Olen alkannut tekemään peliä mutta toteutuksessa on pieniä tiedon vajauksia. Teen sellaista peliä mikä on vähän niinkuin starwars eli huidotaan lasermiekalla, mutta mikä olisi paras ratkaisu tehdä valomiekan liikuttaminen kun ajattelin että se liikkuu kun hiirtä liikuttaa ja peli on kuvattuna front personina?
Ja mitä kaikkea kannattaa huomioida tälläisen pelin teossa?
Jos se on yksi kuva objekti/sun muu niin lisäät sen mousemove tapahtumaan hiiren liikuttelun... muissa tapauksissa voi olla helpompaa käyttää apia liikkeen seurailuun...
mutta miten sen voisi tehdä tuolla tavalla silleen että vain niinkus sen miekan yläpää liikkuu ja se alapuoli on kiinteästi kiinni samalla paikalla (eli se tuppi)?
Rakenna linellä se miekka :)
linellä siitä ei saa hianoa tekemälläkään :) olisiko jotenkin mahdollista tehdä se miekka kuvalla?
Kannattaa käyttää DirectX:ää tai OpenGL:ää, ei tuollaisesta muuten tule mitään. Kuvaa et saa kovin nopeasti ainakaan käännettyä ilman rajapintaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.