Onnistuukohan mitenkään sql(MySQL) ehtolause härpäkkeillä? kasvatetaan laskuri saraketta yhdellä mikäli id löytyy, ellei niin tehdään ko id tunnisteella uusi rivi.
Muistelen joskus jotain ton suuntasta nähneeni jossain.
no teet ensin kyselyn id:llä( WHERE id = 'se_id' ), jos mysli palauttaa nolla riviä ei sitä ole olemassa jolloin vain lisäät uuden rivin tietokantaan. mikäli mysli palauttaa rivin niin se on olemassa jolloin päivität rivin eli pseudona
$haku = query("HAE RIVIT tietokannasta MISSÄ id = 'se_id'"); if(rivien_maara($haku) == 0) query("LISÄÄ tietokantaan RIVI id = 'se_id', laskuri = '1'"); else query("PÄIVITÄ tietokanta MISSA id = 'se_id' ASETA laskuri++");
Tiesinkin ton ja noin olen tehnytkin pienissä jutuissa.
Aattelin vain, että yhellä kyselyllä ehtolauseella (siis ehtolause kyselyssä) olis tehokkaampaa/nopeempaa, sillä noita tulee kerralla kohtuu paljon puhutaan lähes tuhansista.
En ole ikinä vielä itse tarvinnut, mutta tapauksessasi minä lähtisin tutustumaan proseduureihin. Kerrothan jos ongelma ratkeaa näillä, noille voisin keksiä vaikka minkälaista käyttöä, mutta ei jaksa perehtyä sen enempää :)
Edit: Äh, nuo taitavatkin olla vasta 5-version juttuja.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.