http://www.geocities.com/bigenergized/
Oliskohan tämmöselle opas-sarjan alulle käyttöä?
Varmasti, mutta paljon parantamistakin tuosta löytyy, mm. paljon pilkkuvirheitä. Yksi paha puute on tuo nopeuden lisääminen kaavalla (aika * kiihtyvyys) ja auton liikuttaminen kaavalla (aika * nopeus). Siinä päästään hitaammilla koneilla aivan erilaisiin tuloksiin kuin nopeammilla. Tässä korjatumpi kehitelmä:
Dim A As Integer For A = 1 To Aika Nopeus = Nopeus + Kiihtyvyys Sijainti = Sijainti + Nopeus Next
Toinen asia, joka olisi syytä kertoa, on se, että sijaintia ei koskaan kannata ilmoittaa kokonaislukuna, vaan aina kannattaa käyttää liukulukuja.
Ota ihmeessä yhteyttä Anttiin, että saadaan hyvä opassarja tänne Putkaan.
Niin ja päteehän tuo muuhunkin kuin pelkästään ajoneuvoihin, tuosta saa toimivan järjestelmän myös humanoidin liikuttamiseen.
Metabolix, kyllä tuo toimii tuolla mun systeemillä. Oon testannu tuota mun tractorpulling pelissä (ei vielä valmis), ja samoilla säädöillä. Tällä koneella meni 0,1 metriä pidemmälle n.120m vedossa kuin koulumme tietokoneluokan koneella. Tehoeroista voin kertoa että:
oma kone: AMD Athlon XP 2700+, ATi Radeon 9600XT 128Mb, 1024Mb 400Mhz
koululla: Celeron 1300Mhz, Intel Graphics 32Mb jaettu, 256Mb 133Mhz
Haluaisitko Metabolix muokata tuota opasta paremmaksi?
Seuraavaksi teen tuohon moottorinväännön realistisen tarkastuksen.
Miksihän muuten laitoin tämän vb-osastolle?
Miksi kuitenkaan päästää läpi edes 0,1m heittoa, jos voi laittaa ne täsmälleen samoiksi? Sitä paitsi, omassa projektissani törmäsin tuohon samaan, ja ero oli paljon merkittävämpi (veikkaan, että on aika paljon isompi pelikin).
2,0GHz, 512MB, NVidia GeForce FX 5200 (64 MB)
1,6GHz, 256MB (192MB), NVidia GeForce MX 440 (Integroitu, 64 MB).
Opasta en lähde muokkaamaan, kun en itse noita asioita osaa sillä tavalla, että niitä lähtisin muille selittämään, mutta voin kyllä vihjeitä / ehdotuksia antaa, jos niitä keksin.
Tossa olisi itse tekemäni G voimia matkiva systeemi. Ohjelma/peli/purkka on aika epärelistinen/realistinen. Epärealistisinta pelissä auton heittelevyys sivulle päin eli sama kuin auto menisi luistelu radalla, erona on vain se että renkaat pitävät silloin kun mennään eteenpäin tai taaksepäin. Realistista pelissä on taas... Öh! Unohda koko realistisuus.
Lyhyt käyttöohje:
Ohjaus
Ylös = Kaasu
Oikea = Oikealle
Vasen = Vasemmalle
Alas = Jarru/Pakki
Säädöt
liikutettava palkki = G voimien määrä
"L" nappi = palkin lukitus(pois päällä niin g voimat muuttuvat kääntyessä)
raksi ruutu = g voimat päälle/pois
Lataus linkki:
http://koti.mbnet.fi/petrinm/Gvoimat.exe
Jos kiinnostusta löytyy niin voin kertoa lisää toiminnasta.
Piirto tyylistä johtuen auto voi kadota joskus!
Enpä oikein tiedä mitä tuo auttais. Eihän tuo sivuluisussa mene. Ja käyttäytyy vähän oudosti. DirectX:ssä saa erittäin hätäisesti tehdyn hyvin epärealistisen sivuluisun laittamalla RotationCenterin johonkin auton keulaan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.