Iski hulluuskohtaus ja aloin väsäämään VB6wikiä. Pistän sinne mitä mieleen sattuu, ajattelin aluksi keskittyä tuomaan esille joitakin optimoinnin kannalta oleellisia perusasioita. Niin että te muutkin pääsette vähän paremmin kärryille siitä, kuinka saada aikaiseksi nopsakkaa koodia :)
Wiki löytyy osoitteesta http://vb6.merri.net/wiki/
juu. ihan kätevä.
"vb6.merri.net ei löytynyt. Tarkista osoite ja yritä uudelleen."
Olen laittanut alidomainin vasta muutama tunti sitten, joten voi olla ettei kaikki DNS-palvelimet ole vielä ajan tasalla.
Hyväntuntuisia juttuja. Minäkin voisin kirjoittaa jotain, jos joskus on ylimääräistä aikaa.
Ohjelmointisanastosta: \-merkin suomennos voisi olla kokonaislukujakolasku, koska jakomäärä kuvaa lopputulosta eikä itse laskutoimitusta. Proseduurin olen ymmärtänyt VB:ssä yleisnimitykseksi, joka tarkoittaa sekä aliohjelmia (Sub) että funktioita (Function). Data type coercion voisi kääntyä muotoon automaattinen tyyppimuunnos. Vai tarkoittaako tämä jotain muuta?
Koko Internetissä olen ollut ainoa, joka käytti englanniksi termiä "automatic data type conversion" tai "automatical data type conversion"; kyseessä ei kuitenkaan ole muunnos ja siksi conversion on väärä sana. Eli pakottamisella haetaan kaiketi takaa sitä, että toisen muotoinen data pakotetaan olemaan toisen muotoista, sen sijaan että se saisi olla siinä muodossa kuin se on.
\ on kinkkinen, koska sehän vain kertoo kuinka monta kertaa luku mahtuu toiseen lukuun (ja käsittääkseni tämä on myös laskutoimitus joka suoritetaan). Se ei siis ole minkäänlaista jakamista sikäli kun olen asian oikein ymmärtänyt. Päädyin termiin jakomäärä, koska se on lyhyt ja edes jokseenkin ymmärrettävä.
Itselläni ei joka päivä riitä aikaa tuon väkertämiseen, joten apu ei ole ollenkaan pahitteeksi :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.