Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Luonnontiedesivusto

Sivun loppuun

Sharph [13.06.2005 13:36:09]

#

Olemme aloittaneet kaviaarin kanssa tekemään luonnontiedesivustoa, jossa olisi artikkeleja, foorumi, jne. fysiikasta, kemiasta ja matematiikasta. Tarvitsisimme artikkelinkirjoittajia, etenkin fysiikasta, mutta tietysti muistakin ja jonkun tekemään artikkelisysteemiä, foorumia, kirjautumista ja muita minun kanssani. Olisiko vapaaehtoisia?

Chiman [13.06.2005 13:45:56]

#

Olisiko phpBB + sopiva wiki-moottori hyvä ratkaisu? Toki jos haluatte koodata itse mahdollisimman paljon, niin sitten asia on toinen.

Sharph [13.06.2005 13:48:15]

#

Mielellään koodaan foorumin ja artikkelisysteemin itse, koska se on helpompi upottaa leiskaan. Sivustolle pitäisi keksiä myös nimi.

Sharph [13.06.2005 19:17:10]

#

Olemme päättäneet sivuston nimen, se olisi "Katalyytti". Tekijöitä edelleen uupuu..

Antti Laaksonen [13.06.2005 19:27:04]

#

Hauska idea! Minä ainakin voin kirjoitella sivustolle jossain vaiheessa jotain. Kuinka pitkiä, kuinka vaikeita ja minkäaiheisia artikkeleita sivustolle tulee?

Sharph [13.06.2005 19:40:13]

#

Laidasta laitaan mielellään, yläastetasosta äärettömään sanoisin. Asia määrää pituuden, aiheet lähinnä matematiikka, fysiikka, ja kemia, ja niiden osa-alueet.

tgunner [13.06.2005 20:31:11]

#

Hmm voisin kirjoitella fysiikasta jotain jännittävää, onko sivut jo netissä vai tuleeko vasta sitten kun on aivan valmiit?

squid [13.06.2005 20:33:17]

#

Yläastematematiikasta voisin kirjoitella jonkinlaista....

kaviaari [13.06.2005 20:51:27]

#

Joop ... mä ajattelin hoidella tuota kemiapuolta ja matikkapuolta. Joskaan tietty jos joku haluaa omia matikan niin mulle käy oikein hyvin kun toi kemia on kuitenkin parhaiten hallussa. Eipä täällä taida paljon muita kemiasta kiinnostuneita pyöriä :(

Tempfile [13.06.2005 20:57:26]

#

Minäkin voin kyllä jossain vaiheessa kirjoitella, lähinnä matematiikasta tai fysiikasta. Voin auttaa myös tekniikkapuolen kanssa, jos apua tarvitaan.

Blaze [13.06.2005 21:30:50]

#

Minäkin voisin melkein lupautua koodariksi, aikaa löytyy, ja ehkä jopa hitunen taitoakin.

tkarkkainen [15.06.2005 22:02:33]

#

Voin osallistua fysiikka- ja matikkajuttujen kirjoittamiseen. Vihjaiskaa mieluisista aiheista irkissä, josta löydyn nimellä tohoq (jos ette vielä ole osanneet yhdistää tätä putkan tunnaria tuohon irc-nikkiin.)

Juuri nyt olen vain näköjään tipahtanut pois, eikä mihinkään serverille tunnu pääsevän. Tyypillistä.

Heikki [15.06.2005 22:17:50]

#

Mielenkiintoinen idea, itsekin voisin jotain kirjoitella jotain lukiotasolta lähinnä matikkaa ja fysiikkaa freelancer-tasolla.

Wiki-muotoinen systeemi toimisi varmaan melko hyvin tässä asiassa? Madaltaisi huomattavasti kynnystä kirjoittaa, sillä vaikka artikkeli ei olisi täydellinen, sen uskaltaa lähettää ja se sitten kehittyy "itsestään". No, kaipa te ymmärrätte wiki-systeemin tarpeksi hyvin että sitä/sen hyötyjä ei tarvitse selittää. Tai ainakin rekisteröityneiden kesken mahdollisuus muokkailla artikkeleita voisi olla hyvä. Millaista järjestelmää olette ajatelleet?


Missäs vaiheessa sivut on?

Minä [15.06.2005 23:06:33]

#

Idea on hieno. Kunhan tuossa saatte sivut nettiin niin pitää kattoa, että jos kirjottelis jotain artikkeleita lukiotason matikasta ja fysiikasta!

Miltä sivut näyttää nykyään?

Cc [15.06.2005 23:16:39]

#

hieno idea. Matikasta itsekkin voisin kirjoittaa jotain kun se on paras aineeni koulussa.

Sharph [16.06.2005 12:09:08]

#

Koodaajan paikka on täytetty, eli minä ja Blaze. Artikkelisysteemistä ajattelisin saman tyyppistä kuin putkan koodivinkit, että sinne kirjoitettaisiin artikkeli, sitten adminit hyväksyisivät/eivät hyväksyisi artikkelia, ja sitten niitä voisi niiden tekijä muokata.

Sharph [20.06.2005 15:46:43]

#

Sivun julkaiseminen on myöhästynyt aika paljon, ja myöhästyy vielä jatkossakin, koska emme ole löytäneet paikkaa missä hostaamme ne, joten koodausta ei ole voitu aloittaa. Onko ehdotuksia paikaksi?

mauza [29.06.2005 15:00:43]

#

Sharph kirjoitti:

Sivun julkaiseminen on myöhästynyt aika paljon, ja myöhästyy vielä jatkossakin, koska emme ole löytäneet paikkaa missä hostaamme ne, joten koodausta ei ole voitu aloittaa. Onko ehdotuksia paikaksi?

Mikäs estää koodamasta ennen web-hotellin hakintaa? Omalla koneellahan voi hyvin testiajoja tehdä.

Ja paikkojahan nyt on tuhat ja sata. Datamappi.fi, Louhi.net siinä pari edullista ja täysin suomalaista vaihtoehtoa.

Bagard [30.06.2005 17:59:50]

#

Arkku.net on yksi ilmainen vaihtoehto, kannattaa kysellä IRCissä #Arkku.net @ QuakeNet onko tunnuksen saaminen mahdollista tällä hetkellä (kohta menossa palvelinhotelliin serveri).


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta