paljon. Tosin, empä tiedä kannattaako moinen hybridi. Voisi kai koittaa.
No, empä saanut tuon oppaan pohjalta kasia pelittämään. Rivi
D3DSprite = D3DX.CreateSprite(D3DDevice)
heittää System.InvalidCastExceptionin, "Liittymän DxVBLibA.D3DXSprite QueryInterface epäonnistui".
En oo ihan varma toimiiko dx7:ssa, mut 8:lla ainakin toimii ihan kuvan omalla alfakanavalla spritejen teko. Eli piirtele kuvankäsittelyohjelmalla vaikka .png kuva jossa on reunat tyhjää (transperent). Jos piirrät 16 Bittisen tai alle, saat tehtyä normaali spritejä joissa on leikkaukset. Jos piirrät 32 bittisen kuvan voit tehdä vaikka puoliläpäisevää pintaa esim savua tai muuta kivaa. Puoliläpäisevät 32 bittiset kuvat ei sitten toimi kaikilla, jos näytönohjain ei tue, tai resoluution vaihdossa on käytetty alempaa värisyvyyttä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.