Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: PHP: Tekoäly roolipeliin

Sivun loppuun

Gary534 [30.05.2005 14:03:16]

#

Projekti castlebreak. Voisiko joku auttaa tekemään roolipelin lopun kato kun pitäis enää tehdä siihen vain tekoäly niin se roolipeli olisi valmis. Se roolipeli on vähän kuin Woima v.2 paitsi sen ensimmäiseen versioon en oo ajatellu aseita vielä Paitsi boteille ja boteille se tekoäly pitäisi tehdä että ne pystyisi liikkumaan ja ampumaan.

aWW [30.05.2005 14:13:44]

#

Katsoin sinun "koodivinkit", näyttivät aika amatöörimäisiltä.
Voitko näyttää aikaisemmat projektisi?

Gary534 [30.05.2005 14:16:48]

#

Kyllä Voin näyttää aWW. Ja ainiin sinunkin projektit näyttää aika amatöörimäisiltä mutta näyttää että oot aika hyvä php/html koodaaja

Puhveli [30.05.2005 14:35:49]

#

Tässä on manuska molemmille http://sosiaalisestirajoittuneet.fi/index.php?date=20050528

Gary534 [30.05.2005 15:14:44]

#

Haha puhveli toi juttu mutta voitko auttaa mua sen pelin tekemisessä niin kato päästään projekteihin

hunajavohveli [30.05.2005 15:42:43]

#

Voisin antaa jonkinlaista apua, jos saisi vähän tietää enemmän tuosta projektista.

Gary534 [01.06.2005 16:53:49]

#

hunajavohveli tästä pelistä on jo tehty 80 prosenttia ja vain bottejen tekoäly puuttuu enään muuten se on valmis.

hunajavohveli [01.06.2005 17:22:45]

#

No juuri siksi sitä tietoa haluaisinkin. Paha se on mitään tekoälyä ruveta väsäämään, jos ei tiedä, millaisesta pelistä on kyse.

Jaska [01.06.2005 18:11:09]

#

Mä voin auttaa tekemään jos saan vähintään 7 euroa tunnilta.

tuomas [01.06.2005 20:18:10]

#

No pistäppä kuvaa pelistä, niin saadaan nähdä minkämoinen tekele peli on. Voin mahdollisesti auttaa, mikäli hinnasta sovitaan.

tesmu [01.06.2005 20:29:19]

#

Samoin jos saan 7€ tunnilta niin autan ilomielin =D

Gary534 [03.06.2005 12:19:25]

#

Tesmu ja jaska ei tästä proektista saa rahaa mutta auttamisesta oppii itse ilmaiseksi ja hunajavohveli tästä tulee vähän saman tapanen roolipeli kuin woima eli tässä pystyy liikkumaan aivan saman tavalle kuin siinä ja tämä on aivan samanlainen kuin se paitsi tässä on erilaisia ovia paljon. Ja tarvitsisin vain enään vasustajille tekoälyn että botit pystyy ampumaan ja liikkummaan sivullepäin ja ylös/alaspäin.

kaviaari [03.06.2005 14:03:32]

#

Anna screenshot pelistä niin voin kirjottaa vaikka heti sulle sellasen :P

hunajavohveli [03.06.2005 19:01:19]

#

"vähän saman tapanen roolipeli kuin woima" ei oikein riitä kuvaukseksi. Lähinnä pitäisi tietää, onko peli tilepohjainen, mitkä ovat mahdollisia toimintoja boteille ja muita yksityiskohtaisempia asioita. Tarvitaanko jotain esteenkiertoalgoritmeja tms.? Ja onko tarjolla jonkinlaista rajapintaa, vai pitääkö yrittää soveltaa suoraan siihen muotoon, mihin se koodi on kirjoitettu?

tuomas [03.06.2005 19:10:07]

#

ja aiemmassa selityksessä kerrottiin lähinnä miten pelissä liikutaan, eli ei kuulosta kovinkaan lupaavalta..

Gary534 [04.06.2005 11:45:31]

#

hunajavohveli kerron ne nyt. Boteille ovat mahdollisia toimintoja että ne liikkuvat aivan randomilaisesti sivuille, ylös ja alas mutta ampuvat aina suoraan sivuille, ylös ja alas myös ihan randomilla ja siitä siihen peliin tulee haastavuus pelissä on 25 rataa. Ja boteista vielä lisää asii on tässä että ne eivät saa liikkua liian nopeasti vaan aika hitaasti ja semmoisia bugeja ei saisi olla että ne hyppivät jossain seinillä siinä on 3 erilaista bottia sitten yhden niistä pitää liikkua ylös ja alas muulla tavalla se ei liiku eikä ammu sitten ja toisen taas pitää liikkua kummallekkin sivulle ja sekään ei liiku muulla tavalla sitten eikä ammu ja kolmas ei liiku mitenkään sitten se vain pysyy paikalla ja ampuu joka suuntaan vuorotellen. ja castle breakkiin aion vielä itse tehdä sitten aika ison koodin sitten lisää.

aWW [04.06.2005 12:14:52]

#

Gary534 kirjoitti:

hunajavohveli kerron ne nyt. Boteille ovat mahdollisia toimintoja että ne liikkuvat aivan randomilaisesti sivuille, ylös ja alas mutta ampuvat aina suoraan sivuille, ylös ja alas myös ihan randomilla ja siitä siihen peliin tulee haastavuus pelissä on 25 rataa.

Ei tuollaiseen tarvita kovin paljon. Mikset tee itse? Tuollaisen saa väsättyä muutamassa tunnissa, ellein nopeammin.

Gary534 [04.06.2005 16:06:45]

#

Kato aWW mä yritin jo kerran mutta epäonnistuin siinä enkä löydä vikaa mistään kohtaa koodistani olen jo katsonut koodin läpi jonku viisi kertaa eikä löydy vikaa mistään voihan siellä tietysti olla joku tosi pieni kirjoitus virhe.

squid [04.06.2005 17:20:37]

#

Mitään en tiedä, mutta olisiko helpompi pastettaa se koodi tänne? Ehkä voisimme auttaa...

Gary534 [05.06.2005 14:08:20]

#

Se voisi olla vaikeaa koska koodi on niin iso. Mutta ehkä voisin laittaa sen Zip tiedostona tänne.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta