Joo, kesä alkoi, hyvät moiset teille kaikille. :)
Kesän alkaminen merkitsee kesälomaa, jolloin aika kuluu ehkä vähän nopeammin kun ei tarvi koulussa/töissä mädäntyä montaa tuntia päivässä. Koska aika menee nopeasti, lähestyy nopeasti myös Assembly-demoparty. Assyjen lähestyessä lähestyy väistämättä myöskin meidän putkalaisten oma kohtaaminen, tapaaminen nimeltä Putkamiitti.
Miitin aika on epätarkasti tiedossa -- Assyjen aikaan nimittäin. Mutta koska Assyt kestävät noin neljä vuorokautta (28. - 31. heinäkuuta), pitäisi Putkamiitille keksiä hieman tarkempi ajankohta. Kesälomalla kun aika menee nopeammin, olisi hyvä ajankohdasta ja paikasta sopia jo nyt, ettei se jäisi unholaan ja muistettaisi sillon, kun on todellinen kiire.
Eli ehdotuksia tulemaan, milloin olisi teidän mielestä hyvä aika miitille? Mikä olisi hyvä paikka? Minulle aika on ihan sama, mutta paikkana haluaisin pitää jonkin semmoisen sijainnin, joka ei olisi hallin sisäpuolella, ajatellen Assyille tulemattomia. Viime vuonna oli hyvä paikka, siinä ihan pääsisäänkäynnin edessä olevalla aukiolla. Minulla on viimevuotinen putkamiittilakana yhä tallella ja ehjänä. :)
-
Laaksosen Antti muuten ehdotti IRC:ssä myös, että perustaisimme jonkinlaisen Putkaorkesterin, eli siis ryhmän soittajia, ja esittäisimme julkisesti muutamia kappaleita. Isokokoisten soittimien, kuten pianon ja rumpujen raahaaminen paikalle on hankalaa, mutta saa yrittää jos uskaltaa. Ilmoitelkaa, jos olette halukkaita ja ehdotelkaa myös kappaleita. Voitte myös itse sävellellä, jos tekee mieli.
Ajattelimme ainakin Black Sabbathin Paranoid-kappaletta, vastauksena mahdollisiin "Soittakaa Paranoid!" -huutoihin. ;) Koska me kaikki asumme eri puolilla Suomea, tekisimme kappaleista nuotit ja ehkä midinkin, jotka lähettäisimme kaikille.
Entä kuka on kapellimestari? Kuka on laulaja? Onko meistä ohjelmoijista moiseen? :O
Minä ainakin voisin soittaa tällaista kellopeliä :)
Minulle sopii parhaiten lauantaina kello 18.00. Mutta noissa musiikki jutuissa pysyn yleisön joukossa vaikka osaisinkin soittaa (tai ehkä jos olen siellä saatan poistua. En viihdy musiikki tapahtumissa. :P), joten olen sivusta katsoja.
Kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli siis idea musisoinnista Putkamiitissä. Soittokunnan nimeksi vakiintui saman tien Putkaorkesteri. Putkamiittiin ja esitykseen on aikaa vähän yli puolitoista kuukautta, ja nyt on hyvä aika alkaa miettiä, ketkä soittavat ja mitä soittimia sekä millainen on ohjelmistomme.
Tosiaan kappaleita on tarkoitus harjoitella etukäteen niin, että ne menevät sitten hyvin miitissä. Soittajat saavat sähköpostilla nuotit sekä MIDI-tiedostot, joiden avulla voi harjoitella. Mitään kovin hankalia juttuja ei ole luvassa, eli vaatimattoman soittotaidon vuoksi ei kannata jäädä pois. Nuotinlukutaito kuitenkin vaaditaan.
Jos olet tulossa Putkamiittiin ja pystyt ottamaan mukaan soittimesi ja haluat soittaa Putkaorkesterissa, ilmoittaudu tämän viestin perään tai lähetä sähköpostia. Kerro lisäksi, mitä soitinta tai soittimia soitat (viulu, huilu, torvi, huuliharppu...) ja mitä osaat soittaa. Muutkin saavat ehdottaa soitettavia kappaleita tai niiden tyylilajeja. Paranoid tosiaan ainakin täytyy harjoitella. Ajattelin myös mm. jotain omaa sävellystä.
Tästä voi tulla aika hieno juttu, jos saadaan orkesteri aikaiseksi!
Jotenkin tekisi vaan mieli veikkailla, että tuo "treenataan kotona ja keikka on eka kerta jolloin biisit soitetaan yhdessä" -systeemi ei toimi. Mutta jos saatte jotain aikaiseksi, pistäkää ihmeessä biisit purkkiin ja nettiin meidän assyille pääsemättömien iloksi.
tkarkkainen kirjoitti:
Jotenkin tekisi vaan mieli veikkailla, että tuo "treenataan kotona ja keikka on eka kerta jolloin biisit soitetaan yhdessä" -systeemi ei toimi. Mutta jos saatte jotain aikaiseksi, pistäkää ihmeessä biisit purkkiin ja nettiin meidän assyille pääsemättömien iloksi.
Vaikkei se systeemi toimisikaan, niin aina kannattaa yrittää! :) Yritän myös tietenkin saada jonkun mukavan hepun kuvaamaan tai nauhoittamaan esityksemme.
Kotona muutamia soittimia löytyykin, mutta ei jaksaisi raahata paikalle. Kukahan sitten jaksaisi? Niin ja viimevuotinen Putkamiittijeesusteippi on edelleen tallella, rulla hieman tyhjempänä. Käytetäänkö taas samaa kiinnitysratkaisua? Mutta tänä vuonna laitetaan lakana heti alusta asti varjoon ettei secujen täydy puuttua nuoliviritelmiimme :)
Eikös sen biisin vois käydä läpi kerran tai kahdesti ennen keikkaa? Itse olisin muuten voinut olla mukana orkesterissa mutta mahdollisuuteni päästä paikalle ovat minimaaliset.. Ja olisihan se hienoo jos pääsis soittaa ventovieraiden ihmisten kanssa.. Btw, mitäs muuta ohjelmaa olisi tulossa?
Miten kauan Putkamiittejä on järjestetty?
Eka Putkamiitti pidettiin vuonna 2003, mutta se ei paljoa suosiota saanut. :)
Jakezu91 kirjoitti:
Eikös sen biisin vois käydä läpi kerran tai kahdesti ennen keikkaa?
Siis "ne biisit", ei "sen biisin" ;)
noh, pointti tuli sentään esille, se on tärkeintä..=)
Niin, rndprogy ehdotti tuota lauantaita kello 18:00. Aikautaulun mukaan 18:30 alkaa ainakin oldskool-kompojen palkintojenjako, joka voi olla mielenkiintoinen, sillä tietääkseni ruuvari (pyörii enemmän IRC-kanavalla kuin Putkan foorumeilla) aikoo osallistua moiseen, niin kuin teki viime vuonnakin. Miitti varmasti musiikkiesityksineen kestää vähintään melkein tunnin.
01:11 <@Blaze_> kyllä siihen kauemmin pitää varata ku tuo 30min
Onko lisää ehdotuksia? Minulle käy yhä milloin tahansa, paitsi tietenkin siis tuommoisten näkemisen arvoisten tapahtumien aikana.
Eipä se epäonnistuminenkaan varmaan pahemmin haittaa... Jos se keikka onnistuu, niin luultavasti yleisöllä on hauskaa, mutta jos se epäonnistuu (tai ei mene ihan niin kuin pitäisi), niin luultavasti on vielä hauskempaa :D
Putkamiitissäkin pitänee sitten tulla käymään kun on sen aika.
Hmm, kuuluukohan tollaset soittimet, varsinkaan hiljasimmat niistä kovin hyvin siel ulkona? Oisko höpsö idea tuoda joku vahvistin ^^
Jotkut PA-laitteet ois kyllä ihan jees.. Mut sillon pitäs viulut sun muut soittaa mikin eessä..
Pijetään se miitti Raahessa nii mäki pääsen!! :D
Miten olis perjantaina klo 17.00? Silloin ei olisi Assemblyillä mitään erikoista ohjelmaa puoleentoista tuntiin.. Jalkapallo kestää 15-17, jos joku on siihen osallistumassa ja Fast music compo alkaa screenillä vasta 18.30. Tuossa 17.00-18.30 olisi ehkä aika hyvä sauma pitää miitti?
_Cornix_ kirjoitti:
Miten olis perjantaina klo 17.00?
Mutta entäs ne jotka ovat kesätöissä. Tuolla aikataululla minä en ainakaan kerkeisi.
hmm.. tuo on kyllä totta että 17.00 on aikainen, jos pääsee vaikkapa neljältä töistä.
Aamuajat eivät varmaankaan myöskään ole hyviä juuri saman syyn takia. (Ja porukka valvoo kuitenkin yöt Assyillä)
Mutta oisko se puoltoista tuntii tarpeeks pitkä aika..?
Soittajia tarvitaan orkesteriin! Esitystä ei voi alkaa suunnitella, ennen kuin soittajat ovat tiedossa. Ilmoittautukaa siis!
Tähän tulee soittajalista, johon laitoin omat tietoni valmiiksi.
En usko, että vahvistus on tarpeen. Pelkkä sähkön saaminen sinne ulos olisi hankalaa.
Voisin periaatteessa soitella vaikka koskettimia. Sain viimeinkin varmistuksen siihen, että ainakin putkamiittiin pääsen.
Pystytkö tuomaan koskettimet paikalle?
Minä tulen soittamaan kellopeliä.
Jakezu1 kirjoitti:
Mutta oisko se puoltoista tuntii tarpeeks pitkä aika..?
Tuskin me niin kauaa soitetaan. :)
Periaatteessa se vois onnistuakin. Tosin en omista niille (vielä) minkäänlaista telinettä ja äänentoisto on niissä melko heikkoa.
Voisin kyllä soittaa bassokitaraa tai sit jotain muuta muttakun kotona ei mulla ole bassokitaraa. Niin mun osalta kai sitten ei onnistu.
Taas pidetään hauskaa, kun minä en pääse paikalle :( Olisi noita soittimia vähän joka lähtöön.
Minä oisin voinu soittaa rumpuja, kitaraa, bassoa tai koskettimia.. Vaikka turha sitä on tässä kirjotella, koska en ees pääse paikalle..
Jaahas... Ihan hauskalta kuulostaa tuo Paranoid homma, mutta
eikö tuolla voisi tehdä myös jotain vähän enemmän aiheeseen (ohjelmointiin) liittyvää hässäkkää.
Mikä on tuon meetingin tarkoitus, mitä muuta "toimintaa" tuolla järjestetään. Kuka on tapahtuman ns. johtaja joka ottaa asiakseen tapahtuman toimivuuden ja järjestelyn.
Mielestäni tuo idea putkameettingistä on kiva, mutta en näe
paljon houkuttelevuutta pelkästään siinä että minun pitäisi sinne asti tulla pelkästään pärstääni näyttämään...
herponen kirjoitti:
eikö tuolla voisi tehdä myös jotain vähän enemmän aiheeseen (ohjelmointiin) liittyvää hässäkkää.
Vielä ehtii ehottaa :)
herponen kirjoitti:
Kuka on tapahtuman ns. johtaja joka ottaa asiakseen tapahtuman toimivuuden ja järjestelyn.
/me osoittaa Gwauria
herponen kirjoitti:
paljon houkuttelevuutta pelkästään siinä että minun pitäisi sinne asti tulla pelkästään pärstääni näyttämään...
Lunttasin profiilista asuinpaikan ja joo, en suosittele, että lähdet tuolta asti pelkästään miitin takia :)
herponen kirjoitti:
Mikä on tuon meetingin tarkoitus, mitä muuta "toimintaa" tuolla järjestetään. Kuka on tapahtuman ns. johtaja joka ottaa asiakseen tapahtuman toimivuuden ja järjestelyn.
Minä tämän järjestän. Joskus ajattelimme, että pelaisimme shakkia. Ostinkin siis tätä varten shakkilauden, jossa tuli myös backgammon mukana. Tammikin onnistuu tällä :p Eihän sisältö kuitenkaan vain shakkiin ja musiikkiin rajoitu. Saa tehda mitä vaan haluaa. Ottihan kaksi tyyppiä viime miitissäkin (lakupuu ja Nexton_) läppärinsä esille ja lakupuu teki mitä sattui ja Nexton_ väänsi käyttistään. :)
herponen kirjoitti:
Noin kaukaa ei kyllä kannata pelkästään 1-2 tunnin pikkutapaamiseen tulla :o
Mie ainaski otan shakkilaudan mukaan jos vaivaudun paikalle.
Soittakaa nyt edes jotain kraftwerkiä. Itsekin voisin liittyä orkesteriin, mutta en varmaan paikalla ole tulossa kuitenkaan.
Jäipä sen verran vielä mietityttämään tuo ohjelma joten päätin tehdä teille pienen vision Ohjelmointiputka Meetting tapahtumasta.
Osa ehdotuksista ei todennäköisesti ehdi tämän vuotisiin miitteihin. Tämä edellyttäisi myös vähän yhteistyötä sivujen ylläpitäjien kanssa.
Aloitus:
· Sisäänpääsy (2) euroa. Tarjoilun (limsan, sipsijen) kustannuksiin joita "järjestät" ovat ostaneet
Ohjelmaa:
· Putkaband esittää: Paranoid
· Käydään Ohjelmointiputkan Kisan finaali paikanpäällä ja julkistetaan kisan tulokset! (Edellyttäen tosin että jollain olisi kannettava tietokone)
· Julistetaan Vuoden Koodivinkki voittaja, (O.P n äänestyksen pohjalta)
Voittajat saisivat pienen muiston esim. diplomin ja aploodit! Voittajat voisivat ehkä myös esittää lyhyesti työtään ja sen työ prosessista.
herponen kirjoitti:
- Sisäänpääsy (2) euroa. Tarjoilun (limsan, sipsijen) kustannuksiin joita "järjestät" ovat ostaneet
En mä halua laskuttaa ihmisiä siitä, että ne voi pitää hauskaa. Ja jos ne 2 euroa menis niihin eväisiin, niin sillä rahalla voi ite ostaa omat, sellaiset josta ite henkilökohtaisesti tykkää eniten. :)
Minusta sinne ei tedellakaan tarvita tuollaisia.
OP:n Jäsenet kirjoitti:
Kaikkiaan rekisteröityneitä jäseniä on 3917. Näistä 407 on ollut kirjautuneena kahden viime viikon aikana, 560 viime kuukauden aikana ja 1196 viime puolen vuoden aikana.
Ja näistä ehkä parikymmentä tulee paikalle. Eli tyhmää olisi tuolla Putkamiitissä ruveta mitään tuloksia julkaisemaan tai muuta noin virallista tekemään, kun voittajatkaan eivät välttämättä ole paikalla. Ja kuten Gwaur sanoi, jos eväitä haluaa, niin niitä voi itse ostaa, että saa varmasti sitä, mitä haluaa. Parempi on aina joka vuosi katsoa, ketkä pääsevät paikalle ja mitä he haluavat tehdä.
Aina voi tietenkin varautua tiettyihin perustoimenpiteisiin eli ottaa mukaan shakkilaudan, kannettavan koneen ja/tai siirrettävällä tietovälineellä jonkin oman tuotoksensa, jota voivat kaikki paikan päällä ihailla (olettaen, että edes yksi kannettava löytää paikalle). Paljon hauskempaa varmasti on, jos ei ole mitään turhan suunniteltua ohjelmaa.
No jokos on putkamiitille aika ja paikka valmis?Mietin vain että jos sitä sitten tulisi sinne?
Kerron täällä kyllä sitten kun aika on päätetty. Paikka on kuitenkin siellä pääsisäänkäynnin edustalla. Viimeisin ehdotus oli että perjantaina 17:00, mutta se hajos siihen, että jotkut eivät välttämättä pääse kesätöistään tarpeeksi aikaisin.
Niin, ja toinen ilmoitusluontoinen asia on, että putkamiitin sivuja ylläpitävä kone on tällä hetkellä vielä muutaman päivän ajan NAT:n takana, joten sivut ei toimi.
Viimeinen kuulutus Putkaorkesterin soittajille!
Nykyinen soittajalista:
Ensi viikolla pyrin saamaan valmiiksi kappaleiden nuotit. Paranoidin lisäksi tulossa on ainakin sovitus viznutin isi-demon musiikista. Nightwishin Moondanceakin olen harkinnut, samoin jotain jatsikappaletta. Tänään soittelin Jaakko Kulhian kanssa ensin mainittuja kappaleita, ja näinkin pienellä kokoonpanolla kuulosti varsin hyvältä.
Kuulostaa hyvältä. Ja Miitin sivut toimivat jälleen, ja lisäsin myöskin Putkaorkesterista tietoa sinne.
Nyt kun Assyihin ei ole enää kuukauttakaan, olisi kiva ruveta päättämään ajankohtaa. Assyjen aikataulu on täynnä kaikenlaista. Ainakin heti torstaina klo kahdeksantoista jälkeen ei olisi mitään erikoista tunteihin, eikä avajaisseremonian puheesta ole koskaan saanut selvää, joten se on tylsä ja turha. ;)
Perjantai 29.7. kello 17.00 on kyllä siksi hyvä, että siihen aikaan ei ole ohjelman mukaan mitään tapahtumia. Olen tämän ajan kannalla. Avajaisten päälle ei minusta kannata järjestää tapaamista.
Semmoista aikaa on kovin hankala löytää, joka sopisi kaikille hyvin. Jospa rndprogy koettaisi sinä päivänä lähteä töistä vähän aikaisemmin?
Ei minulla olekaan enää kesätöitä. Kannatan myös tuota aikaa. Junakin on Pasilassa 16.51
No, täytyy kai sitten tällä kertaa jättää fast musik kompoon osallistuminen väliin. Onhan minulla tejeezin kanssa työn alla demo demokompoon. :) Kuulostaisi hyvältä to perjantain 17:00.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.