minulla on ongelmana siis taulukon nakyminen. kyseessa olisi checkbox taulukko jolla voi valita jonkun tiedot taulukosta. minulla on vastaavanlainen koodi poistettaessa taulukosta tietoa joten ihmettelen miksei tassa nay taulukkoa!
</head> <body> <?php $data=file("lala.txt"); ?> <form action=showrent.php method=get> <table align="center" background="#00CC99" bordercolor="#0066FF"> <td>NAME</td> <td>LASTNAME</td> <td>ADDRESS</td> <td>contact</td> <td>PHONE</td> <td>EMAIL</td> <td>picture</td> <?php for ($i=0;$i<count($Data);$i++) { print "<tr><td><input type=checkbox name=bike[$i] > </td>"; $Databike=explode("\t",$Data[$i]); print "<td>$Databike[0] </td>\n"; print "<td>$Databike[1] </td>\n"; print "<td>$Databike[2] </td>\n"; print "<td>$Databike[3] </td>\n"; print "<td>$Databike[4] </td>\n"; print "<td>$Databike[5] </td>\n"; print "<td>$Databike[6] </td></tr>\n"; } ?> </table> <br> <input type=submit name=Send value=Send> <input type=reset name=Reset value=Reset> </form> </body> </html>
Enpäs nyt uskalla mennä suoralta kädeltä vastaamaan, mutta minua kyllä jäi kummastuttamaan tuo PHP:n sisällä käytettävä tabletus. Eikö olisi loogisempaa(?) käyttää tablen sisällä php:tä, kuin päinvastoin? Eli siis
<table align="center" background="#00CC99" bordercolor="#0066FF">
<tr><td><?php print "tulostukset" ?></td></tr>
jne jne..
</table>
Mikäs tuo $databike=explode("\t",$Data[$i]); komento muuten on, tai yleensäkään mikään noista $Databikeistä?
sä ekana luet lala.txt:n $dataan ja sitten koitat explodettaa sitä $Data -muuttujasta. PHP on case-sensitive!
Ensimmäinen taulukon rivi ei ala eikä pääty <tr> ja </tr> puuttuvat. Tehnee tulostuksessa ongelmia ainakin joskus. Tuskin vaikuttaa millään tavalla tietojen hävöksissä oloon kuitenkaan.
EDIT Ja ekalla rivillä on seitsemän solua ja muilla kahdeksan.
ongelma ei ratkea vielakaan..
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.