Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Ohjelma syöttämään toiseen ohjelmaan tekstiä

squid [20.05.2005 17:00:48]

#

Täytyis saada tehtyä ohjelma, joka syöttää toiseen ohjelmaan tekstiä, ja painaa "enteriä". Ja kielihän on C++

Metabolix [20.05.2005 17:56:02]

#

No esimerkiksi näin:

// Ohjelma_A
#include <stdio.h>
int main(void)
{
  int A = 100, B = 23;
  printf("%i %i\r", A, B);
  return 0;
}
// Ohjelma_B
#include <stdio.h>
int main(void)
{
  int A, B;
  scanf("%i %i", &A, &B);
  printf("A oli %i, B oli %i.\n", A, B);
  return 0;
}
// Ja näin se käynnistetään komentorivillä:
Ohjelma_A | Ohjelma_B
// Ohjelma_A:n tulostus menee Ohjelma_B:lle, lopputulos:
A oli 100, B oli 23.

Kannattaa kysyä tarkemmin, niin voi saada haluamansa vastauksen. Vihjeenä SendMessage-WinAPI.

squid [20.05.2005 22:57:02]

#

Tuo selvensi paljon, mutta entäpä, jos kyseessä on jonkun muun tekemä ohjelma, johon tarvitsee aina tarvittaessa syöttää tekstiä(kyseessä on yksi teksti kohta).

Pieni esimerkki:
Jos minulla on nettiselain auki(Mozilla, IE tai jopa Opera), ja siellä on formi jossa on input tyyppiä text, johon minun tarvitsee saada "apua" -teksti, ja en halua sitä joka kerta itse kirjoittaa, vaan riittää kun avaan ohjelman, joka tekee sen puolestani; kuinka tämä tapahtuu?

Tämä oli vain yksenkertainen(?) esimerkki.

Tuo SendMessage vaikuttaa etsimältäni, joten tutkin sitä; esimerkit/vinkit silti tervetulleita

./squid

uffis [21.05.2005 15:24:55]

#

Onko nettisivu staattista HTML:ää, eli käytännössä tekstitiedosto?

Jos kyllä, pitää HTML parsia jotenkin, jotta osaat lisätä tekstin oikeaan kohtaan. Mitä tiedostolle sen jälkeen tehdään, kun teksti on kerran sivulle lisätty (ks. alla)?

Pitääkö HTML-sivu, jolle teksti on syötetty, myös lähettää automaattisesti ilman käyttäjän vuorovaikutusta?

Jos kyllä, joudut kikkailemaan JavaScriptin kanssa.

Käyttötarkoituksesta riippuen tiedonsiirrolle voisi löytyä fiksumpiakin tapoja kuin tiedon välitys nettisivun kautta.

squid [21.05.2005 20:33:46]

#

Onnistuisiko sellainen helpommin, jos VB:llä koodannut windows ohjelman, jossa on tila vaikkapa nimelle(voi siis olla mitä tahansa), ja siihen tarvitsisi saada automaattisesti valmiiksi määritelty teksti?

./squid

uffis [24.05.2005 21:33:01]

#

Kerropa hieman tarkempi kuvaus ongelmastasi, niin yritetään löytää siihen järkevä ratkaisu. Minulla on tunne, että jotakin tehdään turhan hankalasti, mutten osaa kertoa helpompaa tapaa, kun en tiedä, mikä on ongelma.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta